spot_img
Civiltech
Civiltech
spot_img

Τέλος στα σενάρια για διόδια στη γέφυρα Βαρυμπόμπης

Nanodomi
Bosch
Από την Ελένη Μπότα

Το πρόβλημα – υπό τη σκιά των αντιδράσεων των τοπικών δήμων – της κατεδάφισης της γέφυρας Βαρυμπόμπης η οποία παρουσιάζει προβλήματα στατικότητας και της τοποθέτησης πλευρικών διοδίων, καλείται να επιλύσει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

- Advertisement -

Από την μία πλευρά, όπως έγραψε τo Capital.gr  και επιβεβαίωσε προσφάτως και ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Ν. Ταχιάος, η γέφυρα Βαρυμπόμπης, παρουσιάζει προβλήματα στατικότητας και το Υπουργείο έχει μπει σε διαδικασία κατεδάφισης και ανακατασκευής. Το μόνο που απομένει είναι να γίνει η σχετική χρηματοδότηση του έργου για να ξεκινήσουν οι εργασίες από την παραχωρησιούχο Νέα Οδό.

Το αρχικό σχέδιο, το οποίο μέχρι τώρα δεν έχει εφαρμοστεί, προβλέπει ότι η γέφυρα θα κατεδαφιστεί και ο κόμβος Βαρυμπόμπης θα μετατραπεί σε κυκλικό δακτύλιο, πάνω από την εθνική οδό, ενώ εκατέρωθεν του κόμβου θα κατασκευαστούν δύο μικρότεροι δακτύλιοι για να διευκολύνουν τη σύνδεση με το τοπικό οδικό δίκτυο.

- Advertisement -
Olympic Engineering

Το Δημοτικό Συμβούλιο Κηφισιάς που συνεδρίασε πρόσφατα ζήτησε την “χορήγηση στοιχείων για την στατική επάρκεια της γέφυρας Βαρυμπόμπης και στην εκτίμηση ότι η επίκληση της επικινδυνότητας της γέφυρας Βαρυμπόμπης, δεν είχε άλλο έρεισμα παρά μόνο να αποτελέσει την αφορμή για την εφαρμογή των διοδίων”.

Τι θα γίνει με τα διόδια

Να μην μπουν διόδια στον κόμβο Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου.  Αυτή είναι η πολιτική βούληση και όπως όλα δείχνουν το θέμα των διοδίων που εδώ και χρόνια προκαλεί τοπικές αντιδράσεις, αναβάλλεται επ’ αόριστον.

Να σημειωθεί ότι η κατασκευή ανισόπεδου κόμβου στη Βαρυμπόμπη στο αρχικό σχέδιο – προέβλεπε και πλευρικά διόδια στους κλάδους εξόδου από Αθήνα και εισόδου προς Αθήνα.

Η υπόθεση αυτή των διοδίων συζητείται από το 2007, όταν θεσμοθετήθηκε η τοποθέτηση πλευρικών διοδίων στους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου (ως τμήμα της σύμβασης παραχώρησης του τμήματος Μεταμόρφωση – Σκάρφεια) της Νέας Οδού.

Η διαδικασία αδειοδότησης των συγκεκριμένων διοδίων ξεκίνησε το 2014 και τότε το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής είχε γνωμοδοτήσει αρνητικά ενώ διαδοχικοί υπουργοί Περιβάλλοντος αρνήθηκαν να υπογράψουν το έργο.

Το έργο ωστόσο δεν ακυρώθηκε, ενώ η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων εστάλη από το υπουργείο Υποδομών και εγκρίθηκε στις αρχές του 2018.

Να σημειωθεί ότι από την τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης το 2015, η πολιτεία ανέλαβε να καλύπτει τα απολεσθέντα έσοδα της Νέας Οδού από τα πλευρικά διόδια Βαρυμπόμπης, Αγίου Στεφάνου και Χαλκίδας, τα οποία ανέρχονται στα 25 εκατ. ευρώ κατ’ έτος.

Μάλιστα, πριν από μερικές ημέρες υπεγράφη από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών η απόφαση για καταβολή των απολεσθέντων διοδίων στη Νέα Οδό για το έτος 2023.

Η συμφωνία για την έναρξη των εργασιών στη γέφυρα Βαρυμπόμπης προβλεπόταν εντός του 2022 και η έναρξη λειτουργίας των διοδίων την 1η Ιανουαρίου του 2025.

capital.gr

Fibran
Katoikia.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΡΟΗ ΑΡΘΡΩΝ

3ο Συνέδριο Πυροπροστασίας Κατασκευών
Verde.Tec 2024
13ο ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΗΠΙΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

Newsletter

Close Popup

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.

Close Popup
Privacy Settings saved!
Ρυθμίσεις απορρήτου

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

Τα λειτουργικά cookies παρακολουθούν την σωστή λειτουργία του ιστότοπου μας και επιτρέπουν στον ιστότοπο να θυμάται τις επιλογές που κάνετε (π.χ. προτιμήσεις γλώσσας ή περιοχής). Παρέχουν χαρακτηριστικά, τα οποία σας βοηθούν έτσι ώστε να μη χρειάζεται να καθορίζετε τις επιλογές σας κάθε φορά που επισκέπτεστε τον ιστότοπο. Οι πληροφορίες που συλλέγουν αυτά τα cookies είναι ανώνυμες και δεν είναι δυνατόν να παρακολουθήσουν την δραστηριότητα της περιήγησής σε άλλους ιστότοπους.

Preferences
Τα λειτουργικά cookies παρακολουθούν την σωστή λειτουργία του ιστότοπου μας και επιτρέπουν στον ιστότοπο να θυμάται τις επιλογές που κάνετε (π.χ. προτιμήσεις γλώσσας ή περιοχής).
  • _at_cm_hide

Απορρίψη όλων των υπηρεσιών
Save
Δέχομαι όλες τις υπηρεσίες