back to top
spot_img
Civiltech
Civiltech
spot_img

Μάχη προμηθευτών και καταναλωτών για τα «φέσια» στο ηλεκτρικό ρεύμα

NanoDomi
Bosch
Από το Στέλιο Μπούρα

Λύσεις ψάχνουν να βρουν οι προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας σε συζητήσεις με την ρυθμιστική αρχή ΡΑΑΕΥ για τους κακοπληρωτές της αγοράς ρεύματος, σε μια δύσκολη εξίσωση όπου είναι ζητούμενο να συνδυαστεί η εξόφληση των οφειλών με τη διατήρηση του δικαιώματος του καταναλωτή για αλλαγή προμηθευτή χωρίς περιορισμούς.

- Advertisement -
Olympic Engineering

Αν και το πρόβλημα του ενεργειακού τουρισμού, δηλαδή του φαινομένου όπου οι καταναλωτές μετακινούνται σε άλλο ενεργειακό πάροχο αφήνοντας πίσω στον προηγούμενο ληξιπρόθεσμα χρέη, δεν είναι τόσο έντονο όσο στο πρόσφατο παρελθόν δεν παύει να απασχολεί τους προμηθευτές που διεκδικούν τρόπους αντιμετώπισης του.

Υπενθυμίζεται ότι τα «φέσια» των καταναλωτών στις εταιρείες προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας έως τον Αύγουστο του 2023 είχαν φτάσει τα 2,84 δισ. ευρώ με την εκτόξευση στις τιμές ενέργειας που προκάλεσε ο πόλεμος της Ρωσίας με την Ουκρανία, ωστόσο κύκλοι της αγοράς τονίζουν ότι οι πληρωμές των πελατών έχουν αλλάξει προς το καλύτερο από τότε.

- Advertisement -
Civiltech

Μετά από τη δημόσια διαβούλευση που ολοκληρώθηκε την περασμένη εβδομάδα, η ΡΑΑΕΥ αξιολογεί τις προτάσεις που υπέβαλαν οι προμηθευτές και ενώσεις καταναλωτών ενώ αναμένονται αποφάσεις μετά το Πάσχα.

Σύμφωνα με τις αλλαγές στον κώδικα προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας που πρότεινε η ΡΑΑΕΥ, ένας καταναλωτής μπορεί να αλλάζει πάροχο, ακόμα και αν έχει χρέος σε προηγούμενο προμηθευτή.

Το προτεινόμενο άρθρο 42 του κώδικα προμήθειας επιτρέπει την αλλαγή προμηθευτή σε όλες τις περιπτώσεις εκτός από αυτές που έχει υποβληθεί στον ΔΕΔΔΗΕ εντολή αποκοπής. Δεν επιτρέπεται, επίσης, στην περίπτωση που ο πελάτης φαίνεται στο σύστημα σήμανσης ότι έχει χρέη από τρεις διαφορετικούς προμηθευτές (στην κατηγορία των οικιακών πελατών). Στους μη οικιακούς πελάτες, ο περιορισμός είναι για δύο διαφορετικούς προμηθευτές.

Σε επιστολή του προς τη ΡΑΑΕΥ, ο Ελληνικός Σύνδεσμος Προμηθευτών Ενέργειας (ΕΣΠΕΝ), που αριθμεί επτά μέλη μεταξύ των οποίων είναι η Volton, η nrg και η elpedison, αναφέρει ότι η κύρια αδυναμία του προτεινόμενου πλαισίου, είναι ότι σε αυτό δεν λαμβάνεται η αναγκαία μέριμνα για την αποτελεσματική διεκδίκηση ληξιπρόθεσμων οφειλών, τόσο από τον υφιστάμενο όσο και από τον προηγούμενο προμηθευτή.

«Συγκεκριμένα, αναφορικά με το δικαίωμα διεκδίκησης ληξιπρόθεσμων οφειλών μέσω της υποβολής εντολής απενεργοποίησης μετρητή, το οποίο ιστορικά ασκείται στη δραστηριότητα της προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, με τις προτεινόμενες διατάξεις αφενός περιορίζεται σημαντικά η δυνατότητα του υφιστάμενου προμηθευτή να ασκήσει το εν λόγω δικαίωμα και αφετέρου δεν υπάρχει οποιαδήποτε πρόβλεψη για την άσκηση του δικαιώματος αυτού μετά την αλλαγή προμηθευτή», τονίζει ο ΕΣΠΕΝ.

«Η θεσμοθέτηση της δυνατότητας υποβολής Εντολής Επισήμανσης αποσκοπεί μεν στον περιορισμό του αριθμού των προμηθευτών στους οποίους ο πελάτης δύναται να συσσωρεύσει ληξιπρόθεσμες οφειλές, δεν αποτελεί ωστόσο αποτελεσματικό μέσο διεκδίκησης των οφειλών αυτών από τους προμηθευτές», προσθέτει.

«Σοβαρές δυσλειτουργίες»

Από την άλλη πλευρά του νομίσματος, οι ενώσεις καταναλωτών κάνουν λόγο για αγορά ενέργειας που δεν λειτουργεί προς όφελος του καταναλωτή, εμφανίζει σοβαρές δυσλειτουργίες και στρεβλώσεις με αυθαίρετες, αδιαφανείς και καταχρηστικές πρακτικές από μέρους των προμηθευτών ενέργειας, με αποτέλεσμα η πλειοψηφία των καταναλωτών να μην τους εμπιστεύεται.

Σε προτάσεις που υποβλήθηκαν από την Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ. και την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Καταναλωτών – Π.ΟΜ.Ε.Κ., οι προμηθευτές καλούνται να υποστηρίξουν τους καταναλωτές με οφειλές, προσφέροντας άτοκες δόσεις και περισσότερο χρόνο για την τακτοποίηση τους.

«Διαπιστώνεται αδιαφάνεια στους συμβατικούς όρους, αθέμιτες εμπορικές πρακτικές στον τρόπο διαφήμισης και στις προσφορές, πολύπλοκοι και μη κατανοητοί λογαριασμοί, με πλήθος επιπρόσθετων άσχετων χρεώσεων που επιβαρύνουν δυσανάλογα τα νοικοκυριά. Επιπρόσθετα, να επισημάνουμε ότι οι προμηθευτές ενέργειας αρνούνται να προβούν σε ρύθμιση της οφειλής των πελατών τους και συγκεκριμένα, είτε δεν δέχονται διακανονισμό, είτε τους υποχρεώνουν να προπληρώσουν το 40-60% του συνολικού ποσού, ενώ το χρονικό διάστημα των δόσεων είναι αρκετά σύντομο», σύμφωνα με τις κοινές τους θέσεις, όπως αναρτήθηκαν στο site της ΡΑΑΕΥ.

«Το αποτέλεσμα είναι ότι οι καταναλωτές που είναι καλόπιστοι και επιθυμούν να είναι τυπικοί στις συμβατικές τους υποχρεώσεις, αλλά εκ των πραγμάτων αδυνατούν να αντεπεξέλθουν λόγω οικονομικών δυσκολιών, να συσσωρεύουν οφειλές παρά τη θέλησή τους», υπογραμμίζουν οι ενώσεις.

businessdaily.gr

3DR Engineering
Kostal Solar
Belimo
Sungrow

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΡΟΗ ΑΡΘΡΩΝ

3ο Συνέδριο Πυροπροστασίας Κατασκευών
Verde.Tec 2024
13ο ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΗΠΙΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

Newsletter

Close Popup

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.

Close Popup
Privacy Settings saved!
Ρυθμίσεις απορρήτου

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

Τα λειτουργικά cookies παρακολουθούν την σωστή λειτουργία του ιστότοπου μας και επιτρέπουν στον ιστότοπο να θυμάται τις επιλογές που κάνετε (π.χ. προτιμήσεις γλώσσας ή περιοχής). Παρέχουν χαρακτηριστικά, τα οποία σας βοηθούν έτσι ώστε να μη χρειάζεται να καθορίζετε τις επιλογές σας κάθε φορά που επισκέπτεστε τον ιστότοπο. Οι πληροφορίες που συλλέγουν αυτά τα cookies είναι ανώνυμες και δεν είναι δυνατόν να παρακολουθήσουν την δραστηριότητα της περιήγησής σε άλλους ιστότοπους.

Preferences
Τα λειτουργικά cookies παρακολουθούν την σωστή λειτουργία του ιστότοπου μας και επιτρέπουν στον ιστότοπο να θυμάται τις επιλογές που κάνετε (π.χ. προτιμήσεις γλώσσας ή περιοχής).
  • _at_cm_hide

Απορρίψη όλων των υπηρεσιών
Save
Δέχομαι όλες τις υπηρεσίες