back to top
spot_img
Civiltech
Civiltech
spot_img

Ξεμένουν από αυτοκίνητα τα εργοτάξια των μεγάλων έργων

Nanodomi
Bosch

Ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα με τα οποία έχει έρθει αντιμέτωπος ο κατασκευαστικός κλάδος, εκτός της έλλειψης εργατικού δυναμικού, είναι αυτός της έλλειψης επαγγελματικών αυτοκινήτων.

- Advertisement -

Η ζήτηση για την αγορά αγροτικών αυτοκινήτων – Pickup τόσο από κατασκευαστικούς ομίλους όσο και από κοινοπραξίες έχει αρχίσει να κορυφώνεται το τελευταίο διάστημα, λόγω και της έναρξης των μεγάλων έργων υποδομής, ωστόσο το πρόβλημα της έλλειψης που καταγράφεται είναι μεγάλο.

Στελέχη του κατασκευαστικού κλάδου ανέφεραν ότι εδώ και αρκετούς μήνες αναζητούν αγροτικά αυτοκίνητα – Pickup από αντιπροσωπείες, αλλά στην αγορά δεν υπάρχουν αυτοκίνητα “ούτε για δείγμα”, όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν.

- Advertisement -
Olympic Engineering

Μάλιστα, στελέχη μεγάλου κατασκευαστικού ομίλου, μετά τις άκαρπες προσπάθειες για αγορά επαγγελματικών αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά, μετέβησαν στη Γερμανία για την αγορά αυτοκινήτων από εργοστάσια και αντιπροσωπείες, ωστόσο και εκεί διαπίστωσαν ότι υπάρχει αντίστοιχη έλλειψη.

Σύμφωνα με κύκλους της αγοράς, το πρόβλημα είναι μεγάλο καθώς η αγορά των επαγγελματικών αυτοκινήτων – Pickup έχει περιοριστεί αισθητά. Σήμερα υπάρχουν μόνο 4 μοντέλα στην ελληνική αγορά (το τέταρτο αναμένεται να κυκλοφορήσει το καλοκαίρι), ενώ οι χρόνοι παράδοσης κυμαίνονται από 7 μήνες έως 1,5 χρόνο, ανάλογα με την εταιρεία και το μοντέλο.

Εκτός από τα λίγα μοντέλα, ένας ακόμη λόγος που παρατηρείται έλλειψη είναι ότι οι κατασκευαστικές εταιρείες χρησιμοποιούν και παραγγέλνουν τις απλές εκδόσεις των επαγγελματικών οχημάτων, αφού αυτά χρησιμοποιούνται για τη μετάβαση στα εργοτάξια ή για τη μεταφορά φορτίων.

Ωστόσο, το εργοστάσιο θα δώσει μεγαλύτερη έμφαση στην κατασκευή των πλουσιότερων εκδόσεων, με αποτέλεσμα η πρώτη (απλή) κατηγορία να πηγαίνει αρκετά πιο πίσω.

Ένας ακόμη βασικός λόγος είναι ότι από το 2023 έχουμε έκρηξη για την αγορά pickup οχημάτων, καθώς μια σειρά μεγάλων έργων έχουν ξεκινήσει ή βρίσκονται σε διαδικασία κατασκευής, όπως τα έργα της Κρήτης (αεροδρόμιο Καστέλι, ΒΟΑΚ κ.λπ.) καθώς και του Ελληνικού.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι στην παρούσα φάση “τρέχει” διαγωνισμός από κοινοπραξία ομίλων για την αγορά τριψήφιου αριθμού τέτοιων οχημάτων, τα οποία και δεν μπορούν να βρεθούν.

Τέλος, το πρόβλημα οξύνεται περισσότερο επειδή παρατηρείται συχνά έλλειψη εξαρτημάτων από προμηθευτές σε κατασκευαστές οχημάτων, όπως για παράδειγμα ζάντες, πατάκια αλλά και κλειδώματα διαφορικών.

Όσον αγορά την επιστροφή στην κανονικότητα και την κάλυψη της ζήτησης, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι αυτή δεν θα πρέπει να αναμένεται πριν από τις αρχές του 2024.

Της Ελένης Μπότα

capital.gr

Fibran
Katoikia.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΡΟΗ ΑΡΘΡΩΝ

3ο Συνέδριο Πυροπροστασίας Κατασκευών
Verde.Tec 2024
13ο ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΗΠΙΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

Newsletter

Close Popup

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.

Close Popup
Privacy Settings saved!
Ρυθμίσεις απορρήτου

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

Τα λειτουργικά cookies παρακολουθούν την σωστή λειτουργία του ιστότοπου μας και επιτρέπουν στον ιστότοπο να θυμάται τις επιλογές που κάνετε (π.χ. προτιμήσεις γλώσσας ή περιοχής). Παρέχουν χαρακτηριστικά, τα οποία σας βοηθούν έτσι ώστε να μη χρειάζεται να καθορίζετε τις επιλογές σας κάθε φορά που επισκέπτεστε τον ιστότοπο. Οι πληροφορίες που συλλέγουν αυτά τα cookies είναι ανώνυμες και δεν είναι δυνατόν να παρακολουθήσουν την δραστηριότητα της περιήγησής σε άλλους ιστότοπους.

Preferences
Τα λειτουργικά cookies παρακολουθούν την σωστή λειτουργία του ιστότοπου μας και επιτρέπουν στον ιστότοπο να θυμάται τις επιλογές που κάνετε (π.χ. προτιμήσεις γλώσσας ή περιοχής).
  • _at_cm_hide

Απορρίψη όλων των υπηρεσιών
Save
Δέχομαι όλες τις υπηρεσίες