back to top
spot_img
Civiltech
Civiltech
spot_img

Οδικό δίκτυο, έργα οδοποιίας και περιβαλλοντική αδειοδότηση • Νομικά ζητήματα

Nanodomi
Bosch

Παναγιώτης Γαλάνης,
Δικηγόρος Περιβαλλοντικού – Πολεοδομικού Δικαίου, Διδάκτωρ Νομικής ΕΚΠΑ
Εμπειρογνώμων Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης
panagiotisgln@gmail.com
www.pgalanislaw.gr
.
Το οδικό δίκτυο, ως ουσιώδες στοιχείο του ορθολογικού χωροταξικού σχεδιασμού, υπόκειται σε συνολικό σχεδιασμό βάσει των οικείων νομίμων κριτηρίων, έτσι ώστε να καθίσταται βιώσιμο, υπόκειται δε σε συνολικό σχεδιασμό και διαχείριση σε επίπεδο εθνικών ή επαρχιακών οδών ή μονάδας τοπικής αυτοδιοίκησης, όταν πρόκειται για δημοτικές ή κοινοτικές οδούς. Στη διαχείριση περιλαμβάνεται και ο εκσυγχρονισμός του οδικού δικτύου, δηλ. και η τροποποίησή του με τη διάνοιξη νέας ή την κατάργηση υπάρχουσας οδού, προκειμένου τούτο να προσαρμοσθεί προς νέες ανάγκες και απαιτήσεις. Τα κριτήρια σχεδιασμού και διαχείρισης του οδικού δικτύου πρέπει να είναι σαφή, εξειδικευμένα, να συνδέονται προς τα υπόλοιπα στοιχεία του χωροταξικού σχεδίου και να ενσωματώνουν την προστασία του φυσικού, οικιστικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος, έτσι ώστε το οδικό δίκτυο να καθίσταται βιώσιμο σύστημα επικοινωνίας. Για την εκτέλεση έργου οδοποιίας εθνικού ή επαρχιακού δικτύου απαιτείται προκαταρκτική περιβαλλοντική εκτίμηση και αξιολόγηση και έγκριση περιβαλλοντικών όρων, κατόπιν σχετικής μελέτης, η οποία πρέπει να διαπνέεται από ολοκληρωμένη μακράς προοπτικής προσέγγιση του προβλήματος.

- Advertisement -

Προκειμένης δε της διάνοιξης νέας ή διαπλάτυνσης υφισταμένης οδού πρέπει να λαμβάνονται υπόψη οι επιπτώσεις στην ιεράρχηση και λειτουργικότητα των τμημάτων του οικείου οδικού δικτύου, ώστε η νέα οδός, ενταχθείσα σε αυτό, να συναποτελέσει ενιαίο και λειτουργικό σύστημα, καθώς και να ληφθούν υπόψη η μορφολογία και τα εν γένει χαρακτηριστικά της περιοχής και τα γεωσυστήματα που μπορεί να επηρεασθούν. Δεν είναι επιτρεπτές αποσπασματικές και μη εντασσόμενες σε γενικότερο σχεδιασμό πράξεις διαχείρισης του οδικού δικτύου, όπως η διάνοιξη και κατάργηση οδών επί τη βάση μόνο εντετοπισμένων εκτιμήσεων.

Η κατασκευή νέου αυτοκινητοδρόμου ή η αναβάθμιση υφισταμένης εθνικής οδού σε αυτοκινητόδρομο και η λειτουργία του δεν δύναται να χαρακτηρισθούν οχλούσες επαγγελματικές δραστηριότητες, ώστε να εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της καταργηθείσας διάταξης της παρ. 1 του άρθρου 9 του ΠΔ της 2.3-13.3.1981, ενώ δεν εμπίπτουν ούτε και στο πεδίο εφαρμογής του ισχύοντος Ν 3325/2005.

- Advertisement -
Olympic Engineering

Για περισσότερα, βλ. https://www.pgalanislaw.gr/blog/ και το βιβλίο μου, Π. Γαλάνης, Περιβαλλοντική Εκτίμηση και Αδειοδότηση, εκδόσεις Νομική Βιβλιοθήκη, 2022, 337.

Fibran
Katoikia.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΡΟΗ ΑΡΘΡΩΝ

3ο Συνέδριο Πυροπροστασίας Κατασκευών
Verde.Tec 2024
13ο ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΗΠΙΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

Newsletter

Close Popup

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.

Close Popup
Privacy Settings saved!
Ρυθμίσεις απορρήτου

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

Τα λειτουργικά cookies παρακολουθούν την σωστή λειτουργία του ιστότοπου μας και επιτρέπουν στον ιστότοπο να θυμάται τις επιλογές που κάνετε (π.χ. προτιμήσεις γλώσσας ή περιοχής). Παρέχουν χαρακτηριστικά, τα οποία σας βοηθούν έτσι ώστε να μη χρειάζεται να καθορίζετε τις επιλογές σας κάθε φορά που επισκέπτεστε τον ιστότοπο. Οι πληροφορίες που συλλέγουν αυτά τα cookies είναι ανώνυμες και δεν είναι δυνατόν να παρακολουθήσουν την δραστηριότητα της περιήγησής σε άλλους ιστότοπους.

Preferences
Τα λειτουργικά cookies παρακολουθούν την σωστή λειτουργία του ιστότοπου μας και επιτρέπουν στον ιστότοπο να θυμάται τις επιλογές που κάνετε (π.χ. προτιμήσεις γλώσσας ή περιοχής).
  • _at_cm_hide

Απορρίψη όλων των υπηρεσιών
Save
Δέχομαι όλες τις υπηρεσίες