spot_img
Civiltech
Civiltech
spot_img

«Πάτρα – Πύργος»: «Κλείδωσε» η χρηματοδότηση για την αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας του αυτοκινητόδρομου

Nanodomi
Bosch

Εξασφαλισμένη θεωρείται πλέον η χρηματοδότηση για την αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας του αυτοκινητόδρομου «Πάτρα – Πύργος», μια σύμβαση που έχει αναλάβει να υλοποιήσει η εταιρεία ΑΚΤΩΡ, κατασκευαστικός βραχίονας του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ.

- Advertisement -

Προ ημερών μόλις, ο Ειδικός Γραμματέας Διαχείρισης Προγραμμάτων ΕΤΠΑ και ΤΑ, Γεώργιος Ζερβός, αποφάσισε την ένταξη της πράξης «Επείγουσες παρεμβάσεις αναβάθμισης οδικής ασφάλειας στη Ν.Ε.Ο. Πατρών – Πύργου» στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020» και στον Άξονα Προτεραιότητας «ΔΙΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΚΑΙ ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ (ΤΣ). Η δημόσια δαπάνη της πράξης που προτείνεται για εγγραφή στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων ανέρχεται σε 14.846.738,08 ευρώ. Η ημερομηνία λήξης της Πράξης ορίζεται η 31η/12/2023.

Το αντικείμενο του project, που χαρακτηρίστηκε ως έργο Εθνικού Επιπέδου, αφορά στην εκτέλεση εργασιών για τη βελτίωση του μεγαλύτερου τμήματος του υφιστάμενου οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος. Συγκεκριμένα οι εργασίες αφορούν στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στο χρονικό διάστημα μέχρι την ολοκλήρωση του νέου αυτοκινητοδρόμου, στο οποίο ο υφιστάμενος άξονας θα διατηρήσει τον υπερτοπικό χαρακτήρα του και την ανάγκη επίτευξης υψηλών ταχυτήτων. Πάντως, γενικότερα στο υπουργείο προωθούν πρόγραμμα αναβάσιμής της οδικής ασφάλειας σε 7.000 σημεία ανά την χώρα, ιδίως στο δευτερεύων και επαρχιακό οδικό δίκτυο, ενώ τέτοιο project έχει ενταχθεί προς χρηματοδότηση στο ταμείο Ανάκαμψης.

- Advertisement -
Olympic Engineering

Φυσικό αντικείμενο της πράξης

Όπως αναφέρεται στην πράξη χρηματοδοτικής ένταξης, ο υφιστάμενος οδικός άξονας Πάτρα – Πύργος, από το τέλος της παράκαμψης Πατρών μέχρι την αρχή της παράκαμψης Πύργου (πριν το αστικό τμήμα Πύργου), έχει μήκος περίπου τα 80 km. Η κυκλοφορία του είναι σημαντική καθόσον αποτελεί το πρώτο τμήμα του Δυτικού Οδικού Άξονα της Πελοποννήσου. Συνδέει την Πάτρα με το αεροδρόμιο του Αράξου, το λιμάνι της Κυλλήνης, την Αμαλιάδα, τον Πύργο, την Αρχαία Ολυμπία.

Ο σχεδιασμός του υφιστάμενου οδικού άξονα δεν συνάδει με τον χαρακτήρα του (υπεραστική οδός με όριο ταχύτητας 90 km/h) αφού στην πραγματικότητα αναπτύσσονται πολύ υψηλές ταχύτητες (άνω των 100 km/h) λόγω της ευθυτενούς χάραξης και του πεδινού εδάφους ενώ παράλληλα ο έλεγχος των προσβάσεων είναι πλημμελής, με συνέπεια ο δρόμος να παρουσιάζει έναν από τους υψηλότερους δείκτες ατυχημάτων στην χώρα.

Στο φυσικό αντικείμενο της Πράξης περιλαμβάνεται η υλοποίηση των απαραίτητων παρεμβάσεων, για την αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας στη Ν.Ε.Ο. Πατρών – Πύργου στο χρονικό διάστημα μέχρι την ολοκλήρωση του νέου αυτοκινητοδρόμου, στο οποίο ο υφιστάμενος άξονας θα διατηρήσει τον υπερτοπικό χαρακτήρα του και τις σχετικά υψηλές ταχύτητες. Το συνολικό μήκος υλοποίησης των προαναφερομένων παρεμβάσεων είναι 66,7 km δεδομένου ότι το αρχικό τμήμα μήκους 12,8 km είναι κοινό με τον υπό κατασκευή μελλοντικό αυτοκινητόδρομο Πατρών – Πύργου και ως εκ τούτου αφαιρείται από το δημοπρατημένο και συμβασιοποιημένο φυσικό αντικείμενο.

Οι προαναφερόμενες παρεμβάσεις περιλαμβάνουν: τον διαχωρισμό των κατευθύνσεων κυκλοφορίας, την διευθέτηση των ανεξέλεγκτων προσβάσεων, την εφαρμογή διατομής τύπου «β2+1» στα υπεραστικά τμήματα, με ενδιάμεση εναλλασσόμενη λωρίδα μήκους 800 – 2.000m στις δύο κατευθύνσεις κυκλοφορίας, με κατάλληλη αναδιαμόρφωση των κόμβων, την κατασκευή αντιολισθηρής στρώσης κυκλοφορίας σε όλο το μήκος της οδού και την αποκατάσταση του ασφαλτοτάπητα στα τμήματα της οδού που έχουν υποστεί φθορές, τον φωτισμό των κόμβων και την φωτεινή σηματοδότηση όπου είναι αναγκαίο, την ειδική διαμόρφωση στις εισόδους των οικισμών – οικιστικών πυκνώσεων, με πρόσθετα μέτρα προειδοποίησης και περιορισμού της ταχύτητας ,την βελτίωση/συμπλήρωση της κατακόρυφης σήμανσης, την τοποθέτηση νέων στηθαίων ασφαλείας όπου αυτά δεν υπάρχουν και κρίνονται απαραίτητα και τον καθαρισμό των ερεισμάτων.

Τα έργα που αποτελούν αντικείμενο της εργολαβίας είναι τα ακόλουθα:

  • κλαδοκοπές και φυτοκοπές της παράπλευρης βλάστησης και καθαρισμός των τάφρων κατά μήκος της οδού,
  • εκσκαφή – φρεαζάρισμα υφιστάμενου οδοστρώματος σε πάχος 0,01m έως 0,06m σε όλο το μήκος της οδού,
  • διάστρωση αντιολισθηρής στρώσης σε όλο το μήκος της οδού,
  • διαγράμμιση του οδοστρώματος σε όλο το μήκος της οδού,
  • διαχωρισμός κατευθύνσεων κυκλοφορίας με εύκαμπτα πλαστικά κολωνάκια σήμανσης,
  • αντικατάσταση / συμπλήρωση πινακίδων,
  • τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας σε μήκος περίπου 45 km, συνολικά και στις 2 κατευθύνσεις κυκλοφορίας,
  • φωτεινή σηματοδότηση σε 18 υφιστάμενους κόμβους,
  • κατασκευή οδοφωτισμού σε 7 υφιστάμενους κόμβους,
  • κατασκευή 5 διαβάσεων πεζών,
  • λειτουργία του έργου κατά τον χρόνο συντήρησής του.

Γιώργος Παπακωνσταντίνου

insider.gr

Fibran
Katoikia.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΡΟΗ ΑΡΘΡΩΝ

3ο Συνέδριο Πυροπροστασίας Κατασκευών
Verde.Tec 2024
13ο ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΗΠΙΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

Newsletter

Close Popup

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.

Close Popup
Privacy Settings saved!
Ρυθμίσεις απορρήτου

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

Τα λειτουργικά cookies παρακολουθούν την σωστή λειτουργία του ιστότοπου μας και επιτρέπουν στον ιστότοπο να θυμάται τις επιλογές που κάνετε (π.χ. προτιμήσεις γλώσσας ή περιοχής). Παρέχουν χαρακτηριστικά, τα οποία σας βοηθούν έτσι ώστε να μη χρειάζεται να καθορίζετε τις επιλογές σας κάθε φορά που επισκέπτεστε τον ιστότοπο. Οι πληροφορίες που συλλέγουν αυτά τα cookies είναι ανώνυμες και δεν είναι δυνατόν να παρακολουθήσουν την δραστηριότητα της περιήγησής σε άλλους ιστότοπους.

Preferences
Τα λειτουργικά cookies παρακολουθούν την σωστή λειτουργία του ιστότοπου μας και επιτρέπουν στον ιστότοπο να θυμάται τις επιλογές που κάνετε (π.χ. προτιμήσεις γλώσσας ή περιοχής).
  • _at_cm_hide

Απορρίψη όλων των υπηρεσιών
Save
Δέχομαι όλες τις υπηρεσίες