back to top
spot_img
Civiltech
Civiltech
spot_img

Προς ηλεκτρονικά διόδια με αναλογική χρέωση των οδηγών

NanoDomi
Bosch

Επαναφέρει το υπουργείο Υποδομών το σχέδιο για τη μετατροπή των διοδίων της χώρας σε ηλεκτρονικά, με αναλογική χρέωση. Αυτή τη φορά το επικρατέστερο σενάριο είναι η δημιουργία του συστήματος να γίνει σε σύμπραξη με τον ιδιωτικό τομέα (ΣΔΙΤ) και ο διαγωνισμός τοποθετείται στις αρχές του 2022. Το υπουργείο Υποδομών, λοιπόν, διερευνά τη δημιουργία πλήρους ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων αναλογικής χρέωσης διοδίων τελών, δορυφορικής τεχνολογίας, με οπτική αναγνώριση. Ηδη το υπουργείο έχει προχωρήσει στην πρόσληψη τεχνικού, χρηματοοικονομικού και νομικού συμβούλου, διερευνώντας το μοντέλο που θα θέσει σε ανοιχτό διαγωνισμό. Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου, οι σύμβουλοι εξετάζουν διάφορα σενάρια, τόσο για το οικονομικό σκέλος όσο και για το εύρος των υπηρεσιών που θα προκριθούν.

- Advertisement -

Σήμερα, σύστημα χιλιομετρικής χρέωσης σε αυτοκινητοδρόμους διαθέτει μόνο η Ολυμπία Οδός (Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα), για όσους οδηγούς χρησιμοποιούν τον πομποδέκτη της. Στους υπόλοιπους αυτοκινητοδρόμους ο οδηγός πληρώνει την απόσταση από έναν μετωπικό σταθμό διοδίων στον επόμενο, ανεξάρτητα με το πόση θα διανύσει, με την εξαίρεση των σημείων γύρω από αστικά κέντρα όπου έχουν τοποθετηθεί πλευρικά διόδια και στους κόμβους εισόδου/εξόδου.

Η υπόθεση των ηλεκτρονικών διοδίων πάντως δεν είχε καλό προηγούμενο. Το 2018 το υπουργείο Υποδομών, υπό την ηγεσία του Χρ. Σπίρτζη, είχε προκηρύξει ένα διαγωνισμό-μαμούθ ύψους 400,5 εκατ. ευρώ. Τελικώς ο διαγωνισμός έφθασε στο σημείο να αναδειχθεί μειοδότης (η κοινοπραξία Ακτωρ – Ιντρακάτ), αλλά το Συμβούλιο της Επικρατείας ακύρωσε το αποτέλεσμα έπειτα από προσφυγή της «Μυτιληναίος». Μετά την εξέλιξη αυτή το υπουργείο Υποδομών ακύρωσε και τον διαγωνισμό.

- Advertisement -
Olympic Engineering

Τα ζητήματα γύρω από την εφαρμογή ενός τέτοιου συστήματος είναι πολλά. Το βασικό είναι ότι από το 2008 η πολιτεία έχει δώσει στους έξι παραχωρησιούχους των εθνικών οδών (και στην Εγνατία) το δικαίωμα να εισπράττουν διόδια και οποιαδήποτε αλλαγή θα χρειαστεί τροποποίηση των συμβάσεων παραχώρησης, τη συναίνεση των παραχωρησιούχων και  των τραπεζών που δάνεισαν την κατασκευή των έργων και πιθανότατα της Κομισιόν. Περαιτέρω πρέπει να βρεθεί με ποιο μοντέλο θα γίνεται η είσπραξη και η κατανομή των διοδίων, καθώς ουδείς θέλει να δημιουργήσει ένα νέο «ΤΕΟ».

Γιώργος Λιάλιος

kathimerini.gr

Fibran
Katoikia.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΡΟΗ ΑΡΘΡΩΝ

3ο Συνέδριο Πυροπροστασίας Κατασκευών
Verde.Tec 2024
13ο ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΗΠΙΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

Newsletter

Close Popup

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.

Close Popup
Privacy Settings saved!
Ρυθμίσεις απορρήτου

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

Τα λειτουργικά cookies παρακολουθούν την σωστή λειτουργία του ιστότοπου μας και επιτρέπουν στον ιστότοπο να θυμάται τις επιλογές που κάνετε (π.χ. προτιμήσεις γλώσσας ή περιοχής). Παρέχουν χαρακτηριστικά, τα οποία σας βοηθούν έτσι ώστε να μη χρειάζεται να καθορίζετε τις επιλογές σας κάθε φορά που επισκέπτεστε τον ιστότοπο. Οι πληροφορίες που συλλέγουν αυτά τα cookies είναι ανώνυμες και δεν είναι δυνατόν να παρακολουθήσουν την δραστηριότητα της περιήγησής σε άλλους ιστότοπους.

Preferences
Τα λειτουργικά cookies παρακολουθούν την σωστή λειτουργία του ιστότοπου μας και επιτρέπουν στον ιστότοπο να θυμάται τις επιλογές που κάνετε (π.χ. προτιμήσεις γλώσσας ή περιοχής).
  • _at_cm_hide

Απορρίψη όλων των υπηρεσιών
Save
Δέχομαι όλες τις υπηρεσίες