spot_img
Civiltech
Civiltech
spot_img

Προδιαγραφές, όροι & τεχνικές οδηγίες για την εκπόνηση Σχεδίων Αστικής Προσβασιμότητας • Το πλήρες κείμενο

Nanodomi
Bosch

Ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Νικόλαος Ταγαράς υπέγραψε την απόφαση που αφορά στις “Προδιαγραφές, όροι και τεχνικές οδηγίες για την εκπόνηση «Σχεδίου Αστικής Προσβασιμότητας (Σ.Α.Π.)»“.

- Advertisement -

Διαβάστε παρακάτω αναλυτικά το περιεχόμενο της απόφασης:

Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

- Advertisement -
Olympic Engineering

Έχοντας υπόψη:

  1. Την παρ. 1 του άρθρου 126 και την παρ. 10 του άρθρου 121 του ν. 4819/2021 «Ολοκληρωμένο πλαίσιο για τη διαχείριση των αποβλήτων – Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ής Μαΐου 2018 για την τροποποίηση της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ περί αποβλήτων και της Οδηγίας 94/62/ΕΚ περί συσκευασιών και απορριμμάτων συσκευασιών, πλαίσιο οργάνωσης του Ελληνικού Οργανισμού Ανακύκλωσης, διατάξεις για τα πλαστικά προϊόντα και την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος, χωροταξικές – πολεοδομικές, ενεργειακές και συναφείς επείγουσες ρυθμίσεις.» (Α’ 129 και Α’ 171 Διόρθωσης σφάλματος).
  2. Τον ν. 4622/2019 «Επιτελικό Κράτος: οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας διοίκησης» (Α’ 133).
  3. Το π.δ. 132/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας» (Α’ 160).
  4. Τις διατάξεις του π.δ. 81/2019 «Σύσταση, συγχώνευση, μετονομασία και κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός των αρμοδιοτήτων τους – Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων.» (Α’ 119).
  5. Το π.δ. 62/2020 «Διορισμός Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 155).
  6. Την υπό στοιχεία 2/07.01.2021 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Νικόλαο Ταγαρά» (Β’ 45).
  7. Το άρθρο 26 και το άρθρου 27 του ν. 4067/2012 «Νέος Οικοδομικός Κανονισμός» (Α’ 79).
  1. Τις Οδηγίες Σχεδιασμού «Σχεδιάζοντας για όλους» του Γραφείου Μελετών ΑμεΑ του ΥΠΕΧΩΔΕ, όπως θεσμοθετήθηκαν με το άρθρο 27 του ν. 4067/2012 «Νέος Οικοδομικός Κανονισμός» (Α’ 79/2012).
  1. Το άρθρο 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα (π.δ. 63/2005, Α’ 98), όπως διατηρήθηκε σε ισχύ με την παρ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 και το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:

Άρθρο 1
Αντικείμενο και πεδίο εφαρμογής

  1. Με τις διατάξεις της παρούσας θεσπίζονται Τεχνικές Οδηγίες και πλαίσιο εκπόνησης Σχεδίων Αστικής Προσβασιμότητας (Σ.Α.Π.) και καθορίζονται διαδικασίες εκπόνησης, εξέτασης, χαρακτηρισμού παρακολούθησης και εποπτείας των Σ.Α.Π. με στόχο την προώθηση της αστικής προσβασιμότητας.
  2. Η παρούσα εφαρμόζεται από (α) τους μελετητές και κατασκευαστές έργων στο αστικό περιβάλλον, που αφορούν σε υπαίθριους δημόσιους Κ.Χ. και την πρόσβαση σε δημόσια κτίρια ή κτίρια που φιλοξενούν κοινόχρηστες ή/και κοινωφελείς χρήσεις, (β) από φορείς εκπόνησης και (γ) από τις αρμόδιες υπηρεσίες εξέτασης και αναθεώρησης των Σ.Α.Π.
  3. Το «Σχέδιο Αστικής Προσβασιμότητας (Σ.Α.Π.)» εκπονείται υποχρεωτικά από την έναρξη ισχύος του ν. 4819/2021 έως την προβλεπόμενη ημερομηνία της παρ. 10 του άρθρου 121 του ν. 4819/2021 από τους δήμους των μητροπολιτικών κέντρων, τους μεγάλους και μεσαίους ηπειρωτικούς δήμους, τους δήμους πρωτευουσών περιφερειακών ενοτήτων, καθώς και τους μεγάλους και μεσαίους νησιωτικούς δήμους, σύμφωνα με τις παρ. 6 και 8 του άρθρου 119 του ν. 4759/2020.

Άρθρο 2
Ορισμός και στόχος του Σχεδίου Αστικής Προσβασιμότητας (Σ.Α.Π.)

  1. Ως «Σχέδιο Αστικής Προσβασιμότητας» ορίζεται το στρατηγικό σχέδιο των απαιτούμενων διαμορφώσεων, επεμβάσεων και κατασκευών για την εξασφάλιση της προσβασιμότητας που εκπονείται από τους δήμους για την περιοχή εντός των διοικητικών τους ορίων, κατά τα οριζόμενα στην παρ. 10 του άρθρου 121 του ν. 4819/2021.
  1. Στόχος του Σ.Α.Π. είναι να προσδιορίσει τα σημεία των απαιτούμενων διαμορφώσεων, επεμβάσεων και κατασκευών και τις προσβάσιμες γραμμικές διαδρομές μεταξύ αυτών ώστε να δημιουργείται σε επίπεδο δήμου ένα δίκτυο προσβάσιμων μετακινήσεων στην αρχή της «προσβάσιμης αλυσίδας» προς βασικές κοινόχρηστες και κοινωφελείς χρήσεις.

Άρθρο 3
Τεχνικές Οδηγίες – Απαιτήσεις σχεδιασμού και ανθρωπομετρικά μεγέθη για την σύνταξη των «Σχεδίων Αστικής Προσβασιμότητας (Σ.Α.Π.)»

  1. Για την σύνταξη «Σχεδίων Αστικής Προσβασιμότητας (Σ.Α.Π.)», και όσον αφορά τις Τεχνικές Οδηγίες, τις απαιτήσεις σχεδιασμού και τα ανθρωπομετρικά μεγέθη, λαμβάνονται υπόψη και εφαρμόζονται:

α. οι Οδηγίες Σχεδιασμού «Σχεδιάζοντας για όλους» του γραφείου Μελετών ΑμεΑ του ΥΠΕΧΩΔΕ,

β. οι διατάξεις του άρθρου 26 και του άρθρου 27 του ν. 4061/2012 «Νέος Οικοδομικός Κανονισμός» (Α’ 79), όπως τροποποιήθηκαν με τον ν. 4759/2020 «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και πολεοδομικής νομοθεσίας και άλλες διατάξεις»,

γ. οι διατάξεις της υπ’ αρ. 3046/304 της 30.1/3.2.1989 απόφασης Υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ «Κτιριοδομικός Κανονισμός» (Δ’ 59),

δ. οι διατάξεις της απόφασης υπ’ αρ. 52907/31.12.2009 Υπουργείου ΠΕΚΑ «Ειδικές ρυθμίσεις για την εξυπηρέτηση ατόμων με αναπηρία σε κοινόχρηστους χώρους των οικισμών που προορίζονται για την κυκλοφορία πεζών» (Β’ 2621),

ε. οι διατάξεις της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/ 65826/699/7.7.2020 απόφασης Υφυπουργού ΠΕΝ «Τεχνικές οδηγίες προσαρμογής υφιστάμενων κτιρίων και υποδομών για την προσβασιμότητα αυτών σε άτομα με αναπηρία και εμποδιζόμενα άτομα σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία» (Β’ 2998),

στ. για θέματα που δε ρυθμίζονται από τους ελληνικούς κανονισμούς θα χρησιμοποιείται το ISO 21542“Building construction – Accessibility and usability of the built environment”, ο “ADA «Standards for accessible design” ή/και άλλοι σχετικοί και αναγνωρισμένοι ευρωπαϊκοί και διεθνείς κανονισμοί και πρότυπα (π.χ. EN 17210 Accessibility and usability of the built environment – Functional requirements).

  1. Οι απαιτήσεις προσβασιμότητας για έργα διαμόρφωσης ή ανακατασκευής των υπαίθριων δημόσιων κοινόχρηστων χώρων των οικισμών (ιδίως χώρων που προορίζονται για την κυκλοφορία των πεζών, όπως των πλατειών/πεζοδρόμων/πεζοδρομίων/νησίδων, χώρων πρασίνου/αλσών, στάσεων/αποβαθρών κ.λπ.) ή των υπαίθριων ιδιωτικών κοινόχρηστων χώρων ως κάτωθι:

α. ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΑ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΑ/ΠΕΖΟΔΡΟΜΟΙ/ΟΔΟΙ ΗΠΙΑΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ/ΠΛΑΤΕΙΕΣ – απαιτούνται τα κάτωθι:

  • πρόβλεψη ελεύθερης ζώνης όδευσης πεζών και όδευσης τυφλών, σύμφωνα με την ΥΑ 52907/31.12.2009 (Β’ 2621),
  • δημιουργία επιφανειών ισόπεδων, συνεχών, σταθερών, αντιολισθηρών, με επιμελές αρμολόγημα, που δεν επιβαρύνουν τη βάδιση και την κύλιση του αναπηρικού αμαξιδίου και των ατόμων μειωμένης κινητικότητας,
  • οι σχάρες τοποθετούνται εκτός της όδευσης τυφλών, ισόπεδα με το παρακείμενο δάπεδο και με κενά μεταξύ των ράβδων τους μικρότερα του ενός εκατοστού (0,01μ.) ώστε να δημιουργούν πυκνό πλέγμα,
  • η φύτευση των δένδρων, πρέπει να γίνεται εκτός της ελεύθερης όδευσης πεζών, οι λάκκοι φύτευσης αυτών πρέπει να καλύπτονται υποχρεωτικά ισόπεδα με σχάρα, με τις ίδιες προδιαγραφές ως ανωτέρω. Εναλλακτικά εφόσον βρίσκονται εκτός ελεύθερης ζώνης όδευσης πεζών είναι δυνατό να οριοθετούνται με περίζωμα (σοβατεπί) ύψους τουλάχιστον δέκα εκατοστών (0,10)μ,
  • η τοποθέτηση του αστικού εξοπλισμού (π.χ. παγκάκια, κάλαθοι αχρήστων, κάδοι απορριμμάτων, περίπτερα, πινακίδες πληροφόρησης, επίστυλα φωτιστικά, τηλέφωνα, στάσεις λεωφορείων, γραμματοκιβώτια, προστατευτικά εμπόδια, αυτόματα μηχανήματα ανάληψης χρημάτων κ.λπ.) γίνεται εκτός της ελεύθερης ζώνης όδευσης πεζών. Οι ακμές των στοιχείων πρέπει να είναι στρογγυλεμένες και θα πρέπει να εξυπηρετούν και άτομα με κάθε είδους αναπηρία,
  • η ύπαρξη στοιχείων εξοπλισμού που τοποθετούνται επί των κτιρίων, ή άλλων επιτρεπόμενων προεξεχόντων στοιχείων (π.χ. ανηρτημένοι τηλεφωνικοί θάλαμοι, γραμματοκιβώτια κ.λπ.), εφόσον βρίσκονται σε ύψος < 2,20μ, πρέπει να σημαίνεται επί του δαπέδου με τρόπο ανιχνεύσιμο από το λευκό μπαστούνι τυφλού ατόμου,
  • δεν επιτρέπεται η τοποθέτηση κιγκλιδωμάτων, στύλων και πάσης φύσεως εμποδίων κάθετα προς την πορεία κίνησης των πεζών. Κατ’ εξαίρεση υφιστάμενες κλίμακες υπογείων οριοθετούνται στα πλαϊνά τους όρια με κιγκλίδωμα με στρογγυλεμένες ακμές,
  • πρόβλεψη προσβάσιμης σήμανσης σύμφωνα με το κεφάλαιο 6 «Σήμανση» των Οδηγιών «Σχεδιάζοντας για όλους» του ΥΠΕΝ.

β. ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΕΣ ΔΙΑΒΑΣΕΙΣ – απαιτούνται τα κάτωθι:

  • πρόβλεψη ραμπών καταλλήλων προδιαγραφών στα σημεία που επιβάλλεται σύνδεση της στάθμης του πεζοδρομίου με τη στάθμη του οδοστρώματος, κατασκευασμένων εγκαρσίως του πεζοδρομίου, με πλάτος τουλάχιστον 1,50μ ή ίσο με το πλάτος της διάβασης πεζών. Σε περίπτωση πεζοδρομίων μικρού πλάτους κατασκευάζονται ράμπες καταλλήλων προδιαγραφών παράλληλα προς τον άξονα της κίνησης, καταλαμβάνουν όλο το πλάτος των πεζοδρομίων και καταλήγουν σε υποβιβασμό της γωνίας στη διασταύρωση των δύο οδών. Όπου σε υφιστάμενα πεζοδρόμια, τεχνικά δεν είναι δυνατόν να επιτευχθεί κλίση της ράμπας πεζοδρομίου μέχρι 5% ή ο υποβιβασμός του πεζοδρομίου, επιτρέπεται μέγιστη κλίση της ράμπας μέχρι 8%. Στο σημείο συνάντησης του κρασπέδου της ράμπας και του οδοστρώματος δεν πρέπει να δημιουργείται έστω και ελάχιστη υψομετρική διαφορά. Στις περιπτώσεις διαβάσεων οι ράμπες των πεζοδρομίων κατασκευάζονται πάντα η μία απέναντι στην άλλη,
  • πρόβλεψη προσβάσιμης σήμανσης.

γ. ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΕΣ ΝΗΣΙΔΕΣ – απαιτούνται τα κάτωθι:

  • σε νησίδες με πλάτος > 3,00μ στα σημεία των διαβάσεων, διαμορφώνονται προσβάσιμες διαβάσεις, όπως περιγράφεται στην ανωτέρω παράγραφο β,
  • σε νησίδες με πλάτος < 3,00μ. στα σημεία των διαβάσεων, δημιουργείται ισόπεδη με την διάβαση διακοπή πλάτους ίσο με το πλάτος της διάβασης, και οπωσδήποτε όχι μικρότερο των 2,50 μ. Η αρχή και το τέλος της νησί- δας σε όλο το πλάτος της διάβασης χαρακτηρίζονται με τις πλάκες, τύπου Β: “ΚΙΝΔΥΝΟΣ”,
  • πρόβλεψη προσβάσιμης σήμανσης σύμφωνα με το κεφάλαιο 6 «Σήμανση» των Οδηγιών «Σχεδιάζοντας για όλους» του ΥΠΕΝ.

δ. ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΙ ΧΩΡΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΥ/ΑΛΣΗ – απαιτούνται τα κάτωθι:

  • πρόβλεψη προσβάσιμης ελεύθερης ζώνης όδευσης πεζών,
  • πρόβλεψη οδηγού όδευσης τυφλών ή συστήματος καθοδήγησης χρηστών με αισθητηριακές αναπηρίες (άτομα με οπτική αναπηρία, κωφοί και βαρήκοοι) σύμφωνα με την υπ’ αρ. 52907/31.12.2009 (Β’ 2621),
  • πρόβλεψη προσβάσιμων χώρων υγιεινής, όπου προβλέπονται χώροι υγιεινής κοινού σύμφωνα με το κεφάλαιο 8 «Δημόσιοι χώροι υγιεινής» των Οδηγιών «Σχεδιάζοντας για όλους» του ΥΠΕΝ,
  • πρόβλεψη πρόσβασης σε όλες τις κτιριακές και εν γένει υποδομές για χρήση κοινού,
  • πρόβλεψη προσβάσιμης σήμανσης σύμφωνα με το κεφάλαιο 6 «Σήμανση» των Οδηγιών «Σχεδιάζοντας για όλους» του ΥΠΕΝ,

ε. ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΙ ΧΩΡΟΙ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ – απαιτούνται τα κάτωθι:

  • πρόβλεψη ειδικών θέσεων για τα οχήματα των ατόμων με αναπηρία, βάσει των διατάξεων της υπ’αρ. 52907/ 12.2009 υπουργικής απόφασης Υπουργείου ΠΕΚΑ,
  • πρόβλεψη κατάλληλης σύνδεσης με ράμπα καταλλήλων προδιαγραφών της στάθμης του χώρου στάθμευσης με τυχόν παρακείμενο πεζοδρόμιο,
  • πρόβλεψη σήμανσης των ειδικών θέσεων στάθμευσης επί εδάφους και επί στύλου με το Διεθνές Σύμβολο Πρόσβασης.
  1. Οι απαιτήσεις προσβασιμότητας των εισόδων των κτιρίων σύμφωνα με το κεφάλαιο 7 «Είσοδοι κτιρίων» των Οδηγιών «Σχεδιάζοντας για όλους» του ΥΠΕΝ.
  2. Οι λεπτομέρειες και τα υλικά κατασκευής ακολουθούν την κείμενη νομοθεσία και εξειδικεύονται σε δεύτερο χρόνο κατά την σύνταξη Αρχιτεκτονικής Μελέτης Εφαρμογής βάσει της οποίας υλοποιείται το Σ.Α.Π. Σε ειδικά περιβάλλοντα, όπως π.χ. σε παραδοσιακούς οι- κισμούς εξετάζεται τυχόν προσαρμογή των χρωμάτων και των υλικών κατασκευής με σεβασμό στα ιδιαίτερα μορφολογικά στοιχεία εκ παραλλήλου με την ικανοποίησης των αναγκών των ατόμων με αναπηρία.

Άρθρο 4
Περιοχή παρέμβασης των Σχεδίων Αστικής Προσβασιμότητας (Σ.Α.Π.)

Ως περιοχή παρέμβασης, ορίζεται η εδαφική περιοχή στην οποία θα εφαρμοσθούν τα προτεινόμενα περιεχόμενα του Σ.Α.Π. και πάντως, εκτείνεται στα διοικητικά όρια του Φορέα Εκπόνησης. Εντός της Περιοχής Παρέμβασης μπορεί να υπάρχουν σημεία και χώροι αρμοδιότητας άλλων φορέων (όπως π.χ. της Περιφέρειας, συγκοινωνιακών φορέων, οργανισμοί λιμένων, αεροδρομίων κ.λπ.). Σε αυτήν την περίπτωση ο Φορέας Εκπόνησης οφείλει να συνεργαστεί με τους υπόλοιπους αρμόδιους φορείς, με σκοπό την οριοθέτηση και υλοποίηση των απαραίτητων παρεμβάσεων για την εξασφάλιση δικτύων προσβάσιμων αλυσίδων κινητικότητας στο σύνολο του δήμου.

Άρθρο 5
Φορέας Εκπόνησης και Περιεχόμενα Σχεδίου Αστικής Προσβασιμότητας (Σ.Α.Π.)

  1. Ως Φορέας Εκπόνησης του Σχεδίου Αστικής Προσβασιμότητας (Σ.Α.Π.) ορίζεται ο οικείος Ο.Τ.Α α’ βαθμού. Σε ειδικές περιπτώσεις και βάσει τεκμηρίωσης μπορεί επίσης να δημιουργηθεί ευρύτερος Φορέας Εκπόνησης, όπως π.χ. σε νησιωτικές περιοχές με παραπάνω από ένα δήμο όπου κρίνεται αναγκαίο το Σ.Α.Π. να καταρτίζεται για την συνολική γεωγραφική περιοχή του νησιού, σε μητροπολιτικές περιοχές όπου δύο (2) ή περισσότεροι δήμοι κρίνουν αναγκαία την συνεργασία μεταξύ τους ή καταρτίζουν ενιαίο Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (Σ.Β.Α.Κ.)
  1. Ο Φορέας Εκπόνησης που αναλαμβάνει την κατάρτιση Σ.Α.Π. είναι αρμόδιος για:

α) Τη συγκρότηση της Ομάδας Εργασίας του άρθρου 6 της παρούσας.

β) Την κατάρτιση και υλοποίηση του Σ.Α.Π.

γ) Τη δημιουργία και διάχυση του επικοινωνιακού υλικού, έντυπου και ψηφιακού σε συμβατικές και προσβάσιμες μορφές, για την πληροφόρηση των κατοίκων και των επισκεπτών σε σχέση με τις προσβάσιμες διαδρομές. δ) Τη συστηματική παρακολούθηση της εξέλιξης και εφαρμογής του Σ.Α.Π., τον προσδιορισμό και ποσοτικοποίηση των νέων αναγκών που προκύπτουν και την κατάθεση προτάσεων για συμπλήρωση/επικαιροποίηση του Σ.Α.Π. μέσω σύνταξης Έκθεσης Αξιολόγησης ανά τρία έτη.

ε) Τη γραμματειακή υποστήριξη της Ομάδας Εργασίας του άρθρου 6 της παρούσας καθώς και την παροχή του απαιτούμενου υλικοτεχνικού εξοπλισμού σε αυτή.

στ) Την ανάθεση και εκτέλεση Δημόσιων Συμβάσεων Παροχής Γενικών Υπηρεσιών για την κατάρτιση του Σ.Α.Π.

ζ) Την υποστήριξη κάθε τυχόν άλλης διοικητικής ή υπηρεσιακής ανάγκης που μπορεί να προκύψει για την επιτυχή κατάρτιση, υλοποίηση και παρακολούθηση του Σ.Α.Π. πέραν των παραπάνω.

  1. Για το Σχέδιο Αστικής Προσβασιμότητας (Σ.Α.Π.) συντάσσεται «Φάκελος Σ.Α.Π.» στον οποίο συμπεριλαμβάνονται τα κάτωθι παραδοτέα:

α. Παραδοτέο Π.1. – ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ από την οποία θα προκύψει η αναγκαία βάση και η απαιτούμενη πληροφορία ώστε να αποτυπωθεί η υφιστάμενη κατάσταση, και να παρακολουθείται στη συνέχεια η πρόοδος για την υλοποίηση του Σ.Α.Π. Το σύνολο των δεδομένων για την εν λόγω ανάλυση, αντλούνται από υφιστάμενες μελέτες που άπτονται του αντικειμένου ενός Σχεδίου Αστικής Προσβασιμότητας (Σ.Α.Π.), όπως πολεοδομικές, συγκοινωνιακές/κυκλοφοριακές, στάθμευσης, αστικών αναπλάσεων κ.λπ. και στρατηγικά σχέδια, όπως Γ.Π.Σ., Τ.Π.Σ., Ε.Π.Σ., Σ.Β.Α.Κ., κ.λπ. Στην περίπτωση που ο Φορέας Εκπόνησης δεν διαθέτει πρόσφατες μελέτες και στρατηγικά σχέδια με επικαιροποιημένα δεδομένα, τότε αυτός ή ο εκάστοτε ανάδοχος θα πρέπει να συλλέξει σχετικά στοιχεία από άλλες αρμόδιες υπηρεσίες (π.χ. ΕΛ.ΣΤΑΤ) και από σχετικές έρευνες, όπως ενδεικτικά:

  • Τον πληθυσμό και τις ηλικιακές ομάδες της περιοχής μελέτης σε επίπεδο οικοδομικού τετραγώνου (Ο.Τ.) ή πολεοδομικής ενότητας,
  • Την ιχνηλάτηση σημαντικών χρήσεων γης και σημείων ενδιαφέροντος που αποτελούν πόλους έλξης/ γένεσης μετακινήσεων,
  • Την αποτίμηση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών των υποδομών πεζών σε κατάλληλες κλίσεις σε επιλεγμένα σημεία χωροθέτησης σημείου παρέμβασης για την εξυπηρέτηση ΑμεΑ (π.χ. ανυπαρξία πεζοδρομίου, <1.50μ, 1.50 – 2.10μ., 2.10-3.00μ., >3.00μ.),

α1. Στο Π1 συμπεριλαμβάνονται:

  • Τεχνική Έκθεση περιγραφής/ανάλυσης και αξιολόγησης της υφιστάμενης κατάστασης ως προς την εξασφάλιση προσβασιμότητας (α) στους υπαίθριους δημόσιους Κ.Χ. του δήμου και (β) ως προς τα δημόσια κτίρια ή τα κτίρια που στεγάζουν δημόσιες υπηρεσίες και άλλες χρήσεις τα οποία απαιτείται να γίνουν προσβάσιμα. Στην Τεχνική Έκθεση συμπεριλαμβάνονται τα κάτωθι:
  • Καταγραφή και αξιολόγηση στοιχείων των υφιστάμενων ή εκπονούμενων στρατηγικών σχεδίων του οικείου Δήμου με στόχο την παρακολούθηση της πολεοδομικής εξέλιξης της περιοχής παρέμβασης, καταγραφή των υφιστάμενων δεδομένων και εντοπισμός τυχόν εμποδίων για την ανάπτυξη προσβάσιμης αλυσίδας, με συμπληρωματικά συμπεράσματα και παρατηρήσεις. Ενδεικτικά, η καταγραφή των παραπάνω συμπεριλαμβάνει:

(α) κείμενο με μικρή περιγραφή του κάθε ενός από αυτά και

(β) Πίνακα δεδομένων (αρχείο.xls) με τις παρακάτω στήλες: Στρατηγικό Κείμενο – Επίπεδο θεσμοθέτησης – Επισπεύδον Υπουργείο – ΦΕΚ – Βασικές κατευθύνσεις

  • Καταγραφή και αποτίμηση των σχετικών στοιχείων των πολεοδομικών και πληθυσμιακών χαρακτηριστικών της περιοχής (ισχύον θεσμικό πλαίσιο, πληθυσμιακά και δημογραφικά στοιχεία, γεωμετρικά χαρακτηριστικά του οδικού δικτύου, πυκνότητα δόμησης κ.λπ.). Ενδεικτικά, η καταγραφή των παραπάνω συμπεριλαμβάνει:

(α) ισχύον θεσμικό πλαίσιο για την περιοχή παρέμβασης: όροι δόμησης, αναπτυξιακό πλαίσιο κ.λπ.,

(β) πληθυσμός εξυπηρέτησης: δημογραφικά και πληθυσμιακά στοιχεία της περιοχής παρέμβασης. Τα εν λόγω στοιχεία μπορεί να προέρχονται από την τελευταία απογραφή και μπορούν να συσχετισθούν με τα πληθυσμιακά μεγέθη της εγκεκριμένης πολεοδομικής μελέτης της περιοχής καθώς και άλλων πληθυσμιακών δεδομένων που διατηρεί ο Φορέας Εκπόνησης και με βάση το πληθυσμιακό σταθερότυπο. Πλέον αυτών λαμβάνονται υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της περιοχής,

(γ) σημεία ενδιαφέροντος/χρήσεις γης: εντοπίζονται ιδιαίτερα σημεία ενδιαφέροντος της περιοχής παρέμβασης (π.χ. δημόσια κτίρια και υπηρεσίες, μεγάλα εμπορικά και επιχειρηματικά κέντρα κ.ο.κ.) καθώς και μελλοντικά αναπτυσσόμενα σημεία ενδιαφέροντος βάσει του προγραμματισμού του Φορέα Εκπόνησης, που συγκεντρώνουν κοινό.

Όλα τα παραπάνω συγκεντρώνονται και καταγράφονται σε υποκεφάλαιο Π.1α. του Παραδοτέου Π.1.

  • Καταγραφή και αποτίμηση των κυκλοφοριακών χαρακτηριστικών της περιοχής παρέμβασης σε συνάρτηση με την κίνηση των πεζών. Ενδεικτικά, η καταγραφή των παραπάνω συμπεριλαμβάνει:

(α) ανάλυση/περιγραφή υφιστάμενου οδικού δικτύου, και αποτίμηση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών των υποδομών πεζών (συμπεριλαμβανομένων όλων των υπαίθριων δημόσιων Κ.Χ.).

(β) αποτίμηση των υφιστάμενων και μελλοντικών ποδηλατικών υποδομών.

(γ) διαθέσιμα στοιχεία/κατασκευές και εξυπηρετήσεις για ΑμεΑ.

(δ) καταγραφή και αποτίμηση της λειτουργίας των ΜΜΜ (διαδρομές, στάσεις και τερματικοί σταθμοί).

(ε) διαβάσεις πεζών, πεζοφάναρα, νησίδες, πληροφοριακές πινακίδες.

(στ) οι συνήθεις διαδρομές πεζή μετακίνησης (desire lines) μεταξύ των σημαντικότερων κοινόχρηστων και κοινωφελών χρήσεων (γραμμικά).

Όλα τα παραπάνω συγκεντρώνονται και καταγράφονται σε υποκεφάλαιο Π.1α. του Παραδοτέου Π.1.

  • Χάρτης/χάρτες της περιοχής του Δήμου σε μορφή διανυσματικών αρχείων τύπου shapefile με βάση τα διοικητικά του όρια, όπου θα σημειώνονται τα στοιχεία της ανάλυσης και συγκεκριμένα:

(α) οι υπό διαμόρφωση υπαίθριοι δημόσιοι Κ.Χ. για τους οποίους έχει ολοκληρωθεί η Μελέτη Προσβασιμότητας ή το σχετικό έργο, καθώς και οι δημόσιοι Κ.Χ. για τους οποίους εκπονείται η ανωτέρω,

(β) τα λοιπά σημεία στους υπαίθριους δημόσιους Κ.Χ. που χρειάζονται επεμβάσεις εξασφάλισης της προσβασιμότητας και προσβάσιμης αλυσίδας (ενδεικτικά: οδικό δίκτυο, πλατείες, χώροι πρασίνου, πεζοδρόμια, οδοί ήπιας κυκλοφορίας και πεζόδρομοι, διαβάσεις πεζών κ.λπ.),

(γ) τα τυχόν ορισμένα σημεία καταφυγής και οι οδεύσεις διαφυγής των πολιτών που κινούνται πεζή, σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης,

(δ) οι τυχόν ορισμένοι υπαίθριοι κοινόχρηστοι χώροι εκτόνωσης των ατόμων με αναπηρία, των εμποδιζόμενων ατόμων και κατ’ επέκταση όλων των πολιτών σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης,

(ε) οι χωροθετημένες θέσεις στάθμευσης ΑμεΑ/οι χωροθετημένες θέσεις στάθμευσης ΑμεΑ για Η/Ο,

(στ) οι υπαίθριοι και στεγασμένοι δημοτικοί χώροι στάθμευσης

(ζ) οι υφιστάμενοι και υπό υλοποίηση ποδηλατόδρομοι,

(η) οι τερματικοί σταθμοί και οι στάσεις των ΜΜΜ σε συνάρτηση με τον Κ.Χ. που μελετάται,

(θ) οι χωροθετημένες μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας υγείας,

(ι) τα δημόσια κτίρια ή τα κτίρια που στεγάζουν δημόσιες υπηρεσίες και άλλες χρήσεις τα οποία απαιτείται να γίνουν προσβάσιμα, καθώς και ιδιαίτερα σημεία ενδιαφέροντος της περιοχής παρέμβασης (π.χ. δημόσια κτίρια και υπηρεσίες, μεγάλα εμπορικά και επιχειρηματικά κέντρα κ.ο.κ.) και μελλοντικά αναπτυσσόμενα σημεία ενδιαφέροντος βάσει του προγραμματισμού του Φορέα Εκπόνησης, που συγκεντρώνουν κοινό.

Όλα τα παραπάνω συγκεντρώνονται σε υποκεφάλαιο Π.1β. του Παραδοτέου Π.1.

β. Παραδοτέο Π.2. – ΠΡΟΤΑΣΗ στο οποίο συμπεριλαμβάνονται:

  • Τεχνική Έκθεση περιγραφής των προτεινόμενων παρεμβάσεων ως προς την εξασφάλιση προσβασιμότητας (α) στους υπαίθριους δημόσιους Κ.Χ. του δήμου και (β) ως προς την πρόσβαση στα δημόσια κτίρια ή στα κτίρια που στεγάζουν δημόσιες υπηρεσίες και άλλες χρήσεις τα οποία απαιτείται να γίνουν προσβάσιμα βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας. Όλα τα παραπάνω συγκεντρώνονται και καταγράφονται σε υποκεφάλαιο Π.2α. του Παραδοτέου Π.2.
  • Χάρτης/χάρτες της περιοχής του Δήμου σε μορφή διανυσματικών αρχείων τύπου shapefile με βάση τα διοικητικά του όρια, όπου θα σημειώνονται:

(α) τα σημεία και οι γραμμικές παρεμβάσεις (π.χ. οδηγοί όδευσης τυφλών, οδεύσεις κ.λπ.) στους υπαίθριους δημόσιους Κ.Χ. που χρειάζονται επεμβάσεις εξασφάλισης της προσβασιμότητας και προσβάσιμης αλυσίδας με διαφορετικό σύμβολο και χρώμα ανάλογα με το είδος της παρέμβασης, όπως περιγράφεται στο άρθρο 8 της παρούσας,

(β) οι προτεινόμενες διαδρομές (γραμμικά) προς τις σημαντικότερες κοινόχρηστες και κοινωφελείς χρήσεις (π.χ. δημόσιες υπηρεσίες, πλατείες, πάρκα, δομές υγείας, σχολικές δομές, σταθμούς μετρό, δημοτικούς χώρους στάθμευσης κ.α.) οι οποίες απαιτείται να γίνουν προσβασιμες,

(γ) τα σημεία εισόδων των δημοσίων κτιρίων ή των κτιρίων που στεγάζουν δημόσιες υπηρεσίες και άλλες χρήσεις τα οποία απαιτείται να γίνουν προσβάσιμα,

(δ) τα προτεινόμενα ορισμένα σημεία καταφυγής και οι οδεύσεις διαφυγής των πολιτών που κινούνται πεζή, σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης τα οποία απαιτείται να γίνουν προσβάσιμα,

(ε) οι προτεινόμενοι υπαίθριοι κοινόχρηστοι χώροι εκτόνωσης των ατόμων με αναπηρία, των εμποδιζόμενων ατόμων και κατ’ επέκταση όλων των πολιτών σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης οι οποίοι απαιτούνται να γίνουν προσβάσιμοι,

(στ) οι προτεινόμενοι υπαίθριοι κοινόχρηστοι χώροι που μπορούν να λειτουργήσουν ως σημεία προσωρινής περίθαλψης σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης οι οποίοι απαιτούνται να γίνουν προσβάσιμοι.

  • Πίνακας των προτεινόμενων στοιχείων αστικού εξοπλισμού, μηχανισμών και ειδικών κατασκευών για την εξασφάλιση της προσβασιμότητας.
  • Χρονοδιάγραμμα, προγραμματισμός υλοποίησης των οριζόμενων από το Σ.Α.Π. απαιτούμενων διαμορφώσεων και κατασκευών, μέσω (α) σύνταξης Αρχιτεκτονικής Μελέτης και Μελέτης Προσβασιμότητας και τυχόν άλλων υποστηρικτικών μελετών μετά την παράδοση και έγκριση του Σ.Α.Π. και (β) ανάθεση και υλοποίηση έργου μετά την παράδοση και έγκριση του Σ.Α.Π. Ο χρόνος υλοποίησης δε θα πρέπει να ξεπερνά τα 2 έτη από την παράδοση/παραλαβή και έγκριση του Σ.Α.Π.
  1. Οι προτεινόμενες παρεμβάσεις για την υλοποίηση του Σ.Α.Π. χαρακτηρίζονται ως σημειακές και δεν απαιτούν αλλαγή του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου της περιοχής παρέμβασης.
  2. Οι προτάσεις του Σ.Α.Π. ενσωματώνονται σε άλλα στρατηγικά σχέδια και προγράμματα του Φορέα Εκπόνησης.

Άρθρο 6
Ομάδα Εργασίας

  1. Ο Φορέας Εκπόνησης συστήνει Ομάδα Εργασίας με αντικείμενο την προετοιμασία, την εκπόνηση και την παρακολούθηση του Σ.Α.Π.
  2. Η Ομάδα Εργασίας συγκροτείται με απόφαση του αρμόδιου Φορέα Εκπόνησης και αποτελείται από υπηρεσιακά στελέχη (μηχανικούς, διοικητικά στελέχη κ.λπ.), και τυχόν εξωτερικούς συνεργάτες, κατά την κρίση του Φορέα Εκπόνησης και ανάλογα με τις ανάγκες του υπό κατάρτιση Σ.Α.Π.
  3. Η γραμματειακή υποστήριξη της Ομάδας Εργασίας πραγματοποιείται με μέριμνα του Φορέα Εκπόνησης.
  4. Η Ομάδα Εργασίας μεριμνά ιδίως για τα παρακάτω:

α) Την κατάρτιση του Σ.Α.Π. για την περιοχή παρέμβασης που ορίζεται από το Φορέα Εκπόνησης και όλες τις επιμέρους ενέργειες που απαιτούνται.

β) Τη συλλογή των διαθέσιμων κειμένων, μελετών και στοιχείων που απαιτούνται για την κατάρτιση του Σ.Α.Π. και ιδίως των αναγραφόμενων στην παρ. 2 του άρθρου 8 της παρούσας.

γ) Τη συνεργασία με τρίτα μέρη για την εκτέλεση συμβάσεων παροχής γενικών υπηρεσιών για την κατάρτιση του Σ.Α.Π., όπου αυτές απαιτούνται.

δ) Την πρόσκληση των εκπροσώπων φορέων και συλλόγων που σχετίζονται με θέματα προσβασιμότητας κατά την κρίση του Φορέα Εκπόνησης, για παροχή γνώμης και ιδίως εκπροσώπων της ΕΣΑμεΑ.

ε) Την ορθή παρακολούθηση, αξιολόγηση και αναθεώρηση του Σ.Α.Π.

  1. Κατά την κρίση του Φορέα Εκπόνησης η υπηρεσία για τη σύνταξη/κατάρτιση του Σ.Α.Π. μπορεί να ανατίθεται εξ ολοκλήρου σε εξωτερικό Ανάδοχο μέσω των νόμιμων διαδικασιών εκτέλεσης Συμβάσεων Γενικών Υπηρεσιών.

Άρθρο 7
Τεχνικές Οδηγίες για την σύνταξη των χαρτών του Π2 του Σχεδίου Αστικής Προσβασιμότητας (Σ.Α.Π.)

  1. Η Ομάδα Εργασίας του Φορέα Εκπόνησης ή ο ανάδοχος υποχρεούται να υποβάλει το σύνολο των γεωχωρικών δεδομένων στη χωρική πύλη που θα δημιουργηθεί για το σκοπό αυτό. Τα αρχεία (shapefiles) θα πρέπει να συμμορφώνονται με τις προδιαγραφές και τις απαιτήσεις της γεωχωρικής πύλης ως εξής:
  • Τα δεδομένα υποβάλλονται σε μορφή αρχείων τύπου shapefile.
  • Το σύστημα αναφοράς συντεταγμένων είναι το προ- βολικό του ΕΓΣΑ’87 (EPSG:2100, Greek_Grid).
  • Χρησιμοποιούνται ΚΕΦΑΛΑΙΟΙ χαρακτήρες στην ελληνική γλώσσα για τη συμπλήρωση περιγραφικών δεδομένων.
  • Ως διαχωριστικό δεκαδικών (σύμβολο υποδιαστολής) χρησιμοποιείται, όπου απαιτείται, η τελεία “.”.
  • Η κωδικοποίηση χαρακτήρων στο αρχείο shapefile είναι σε UTF-8 ή ISO-8859-7.
  • Χρήση λατινικών χαρακτήρων, χωρίς κενά, στα ονόματα των αρχείων.
  • Η γεωμετρία κάθε αντικειμένου είναι απλή (single part geometry) και όχι πολλαπλών τμημάτων (multipart).

Πλέον των γεωμετρικών στοιχείων (συντεταγμένων) στους χάρτες θα πρέπει να συμπεριλαμβάνονται και περιγραφικά (αλφαριθμητικά) δεδομένα.

  1. Τα μεταδεδομένα των παρεμβάσεων θα πρέπει να καταχωρούνται στην γεωγραφική φόρμα μέσω rest webservice.

Τα δεδομένα και τα μεταδεδομένα πρέπει να περιλαμβάνουν τουλάχιστον:

  • id: Μοναδικό αναγνωριστικό.
  • Όνομα: Όνομα που δίνεται στην προτεινόμενη παρέμβαση
  • Χρονοσήμανση δημιουργίας: Χρονική σήμανση δημιουργίας οντότητας.
  • Χρονοσήμανση ενημέρωσης: Τελευταία χρονική σήμανση ενημέρωσης αυτής της οντότητας.
  • Τοποθεσία: Γεωγραφική τοποθεσία της παρέμβασης που καταγράφεται ως GeoJSON Point.
  • Διεύθυνση: καταχωρημένη διεύθυνση αστικής τοποθεσίας της παρέμβασης
  • Περιγραφή: Περιγραφή αυτής της παρέμβασης

Άρθρο 8
Έγκριση και υλοποίηση των προτάσεων του Σ.Α.Π.

  1. Η έγκριση του Σ.Α.Π. γίνεται με απόφαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής του επισπεύδοντος ΟΤΑ ά βαθμού Δήμου/Φορέα Εκπόνησης. Στην περίπτωση που σύνδεσμος δύο (2) ή περισσοτέρων Ο.Τ.Α. αποτελούν τον Φορέα Εκπόνησης, βάσει των διατάξεων της παρ. 1 του άρθρου 5 της παρούσας, απαιτείται έκδοση απόφασης από όλες τις συναρμόδιες Επιτροπές Ποιότητας Ζωής των συνεργαζόμενων Δήμων. Η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής εξετάζει:

(α) καταρχάς την πληρότητα του φακέλου του Σ.Α.Π. ως προς τα παραδοτέα Π1 και Π2

(β) το περιεχόμενο του Σ.Α.Π. κατά την κρίση της.

Σε περίπτωση διαπίστωσης ελλείψεων ή/και διατύπωση αντιρρήσεων ή διαφοροποιημένων προτάσεων από πλευράς της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής, η Ομάδα Έργου του αναδόχου, οφείλει να κάνει όλες τις απαραίτητες διορθωτικές ενέργειες εντός 1 μηνός. Μετά το πέρας του ανωτέρω διαστήματος το Σ.Α.Π. εγκρίνεται αρμοδίως.

  1. Σε περίπτωση που μέρος των προτεινόμενων επεμβάσεων για ειδικούς λόγους χρήζει γνωμοδότηση από άλλο συναρμόδιο φορέα, ο ανάδοχος ή η ομάδα εργασίας του Φορέα Εκπόνησης μεριμνά γι’ αυτό.
  2. Μετά την σύνταξη, ολοκλήρωση και έγκριση του Σ.Α.Π. από τον αρμόδιο Φορέα Εκπόνησης, αντίγραφό του, συνοδευόμενο από τον ολοκληρωμένο Φάκελο Προγράμματος Σ.Α.Π., με τα περιεχόμενα του άρθρου 5 της παρούσης, κατατίθεται στην Διεύθυνση Μελετών και Έργων Αστικών Αναπλάσεων του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, το οποίο παρακολουθεί την εφαρμογή του Σ.Α.Π.
  3. Στην Διεύθυνση Μελετών και Έργων Αστικών Αναπλάσεων του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας διατηρείται ψηφιακή βάση δεδομένων για τα εγκεκριμένα Σ.Α.Π., της ελληνικής επικράτειας. Τα στοιχεία αυτά θα τροφοδοτήσουν (α) βάσεις δεδομένων και (β) διαδικτυακές πλατφόρμες πληροφόρησης (π.χ. web sites) των κατοίκων και των διερχόμενων από τα διοικητικά όρια του εκάστοτε Δήμου.
  4. Ο Φορέας Εκπόνησης μετά την έγκριση του Σ.Α.Π., μεριμνά για την υλοποίησή του. Η υλοποίηση των απαιτούμενων παρεμβάσεων, διαμορφώσεων ή/και κατασκευών που προβλέπονται στο Σ.Α.Π. μπορούν να πραγματοποιηθούν σταδιακά εντός διετίας μετά την παράδοση/παραλαβή και έγκριση του.

Άρθρο 9
Παρακολούθηση και αξιολόγηση της υλοποίησης του Σχεδίου Αστικής Προσβασιμότητας (Σ.Α.Π.)

  1. Για την παρακολούθηση της υλοποίησης του Σ.Α.Π. συντάσσονται περιοδικές εκθέσεις από τον Φορέα Εκπόνησης και ενημερώνεται η Διεύθυνση Μελετών και Έργων Αστικών Αναπλάσεων του Υπουργείου Περιβάλλοντος.
  2. Επισημαίνεται πως για την ολοκλήρωση του παραδοτέου του Σ.Α.Π. μοναδική υποχρέωση είναι η σύνταξη του σχετικού αρχείου ως προτύπου, ενώ η συμπλήρωσή του αφορά σε επόμενο στάδιο, ώστε να χρησιμοποιηθούν σε επικείμενη αναθεώρησή του. Το ανοιχτό ψηφιακό αρχείο μπορεί να έχει την μορφή:

(α) Πίνακα Επεξεργασίας Δεδομένων που δημιουργείται από τον Φορέα Εκπόνησης, ο οποίος είναι υπεύθυνος για την επικαιροποίησή του ανά 6 μήνες, ή

(β) Ανοιχτής Ψηφιακής πλατφόρμας στην οποία έχουν πρόσβαση για να καταθέτουν προτάσεις και δεδομένα όλοι οι ενδιαφερόμενοι/εμπλεκόμενοι φορείς πέραν του Φορέα Εκπόνησης

  1. Στην περίπτωση που επιλεγεί η δεύτερη μορφή του ψηφιακού αρχείου συγκέντρωσης των νέων δεδομένων, σε περίπτωση που απαιτηθεί διαγωνιστική διαδικασία για την δημιουργία της ψηφιακής πλατφόρμας, δεν είναι απαραίτητο αυτή να έχει ολοκληρωθεί για την έγκριση του Σ.Α.Π., κατά την ολοκλήρωση όλων των υπόλοιπων παραδοτέων. Ο Φορέας Εκπόνησης μπορεί να χρησιμοποιήσει την μορφή (α) σε όλο το ενδιάμεσο χρονικό διάστημα.

Σε κάθε περίπτωση ο Φορέας Εκπόνησης αναλαμβάνει:

α. να ενημερώσει τους ενδιαφερόμενους /εμπλεκόμενους φορείς για την δημιουργία του ψηφιακού αρχείου παρακολούθησης της υλοποίησης του Σ.Α.Π.

β. να καταθέσει πρόταση μεθοδολογίας συγκέντρωσης των απαραίτητων δεδομένων.

Άρθρο 10
Συμμετοχικές διαδικασίες – διαβούλευση

  1. Η εξασφάλιση της προσβασιμότητας αποτελεί υποχρέωση της ελληνικής πολιτείας, βάσει του ν. 4074/2012 «Κύρωση της Σύμβασης για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρίες και του Προαιρετικού Πρωτοκόλλου στη Σύμβαση για δικαιώματα των ατόμων με αναπηρίες» και έχει καταστεί υποχρεωτική σε κάθε διαμόρφωση ή ανακατασκευή των υπαίθριων χώρων των οικισμών βάσει του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 «Νέος Οικοδομικός Κανονισμός» (Α’ 79).
  1. Ενδείκνυται η διαβούλευση του Σ.Α.Π. μετά το πέρας της ολοκλήρωσης του Φακέλου ΣΒΑΠ με ενδιαφερόμενους και εμπλεκόμενους φορείς και ιδίως με την ΕΣΑμεΑ, και η τυχόν συμπλήρωσή ή διόρθωσή του με νέα στοιχεία, πριν την τελική του έγκριση από την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής του Φορέα Εκπόνησης.
  2. Σε περίπτωση ενεργοποίησης διαδικασιών διαβούλευσης, κάθε δημοτική αρχή μπορεί να επιλέξει την καταλληλότερη κατά την κρίση της μέθοδο και τεχνική διαβούλευσης ή και μίξη πολλαπλών τεχνικών (π.χ. δημόσιες συναντήσεις και εκδηλώσεις ενημέρωσης, θεματικά εργαστήρια, διαδικτυακό φόρουμ, συζήτηση στρογγυλής τραπέζης, ερωτηματολόγια (εκτυπωμένα, τηλεφωνικά, ή διαδικτυακά) εκτυπωμένο υλικό, πάνελ πολιτών, διαδικτυακά εργαλεία κ.λπ.), η οποία μπορεί να αφορά το σύνολο ή μέρος της συνολικής ενέργειας. Σε κάθε περίπτωση στην μέθοδο ή στην τεχνική διαβούλευσης, θα διασφαλίζεται η πρόσβαση των ατόμων με αναπηρία. Τα αποτελέσματα αυτής της διαδικασίας συμπεριλαμβάνονται σε ξεχωριστό κεφάλαιο εντός του Παραδοτέου Π2 με τίτλο «Διαβούλευση Σ.Α.Π.».

Άρθρο 11
Χρηματοδότηση Σ.Α.Π.

  1. Η εκπόνηση των Σ.Α.Π. δύναται να χρηματοδοτείται είτε με ιδίους πόρους του δήμου είτε κατόπιν χρηματοδότησης από πόρους του Πράσινου Ταμείου ή του Ε.Σ.Π.Α.
  1. Σε περίπτωση ανάθεσης της εκπόνησης της υπηρεσίας των Σ.Α.Π. σε εξωτερικό συνεργάτη (ανάδοχο) η ενδεικτική εκτίμηση της αμοιβής προσδιορίζεται αναλυτικά αναλογικά με τον πληθυσμό του Δήμου ως εξής:

α. για Δήμους με πληθυσμό έως 2.000 κατοίκους

    1. έως 000 κατοίκους = 10.000 €
    2. από 000 έως 2.000 κατοίκους = 20.000 €

β. για Δήμους με πληθυσμό από 2.000 κατοίκους και πάνω, για τον υπολογισμό της αμοιβής Α εφαρμόζεται ο μαθηματικός τύπος Α = 20.000€ + κ*40.000€, όπου η τιμή Α είναι η μέγιστη αμοιβή του Αναδόχου, ενώ ο συντελεστής Κ καθορίζεται με πληθυσμιακά κριτήρια βάσει του Πίνακα 1:

Πίνακας 1

Πληθυσμός

Τιμή Κ

Από 2.000 – 10.000

0.1

Από 10.001 – 30.000

0.25

Από 30.001 – 50.000

0.5

Από 50.001 – 100.000

1

>100.000

2

  1. Σε περίπτωση σύνταξης Σ.Α.Π. Μητροπολιτικών Περιοχών ή/και για την σύνταξη Σ.Α.Π. με συμμετοχή δύο Ο.Τ.Α. και άνω, ο συντελεστής Κ προσαυξάνεται κατά 50%. Ενδεικτικά προτείνεται η αμοιβή να μην ξεπερνά το ποσό των 000 € (μη συνυπολογιζόμενου Φ.Π.Α.).
  1. Σε κάθε περίπτωση, το συνολικό υπολογιζόμενο κόστος αμοιβής του αναδόχου προσαυξάνεται με τον αντίστοιχο νόμιμο Φ.Π.Α.

Άρθρο 12
Έναρξη Ισχύος

Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Μπορείτε να κατεβάσετε το σχετικό ΦΕΚ από εδώ

Fibran
Katoikia.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΡΟΗ ΑΡΘΡΩΝ

3ο Συνέδριο Πυροπροστασίας Κατασκευών
Verde.Tec 2024
13ο ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΗΠΙΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

Newsletter

Close Popup

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.

Close Popup
Privacy Settings saved!
Ρυθμίσεις απορρήτου

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

Τα λειτουργικά cookies παρακολουθούν την σωστή λειτουργία του ιστότοπου μας και επιτρέπουν στον ιστότοπο να θυμάται τις επιλογές που κάνετε (π.χ. προτιμήσεις γλώσσας ή περιοχής). Παρέχουν χαρακτηριστικά, τα οποία σας βοηθούν έτσι ώστε να μη χρειάζεται να καθορίζετε τις επιλογές σας κάθε φορά που επισκέπτεστε τον ιστότοπο. Οι πληροφορίες που συλλέγουν αυτά τα cookies είναι ανώνυμες και δεν είναι δυνατόν να παρακολουθήσουν την δραστηριότητα της περιήγησής σε άλλους ιστότοπους.

Preferences
Τα λειτουργικά cookies παρακολουθούν την σωστή λειτουργία του ιστότοπου μας και επιτρέπουν στον ιστότοπο να θυμάται τις επιλογές που κάνετε (π.χ. προτιμήσεις γλώσσας ή περιοχής).
  • _at_cm_hide

Απορρίψη όλων των υπηρεσιών
Save
Δέχομαι όλες τις υπηρεσίες