spot_img
Civiltech
Civiltech
spot_img

Μετρό Θεσσαλονίκης: 15 χρόνια εργοτάξια, το 2023 έτοιμη η βασική γραμμή

Nanodomi
Bosch

Δεκαπέντε χρόνια έχουν περάσει από τότε (2006) που ξεκίνησαν οι εργασίες του Μετρό Θεσσαλονίκης ένα από τα πλέον πολύπαθα έργα στην χώρα μας, το οποίο έχει πάρει παράταση ολοκλήρωσης το 2023.

- Advertisement -

Χτες, ο Πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Νίκος Ταχιάος, στο πλαίσιο του 4ου Συνεδρίου Prodexpo North, αναφέρθηκε σε αυτή την “πολύπαθη 15ετία”, εμφανίστηκε όμως αισιόδοξος ότι η βασική γραμμή του έργου θα ολοκληρωθεί μέσα στην επόμενη διετία, την στιγμή που τα βλέμματα όλων είναι στραμμένα στο τι θα αποφασίσει το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) για το θέμα της προσωρινής μεταφοράς των αρχαιοτήτων που αποκαλύφθηκαν κατά τις εργασίες κατασκευής του σταθμού Βενιζέλου.

Το συγκεκριμένο ζήτημα απασχόλησε το ΣτΕ και αναμένεται η γνωμοδότηση του, μετά από προσφυγές που κατέθεσαν ενώπιον του ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων, η Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού αλλά και κάτοικοι της Θεσσαλονίκης.

- Advertisement -
Olympic Engineering

Από την απόφαση του ΣτΕ αναμένεται να ξεκαθαρίσει εάν θα κατασκευαστεί ο σταθμός με τη μέθοδο της απόσπασης και επανατοποθέτησης των ευρημάτων ή θα πρέπει να αναζητηθεί άλλη λύση.

Ο κ. Ταχιάος πάντως χτες ήταν ξεκάθαρος “από την στιγμή που θα έχουμε την απόφαση του ΣτΕ, οι εργασίες είναι εφικτό να ολοκληρωθούν μέσα σε ένα χρόνο περίπου. Στην συνέχεια θα μπορούν να ξεκινήσουν τα δοκιμαστικά δρομολόγια και το 2023 το Μετρό να κάνει την πρεμιέρα του, στην συμπρωτεύουσα”.

Το ίδιο άλλωστε είχε συμβεί, σύμφωνα με τον Πρόεδρο της Αττικό Μετρό και με την κατασκευή του σταθμού στην Αγία Σοφία, ο οποίος λόγω των πολλών και σημαντικών αρχαιολογικών ευρημάτων, οι εργασίες ολοκληρώθηκαν σε 1,5 περίπου χρόνο.

Ο κ. Ταχιάος ξεκαθάρισε επίσης ότι οι καθυστερήσεις στο σταθμό του Βενιζέλου “δεν οφείλονται, παρά τα όσα ακούγονται, στα προβλήματα που αντιμετωπίζει τους τελευταίους μήνες ο ανάδοχος του έργου, η Άκτωρ”.

“Τυχόν προβλήματα που μπορεί να υπάρχουν στον ανάδοχο δεν επηρεάζουν ιδιαίτερα την πορεία του project καθώς σε μεγάλο βαθμό έχουν ολοκληρωθεί οι κατασκευαστικές εργασίες που είχε αναλάβει η Άκτωρ και πλέον οι εργασίες που απομένουν είναι περισσότερο ηλεκτρομηχανολογικές”.

Ιδιώτης για την λειτουργία της γραμμής

Ο κ. Ταχιάος αναφέρθηκε και στην είσοδο ιδιώτη, ο οποίος θα αναλάβει την λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης. Όπως τόνισε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, για πρώτη φορά θα εισέλθει ιδιώτης φορέας σε δημόσιο project, αν και πρόκειται για μια συνηθισμένη πρακτική που χρησιμοποιείται διεθνώς.

Αναφέρθηκε δε σε αντίστοιχες περιπτώσεις όπως στη Δανία με το Μετρό Κοπεγχάγης, στη Σιγκαπούρη, στις ΗΠΑ κ.α. Οι λόγοι που προκρίνεται αυτό το μοντέλο σχετίζονται με τον ανταγωνισμό, τον έλεγχο κόστους, τον εξορθολογισμό, την ευελιξία στη διαχείριση προσωπικού.

Σε αυτή την φάση ήδη η Αττικό Μετρό διενεργεί διαδικασίες για την επιλογή συμβούλων που θα τρέξουν τον μεγάλο διαγωνισμό, ο οποίος θα φτάσει τα 400 εκατ. ευρώ.

Ο διαγωνισμός για τον ιδιώτη που θα αναλάβει την λειτουργία και συντήρηση του έργου αναμένεται να συγκεντρώσει μεγάλους διεθνείς παίκτες αλλά και ελληνικούς Ομίλους, ωστόσο ελάχιστοι είναι εκείνοι παγκοσμίως που διαθέτουν εμπειρία για την λειτουργία μετρό χωρίς οδηγό, όπως θα είναι και στην περίπτωση του Μετρό της Θεσσαλονίκης.

της Ελένης Μπότα

capital.gr

 

Fibran
Katoikia.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΡΟΗ ΑΡΘΡΩΝ

3ο Συνέδριο Πυροπροστασίας Κατασκευών
Verde.Tec 2024
13ο ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΗΠΙΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

Newsletter

Close Popup

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.

Close Popup
Privacy Settings saved!
Ρυθμίσεις απορρήτου

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

Τα λειτουργικά cookies παρακολουθούν την σωστή λειτουργία του ιστότοπου μας και επιτρέπουν στον ιστότοπο να θυμάται τις επιλογές που κάνετε (π.χ. προτιμήσεις γλώσσας ή περιοχής). Παρέχουν χαρακτηριστικά, τα οποία σας βοηθούν έτσι ώστε να μη χρειάζεται να καθορίζετε τις επιλογές σας κάθε φορά που επισκέπτεστε τον ιστότοπο. Οι πληροφορίες που συλλέγουν αυτά τα cookies είναι ανώνυμες και δεν είναι δυνατόν να παρακολουθήσουν την δραστηριότητα της περιήγησής σε άλλους ιστότοπους.

Preferences
Τα λειτουργικά cookies παρακολουθούν την σωστή λειτουργία του ιστότοπου μας και επιτρέπουν στον ιστότοπο να θυμάται τις επιλογές που κάνετε (π.χ. προτιμήσεις γλώσσας ή περιοχής).
  • _at_cm_hide

Απορρίψη όλων των υπηρεσιών
Save
Δέχομαι όλες τις υπηρεσίες