spot_img
Civiltech
Civiltech
spot_img

Οι απαιτήσεις προσβασιμότητας προϊόντων & υπηρεσιών σε νέο Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Ανάπτυξης

Nanodomi
Bosch

Κατατέθηκε στη Βουλή το Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων με θέμα: “Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απριλίου 2019 σχετικά με τις απαιτήσεις προσβασιμότητας προϊόντων και υπηρεσιών και άλλες επείγουσες διατάξεις για την ενίσχυση της ανάπτυξης”.

- Advertisement -

Με το σχέδιο νόμου ενσωματώνεται η Οδηγία 2019/882 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απριλίου 2019 σχετικά με τις απαιτήσεις προσβασιμότητας προϊόντων και υπηρεσιών (L 151). Ειδικότερα, ενισχύεται η λειτουργία της εσωτερικής αγοράς, όσον αφορά τις απαιτήσεις προσβασιμότητας σε προϊόντα και υπηρεσίες, καθώς και η προσβασιμότητα των σχετικών πληροφοριών

Όπως επισημαίνεται στην αιτιολογική έκθεση, μέχρι σήμερα η πρόσβαση των ατόμων με αναπηρία σε βασικές υπηρεσίες (τραπεζικές, έκδοσης εισιτηρίων, ανάγνωσης ηλεκτρονικών βιβλίων και διαδικτυακές υπηρεσίες), είναι από δύσκολη έως αδύνατη, εγείροντας ουσιαστικούς περιορισμούς στην ανεξάρτητη διαβίωσή τους. Περαιτέρω, λόγω των διαφορών στις εθνικές απαιτήσεις προσβασιμότητας, οι ελεύθεροι επαγγελματίες και οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις αποθαρρύνονται από την ανάληψη επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, έξω από τις εγχώριες αγορές τους. Έτσι, οι διατάξεις του συγκεκριμένου σχεδίου νόμου φιλοδοξούν να λύσουν τα ανωτέρω προβλήματα.

- Advertisement -
Olympic Engineering

Το Σχέδιο Νόμου αναλυτικά:

Ι. ΜΕΡΗ Α’ και Β’

Ενσωματώνεται στο εθνικό δίκαιο το περιεχόμενο της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απριλίου 2019 σχετικά με τις απαιτήσεις προσβασιμότητας προϊόντων και υπηρεσιών Ειδικότερα μεταξύ άλλων, προβλέπονται τα εξής:

  1. Καθορίζεται ο σκοπός, το αντικείμενο και το πεδίο εφαρμογής του υπό ψήφιση Μέρους και εισάγονται οι απαραίτητοι ορισμοί.
    (άρθρα 1-4)
  2. Ορίζονται οι απαιτήσεις προσβασιμότητας που πρέπει να τηρούνται για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες, με την εισαγωγή εξαίρεσης από την εν λόγω υποχρέωση για τις πολύ μικρές επιχειρήσεις που παρέχουν υπηρεσίες.
    (άρθρο 5)
  3. Εισάγεται ειδική διάταξη αναφορικά με τις υπηρεσίες στον τομέα των επιβατικών μεταφορών.
    (άρθρο 6)
  4. Περιγράφονται οι υποχρεώσεις των φορέων που διαχειρίζονται προϊόντα και υπηρεσίες (όπως i. των κατασκευαστών, εισαγωγέων, διανομέων προϊόντων, αναφορικά με την εξασφάλιση της τήρησης απαιτήσεων προσβασιμότητας των προϊόντων, ii. των παρόχων υπηρεσιών αναφορικά με την εξασφάλιση τήρησης των απαιτήσεων προσβασιμότητας κατά τον σχεδιασμό και την παροχή υπηρεσιών).
    (άρθρα 7-13)
  5. Εισάγονται οι έννοιες της θεμελιώδους μεταβολής και της δυσανάλογης επιβάρυνσης, ως λόγοι εξαίρεσης από τη συμμόρφωση προς τις απαιτήσεις προσβασιμότητας που προβλέπονται στις διατάξεις του υπό ψήφιση Μέρους.
    (άρθρο 14)
  6. Προβλέπεται τεκμήριο συμμόρφωσης για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που συνάδουν με εναρμονισμένα πρότυπα, τα στοιχεία των οποίων έχουν δημοσιευθεί στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
    (άρθρα 15)
  7. Ορίζεται ο τύπος και το περιεχόμενο της δήλωσης συμμόρφωσης ΕΕ καθώς και οι γενικές αρχές, οι κανόνες και οι όροι για την τοποθέτηση της σήμανσης «CE» των προϊόντων.CE» των προϊόντων.» των προϊόντων.
    (άρθρα 16 – 18)
  8. Αναφέρονται οι αρμόδιες αρχές εποπτείας της αγοράς για τα προϊόντα ως προς τις εφαρμοστέες απαιτήσεις προσβασιμότητας του υπό ψήφιση Μέρους. Προβλέπεται επίσης, η συγκρότηση κλιμακίων ελέγχου, για την άσκηση της προαναφερόμενης εποπτείας.
    (άρθρο 19)
  9. Θεσπίζεται η διαδικασία για τη μεταχείριση των προϊόντων που δεν συμμορφώνονται με τις εφαρμοστέες απαιτήσεις προσβασιμότητας κατά περίπτωση.
    (άρθρο 20-22)
  10. Απαγορεύεται η εφαρμογή δυσμενούς διακριτικής τιμολογιακής πολιτικής ή η πάσης φύσεως επιλεκτική οικονομική επιβάρυνση, έναντι όσων καταναλωτών η πρόσβαση βελτιώνεται ή μεγιστοποιείται, ως αποτέλεσμα της συμμόρφωσης των επιχειρήσεων και των τραπεζικών και χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων στις προβλέψεις του υπό ψήφιση Μέρους.
    (άρθρο 23 και 24)
  11. Επιβάλλονται στους παραβάτες των θεσπιζόμενων διατάξεων οι οριζόμενες διοικητικές κυρώσεις, με βάση την αρχή της αναλογικότητας.
    (άρθρο 25)
  12. α. Με κ.υ.α. εξειδικεύονται, ύστερα από εισήγηση της Εθνικής Αρχής Προσβασιμότητας, η οργανωτική και υλικοτεχνική υποδομή για την άσκηση της εποπτείας της αγοράς, οι απαιτούμενες διοικητικές διαδικασίες για τη συγκρότηση μικτών κλιμακίων ελέγχου και καθορίζονται οι αποζημιώσεις και λοιπές δαπάνες των ελεγκτών.
    β. Με π.δ. εξειδικεύονται για τα προϊόντα: i. οι περιπτώσεις επιβολής κυρώσεων, ii. το ύψος των διοικητικών προστίμων για κάθε παράβαση, iii. η διαδικασία και τα όργανα επιβολής αυτών, iv. η διαδικασία είσπραξης των διοικητικών προστίμων, καθώς και v. κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια.
    (άρθρα 26 – 28)

II. ΜΕΡΟΣ Γ’ 

  1. Ανατίθεται στη Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς (ΔΙ.Μ.Ε.Α.) του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων ο έλεγχος εφαρμογής της απαγόρευσης διάθεσης στην αγορά πλαστικών προϊόντων μίας χρήσης καθώς και προϊόντων που κατασκευάζονται από οξοδιασπώμενη πλαστική ύλη.
    (άρθρο 29)
  2. Προεδρεύει δικηγόρος του οικείου Δικηγορικού Συλλόγου, αντί δικαστή, στην εφορευτική επιτροπή κατά τις εκλογικές διαδικασίες επαγγελματικών οργανώσεων.
    (άρθρο 30)
  3. Δύναται να παραχωρούνται κατά χρήση, έναντι τιμήματος, χωρίς δημοπρασία, ακίνητα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, τα οποία υπάγονται στην περ. α) της παρ. 1 του αρ. 4 του ν.4061/2012, ανεξαρτήτως έκτασης, εφόσον τα ακίνητα βρίσκονται εντός των Ζωνών Απολιγνιτοποίησης. Ορίζεται η χρονική διάρκεια της παραχώρησης και η δυνατότητα παράτασης αυτής.
    (άρθρο 31)
  4. Παρατείνεται μέχρι την οριζόμενη ημερομηνία, η προθεσμία απομάκρυνσης, λόγω αλλαγής χρήσης γης, των νομίμως υφιστάμενων μεταποιητικών δραστηριοτήτων.
    (άρθρο 32)
  5. Παρέχεται με υ.α., η δυνατότητα ανάθεσης στον Ενδιάμεσο Φορέα του Επιχειρησιακού Προγράμματος «CE» των προϊόντων.ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ» (Ε.Φ.Ε.Π.Α.Ε.) υποστηρικτικών δράσεων για την πληρέστερη ενημέρωση του επενδυτικού κοινού, τη συστηματική εκπαίδευση των μελών του Εθνικού Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών (Ε.Μ.Π.Α.) και του Εθνικού Μητρώου Πιστοποιημένων Ελεγκτών, κλπ.
    (άρθρο 33)
  6. Μετατίθεται η έναρξη της υποχρέωσης έκδοσης βεβαιώσεων υλοποίησης της επένδυσης από τα μέλη του Εθνικού Μητρώου Πιστοποιημένων Ελεγκτών (Ε.Μ.Π.Ε.) ή των λοιπών επαγγελματικών ειδικοτήτων  της  παρ.  1  του  άρθρου  120  του  Ν.  4887/2022
    (άρθρο 34)

Μπορείτε να δείτε τις προτεινόμενες διατάξεις εδώ

Fibran
Katoikia.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΡΟΗ ΑΡΘΡΩΝ

3ο Συνέδριο Πυροπροστασίας Κατασκευών
Verde.Tec 2024
13ο ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΗΠΙΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

Newsletter

Close Popup

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.

Close Popup
Privacy Settings saved!
Ρυθμίσεις απορρήτου

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

Τα λειτουργικά cookies παρακολουθούν την σωστή λειτουργία του ιστότοπου μας και επιτρέπουν στον ιστότοπο να θυμάται τις επιλογές που κάνετε (π.χ. προτιμήσεις γλώσσας ή περιοχής). Παρέχουν χαρακτηριστικά, τα οποία σας βοηθούν έτσι ώστε να μη χρειάζεται να καθορίζετε τις επιλογές σας κάθε φορά που επισκέπτεστε τον ιστότοπο. Οι πληροφορίες που συλλέγουν αυτά τα cookies είναι ανώνυμες και δεν είναι δυνατόν να παρακολουθήσουν την δραστηριότητα της περιήγησής σε άλλους ιστότοπους.

Preferences
Τα λειτουργικά cookies παρακολουθούν την σωστή λειτουργία του ιστότοπου μας και επιτρέπουν στον ιστότοπο να θυμάται τις επιλογές που κάνετε (π.χ. προτιμήσεις γλώσσας ή περιοχής).
  • _at_cm_hide

Απορρίψη όλων των υπηρεσιών
Save
Δέχομαι όλες τις υπηρεσίες