spot_img
Civiltech

RunMyProject.gr by B2Green

Προσφορές Προϊόντων & Υπηρεσιών • Επαγγελματικός Κατάλογος

spot_img

Αγώνας δρόμου για την εμπορική λειτουργία του αγωγού IGB

Nanodomi
Bosch
Ariston

Με μία ακόμη, ίσως, την πιο καίρια, πρόκληση αναμετράται ο ελληνοβουλγαρικός αγωγός μεταφοράς φυσικού αερίου IGB. Να ξεκινήσει την εμπορική λειτουργία του την 1η Οκτωβρίου. Για να επιτευχθεί αυτό θα πρέπει η διαχειρίστρια εταιρεία του αγωγού, ICGB AD, να έχει εξασφαλίσει τις δύο άδειες λειτουργίας, από Ελλάδα και Βουλγαρία, για τα αντίστοιχα τμήματα του.

- Advertisement -
Olympic Engineering

Όμως, η διαδικασία της έκδοσης της αδειών, όπως είναι σε θέση να γνωρίζει το Euro2day.gr, βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο, μόλις ένα μήνα από την αδιαπραγμάτευτη, πλέον, προθεσμία. Τυχόν νέα καθυστέρηση εκτιμάται ότι θα πυροδοτήσει ανεξέλεγκτες αντιδράσεις από την Ε.Ε., που έχει βάλει κοινοτικά χρήματα στο έργο, και επιπλέον θα σιγοντάρει τις βλέψεις της υπηρεσιακής κυβέρνησης της Βουλγαρίας, που φλερτάρει εσχάτως με την αναθέρμανση της συνεργασίας με την Gazprom.

Η σκυτάλη, συνεπώς, θεωρείται ότι βρίσκεται στην ελληνική πλευρά. Το στοίχημα είναι να καταφέρει να αντιπαλέψει την κακοδαιμονία της γραφειοκρατίας της, ώστε να εκδοθεί έγκαιρα η άδεια λειτουργίας του ελληνικού τμήματος, κάτι το οποίο εκτιμάται ότι θα υποχρεώσει και τη βουλγαρική πλευρά να πράξει το ίδιο.

- Advertisement -
Civiltech

Όπως λένε οι πληροφορίες του Euro2day.gr, η προσωρινή κυβέρνηση της Βουλγαρίας, καίτοι έχει αναδείξει σε πολιτικό παίγνιο τον αγωγό, θα αποφύγει να χρεωθεί τυχόν εμπλοκή με την ακύρωση της εμπορικής λειτουργίας του.

Δεν είναι η πρώτη φορά που ο IGB γίνεται αντικείμενο πολιτικής εκμετάλλευσης. Μετά την πτώση της φιλοαμερικανικής κυβέρνησης Πέτκοφ, η υπηρεσιακή, υπό τον Γκάλαμπ Ντόνεφ και με τις ευλογίες του Βούλγαρου προέδρου Ρούμεν Ράντεφ, επιδεικνύει απόπειρες αποκατάστασης των σχέσεων με τη Ρωσία, επιδιώκοντας, παρά τον προσωρινό χαρακτήρα της, να προχωρήσει σε κινήσεις που θα δεσμεύουν την κυβέρνηση, η οποία αναμένεται να αναδειχθεί από τις κάλπες στις 2 Οκτωβρίου.

Να θυμίσουμε ότι η κυβέρνηση Πέτκοφ αρνήθηκε να υπακούσει στο αίτημα της Gazprom για το άνοιγμα δύο λογαριασμών, ο ένας σε ρούβλια, για την πληρωμή της προμήθειας φυσικού αερίου. Έτσι, η Βουλγαρία ήταν από τις πρώτες χώρες που είδαν να διακόπτεται η τροφοδοσία του ρωσικού αερίου, προσβλέποντας στον IGB, που θα φέρνει αζέρικο αέριο, αλλά και LNG, μέσω της Ρεβυθούσας του ΔΕΣΦΑ αρχικά και στη συνέχεια από το FSRU της Αλεξανδρούπολης.

Όπως λένε οι πληροφορίες, η παρούσα κυβέρνηση Ντόνεφ προσδοκά ότι δεν θα μπορέσει να αναδειχθεί άμεσα από τις εκλογές νέο κυβερνητικό σχήμα, λόγω αδυναμίας συνεργασιών, έτσι ποντάρει στη μακροημέρευση της και κοιτάζει να «διορθώσει» τα «σφάλματα» της προκατόχου της, επαναφέροντας στην ενεργειακή πραγματικότητα της γείτονος το ρωσικό αέριο. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι ενώ η κυβέρνηση Πέτκοφ είχε κλείσει συμφωνίες να απορροφήσει 7 φορτία αμερικανικού LNG, η κυβέρνηση Ντόνεφ ανακοίνωσε ότι θα πάρει τελικά μόνον ένα, κατηγορώντας (και) την Ελλάδα για υψηλό κόστος αποθήκευσης και επανεριοποίησης.

Την ίδια στιγμή, η Βουλγαρία βρίσκεται σε δύσκολη θέση για την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών της ενόψει της έναρξης της περιόδου θέρμανσης, που ξεκινά την 1η Οκτωβρίου. Πηγές καλά ενημερωμένες αναφέρουν ότι κάθε εβδομάδα οργανώνονται εκδηλώσεις διαμαρτυρίας στο κέντρο της Σόφιας, για το θέμα της θέρμανσης.

Ο κρίσιμος «κόμπος»

Μετά από αρκετές τελικές ημερομηνίες που προηγήθηκαν, η 1η Οκτωβρίου είναι οριστική (ultimate deadline) για την εμπορική λειτουργία του IGB, κυρίως, γιατί συνδέεται με την έναρξη της περιόδου θέρμανσης της Βουλγαρίας. Ο αγωγός έχει ολοκληρώσει όλες τις απαραίτητες δοκιμές, εξασφάλισε από τις δύο Ρυθμιστικές Αρχές την πιστοποίηση του ως Ανεξάρτητο Σύστημα Φυσικού Αερίου (ΑΣΦΑ), η ICGB AD εισήγαγε νέο μοντέλο διοικητικής λειτουργίας, όπως απαιτούσε η πιστοποίηση και έχει συνδεθεί με τον TAP, καθώς και τα αντίστοιχα εθνικά συστήματα, του ΔΕΣΦΑ και της Bulgartransgaz.

Από αύριο, Πέμπτη, ξεκινούν σταδιακά τρεις δημοπρασίες για την προμήθεια ποσότητας αερίου, που θα συμπληρώσει την υφιστάμενη, προκειμένου να ισορροπηθεί η πίεση στα 60 bar, από 42 bar που είναι σήμερα, στα πρότυπα του TAP. Να πούμε ακόμη ότι το αέριο με το οποίο έχει πληρωθεί ο αγωγός προέρχεται από την Bulgartransgas και από τη στιγμή που θα ξεκινήσει η λειτουργία του η ποσότητα αυτή θα επιστραφεί στον Βουλγαρικό Διαχειριστή.

Αθηνά Καλαϊτζόγλου

euro2day.gr

Sungrow
Calda Energy - Aermec
Thermovent
Belimo

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΡΟΗ ΑΡΘΡΩΝ

3ο Συνέδριο Πυροπροστασίας Κατασκευών
Verde.Tec 2024
13ο ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΗΠΙΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

Newsletter

Close Popup

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.

Close Popup
Privacy Settings saved!
Ρυθμίσεις απορρήτου

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

Τα λειτουργικά cookies παρακολουθούν την σωστή λειτουργία του ιστότοπου μας και επιτρέπουν στον ιστότοπο να θυμάται τις επιλογές που κάνετε (π.χ. προτιμήσεις γλώσσας ή περιοχής). Παρέχουν χαρακτηριστικά, τα οποία σας βοηθούν έτσι ώστε να μη χρειάζεται να καθορίζετε τις επιλογές σας κάθε φορά που επισκέπτεστε τον ιστότοπο. Οι πληροφορίες που συλλέγουν αυτά τα cookies είναι ανώνυμες και δεν είναι δυνατόν να παρακολουθήσουν την δραστηριότητα της περιήγησής σε άλλους ιστότοπους.

Preferences
Τα λειτουργικά cookies παρακολουθούν την σωστή λειτουργία του ιστότοπου μας και επιτρέπουν στον ιστότοπο να θυμάται τις επιλογές που κάνετε (π.χ. προτιμήσεις γλώσσας ή περιοχής).
  • _at_cm_hide

Απορρίψη όλων των υπηρεσιών
Save
Δέχομαι όλες τις υπηρεσίες