spot_img
Civiltech
Civiltech
spot_img

Σε τρεις μήνες η έγκριση της στρατηγικής μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το λιμάνι του Πειραιά

Nanodomi
Bosch

Σε τρεις μήνες, περίπου, αναμένεται σύμφωνα με πληροφορίες, να έχει εγκριθεί η στρατηγική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το master plan του λιμανιού του Πειραιά, προκειμένου να συνεχιστούν τα έργα επέκτασης της προβλήτας κρουαζιέρας (Επέκταση Επιβατικού Λιμένα Νότια Ζώνη) που διακόπηκαν προσωρινά, βάσει και τη σχετικής πρόσφατης απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας. Για το θέμα αναμένεται και η σχετική έγκρισή της από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων ΕΣΑΛ.

- Advertisement -

Σύμφωνα με πηγές από τον ΟΛΠ, η απόφαση του ΣτΕ δεν επηρεάζει τα ήδη πραγματοποιηθέντα υποχρεωτικά έργα του Οργανισμού, που προέκυπταν από τη σύμβαση παραχώρησης του λιμένα Πειραιώς (2016) στην Cosco Group Limited, αλλά μόνο την επέκταση του προβλήτα της κρουαζιέρας, ένα έργο το οποίο ήταν σε εξέλιξη. Σύμφωνα με την απόφαση του ΣτΕ ακυρώθηκε η πράξη του γενικού γραμματέα Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με την οποία χορηγήθηκε η άδεια κατασκευής του έργου της νότιας επέκτασης του επιβατικού λιμένα Πειραιά.

Οι ίδιες πηγές από τον ΟΛΠ ανέφεραν ότι ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς είχε υποβάλλει στρατηγική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων από το 2018, αλλά δεν είχε συσταθεί μία Δημόσια Αρχή Επιτροπής Σχεδιασμού Λιμένος για την προώθησή της.

- Advertisement -
Olympic Engineering

Με τροπολογία στη Bουλή ορίστηκε τελικά το ΤΑΙΠΕΔ ως ο αρμόδιος φορέας για την προώθηση της στρατηγική μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων στο υπουργείο Περιβάλλοντος. Δεν αποκλείεται η έκδοση σχετικής Κοινής Υπουργικής Απόφαση για το θέμα να γίνει σε σύντομο χρονικό διάστημα από τα υπουργεία Περιβάλλοντος και Ναυτιλίας. Αφού υπάρξει έγκριση, το υπουργείο Ναυτιλίας στη συνέχεια αναμένεται να επισπεύσει τις διαδικασίες για τη σύγκληση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων προκειμένου να εγκρίνει εκ νέου το αναθεωρημένο master plan.

Σύμφωνα με στελέχη λιμενικών υπηρεσιών, από το 2001 υπάρχει μία ευρωπαϊκή οδηγία που λέει ότι όταν κάνεις ένα χωροταξικό σχέδιο master plan για κάποιο λιμάνι θα πρέπει να έχει προηγηθεί στρατηγική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, δηλαδή όλα αυτά, συνολικά, τι επίπτωση έχουν στο περιβάλλον.

Πρόσθεσαν ότι σε αυτή τη λογική τα master plan όλων των λιμανιών ξεκίνησαν να γίνονται οι πρώτες Στρατηγικές Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων αλλά τα έργα προχωρούσαν ξεχωριστά, αφού σύμφωνα με τη φιλοσοφία του εθνικού νόμου τα λιμάνια είναι παραγωγικά, αποτελούν πλουτοπαραγωγικοί πόροι της χώρας και πρέπει να αποδίδουν γρήγορα προς όφελος της εθνικής οικονομίας.

Fibran
Katoikia.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΡΟΗ ΑΡΘΡΩΝ

3ο Συνέδριο Πυροπροστασίας Κατασκευών
Verde.Tec 2024
13ο ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΗΠΙΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

Newsletter

Close Popup

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.

Close Popup
Privacy Settings saved!
Ρυθμίσεις απορρήτου

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

Τα λειτουργικά cookies παρακολουθούν την σωστή λειτουργία του ιστότοπου μας και επιτρέπουν στον ιστότοπο να θυμάται τις επιλογές που κάνετε (π.χ. προτιμήσεις γλώσσας ή περιοχής). Παρέχουν χαρακτηριστικά, τα οποία σας βοηθούν έτσι ώστε να μη χρειάζεται να καθορίζετε τις επιλογές σας κάθε φορά που επισκέπτεστε τον ιστότοπο. Οι πληροφορίες που συλλέγουν αυτά τα cookies είναι ανώνυμες και δεν είναι δυνατόν να παρακολουθήσουν την δραστηριότητα της περιήγησής σε άλλους ιστότοπους.

Preferences
Τα λειτουργικά cookies παρακολουθούν την σωστή λειτουργία του ιστότοπου μας και επιτρέπουν στον ιστότοπο να θυμάται τις επιλογές που κάνετε (π.χ. προτιμήσεις γλώσσας ή περιοχής).
  • _at_cm_hide

Απορρίψη όλων των υπηρεσιών
Save
Δέχομαι όλες τις υπηρεσίες