back to top
spot_img
Civiltech
Civiltech
spot_img

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Η κυριαρχία στις παραχωρήσεις και η επιπλέον ισχυροποίηση μέσω… ενεργειακής

Nanodomi
Bosch
Από το Γιώργο Παπακωνσταντίνου

Ένα «πακέτο» μεγάλων συμβάσεων (παραχώρησης) και επενδύσεων έχει σε εξέλιξη ή βάλει στο χαρτοφυλάκιό του ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που πλέον, όπως προ ημερών ανέφερε το insider.gr, ανακηρύχθηκε από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και επισήμως ως προσωρινός ανάδοχος ενός από τα μεγαλύτερα έργα που θα γίνουν στη χώρα, το έργο παραχώρησης του Βορείου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, με κατασκευαστικό αντικείμενο 1,8 δισ. ευρώ.

- Advertisement -
Olympic Engineering

Προφανώς, συμβάσεις και projects όπως ο ΒΟΑΚ, η Εγνατία Οδός (όπου αναμένεται υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης με βασική εκκρεμότητα την υπογραφή της Κοινής Υπουργικής Απόφασης για τα νέα διόδια που θα εφαρμοστούν στον αυτοκινητόδρομο, όπως πρόσφατα μόλις είχαμε αναφέρει), η Αττική Οδός (έχει πλειοδοτήσει επίσης στο διαγωνισμό για τη νέα 25ετή παραχώρηση και αναμένεται η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας επί της προσφυγής της κοινοπραξίας με την δεύτερη καλύτερη προσφορά, προκειμένου να γίνουν τα επόμενα βήματα στην κατεύθυνση υπογραφής της σύμβασης, αν και ήδη η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει προχωρήσει τις διαδικασίες χρηματοδότησης), το ολοκληρωμένο τουριστικό συγκρότημα με καζίνο (IRC) στο Ελληνικό (ένα από τα μεγαλύτερα έργα στην ανάπλαση του πρώην αεροδρομίου, η κατασκευή του οποίου έχει ξεκινήσει, συμμετέχει με 49% με το 51% να ανήκει στην Hard Rock), το αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου (μαζί με τους Ινδούς εταίρους), όπως και άλλα βέβαια projects που έχει αναλάβει ή προωθεί (ΣΔΙΤ οδικά, μονάδες ενέργειας κ.α.) αποτελούν κάτι σαν το… «πετράδι του στέμματος» για την εισηγμένη.

Πρόσφατα δε, είχαμε αναφερθεί και στις εκτιμήσεις αναλυτών για τον όμιλο και τη μετοχή, που σε μεγάλο βαθμό στηρίζοντας στον τομέα παραχωρήσεων. Όπως επίσης έχει αναφέρει το insider.gr από τον περασμένο Νοέμβριο, συνολικά μερίσματα που αναμένεται να ξεπεράσουν τα 8 δισ. ευρώ από τις οδικές παραχωρήσεις (συμπεριλαμβανομένων της Αττικής Οδού και της Εγνατίας πάνω από 1.600 χλμ.), κατά την πολυετή διάρκεια «ζωής» των συμβάσεων αυτών και αθροιστικές διανομές 11 δισ. ευρώ από το σύνολο των παραχωρήσεων (Tranportation 70%, other 30%), αναμένει ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Επίσης, όπως σημειώνονταν σε σχετικό report, αναμένει EBITDA πάνω από 1,2 δισ. ευρώ μετά από χρονική περίοδο 5 ετών, μαζί με την συνεισφορά από την Αττική Οδό, την Εγνατία Οδό, το βραχυπρόθεσμο pipeline έργων της Τέρνα Ενεργειακής, αλλά και τα Pro-rata EBITDA μη ενοποιημένων περιουσιακών στοιχείων (IRC, CCGT Κομοτηνής, Καστέλι).

- Advertisement -
Civiltech

Κατά πόσο ο όμιλος αφενός θα «ανοίξει το παιχνίδι», ήτοι βάλει εταίρους σε κάποια από τα assets αυτά (π.χ. ΒΟΑΚ ή πολύ περισσότερο στην Αττική Οδό, καθώς έτσι κι αλλιώς υπάρχει ενδιαφέρον από επιχειρηματικές πλευρές, έχουν ακούσει ονόματα τύπου Λάτση, Μαρινάκη, Κοπελούζου, ξένα funds, διεθνείς όμιλοι), αφετέρου επιταχύνει κινήσεις εισαγωγής στο Χρηματιστήριο του φορέα παραχωρήσεων (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Παραχωρήσεις), θα φανεί στη συνέχεια. Μια φορά πάντως, τα έργα αυτά αποτελούν «δυνατό χαρτί» αλλά και δέλεαρ.

Αναμονή για Τέρνα Ενεργειακή

Πάντως, το τελευταίο διάστημα ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι στην επικαιρότητα όχι μόνο για τα μεγάλα έργα που υλοποιεί ή αναλαμβάνει, αλλά (εκ νέου) και για το θέμα της πώλησης της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακής, με το timing να μην είναι σαφές. Ωστόσο, στην αγορά εσχάτως έχουν κυκλοφορήσει οι πληροφορίες περί πώλησης της Τέρνα Ενεργειακή από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, βάζοντας στο «κάδρο» το fund Masdar των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, εκτιμώντας ότι δεν είναι και πολύ μακριά οι εξελίξεις. Δεδομένου ότι η συμμετοχή της ΓΕΚ Τέρνα είναι στο 37,3% (η Atale έχει 5,98% και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου, Γιώργος Περιστέρης, ελέγχει 11,06%) στην Ενεργειακή, το «κλείσιμο» μιας συμφωνίας θα φέρει μεγάλη ρευστότητα στη μητρική καθώς η ΤΕΝΕΡΓΑ έχει αποτίμηση 2,1 δισ. ευρώ στην τρέχουσα μόλις τιμή των 17,7 ευρώ. Τα κεφάλαια αυτά θα δυναμώσουν περαιτέρω τον όμιλο και θα στηρίξουν τις επενδύσεις του, αν και έτσι και αλλιώς οι τράπεζες έχουν «ανοιχτές στρόφιγγες» για τον όμιλο Περιστέρη.

Προφανώς εφόσον αγοραστούν αυτά τα ποσοστά θα πρέπει να γίνει δημόσια πρόταση, ενώ, όπως πάντα φροντίζουν να τονίζουν από τον όμιλο, «ενδιαφέρον υπήρχε και υπάρχει, όλα είναι ανοιχτά», υπονοώντας προφανώς ότι μέχρι τις επίσημες ανακοινώσεις δεν υπάρχει τίποτα δεδομένο. Πάντως, εάν και εφόσον τελικά προκύψει deal, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα πουλήσει μεν ένα σημαντικό asset, ωστόσο, θα επικεντρωθεί στον τομέα των υποδομών – κατασκευών – παραχωρήσεων (και στο υπόλοιπο ενεργειακό κομμάτι πλην ΑΠΕ) έχοντας σαφώς πιο ενισχυμένη χρηματοοικονομική εικόνα και ισχυρότερο προφίλ.

insider.gr

3DR Engineering
Kostal Solar
Belimo
Sungrow

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΡΟΗ ΑΡΘΡΩΝ

3ο Συνέδριο Πυροπροστασίας Κατασκευών
Verde.Tec 2024
13ο ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΗΠΙΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

Newsletter

Close Popup

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.

Close Popup
Privacy Settings saved!
Ρυθμίσεις απορρήτου

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

Τα λειτουργικά cookies παρακολουθούν την σωστή λειτουργία του ιστότοπου μας και επιτρέπουν στον ιστότοπο να θυμάται τις επιλογές που κάνετε (π.χ. προτιμήσεις γλώσσας ή περιοχής). Παρέχουν χαρακτηριστικά, τα οποία σας βοηθούν έτσι ώστε να μη χρειάζεται να καθορίζετε τις επιλογές σας κάθε φορά που επισκέπτεστε τον ιστότοπο. Οι πληροφορίες που συλλέγουν αυτά τα cookies είναι ανώνυμες και δεν είναι δυνατόν να παρακολουθήσουν την δραστηριότητα της περιήγησής σε άλλους ιστότοπους.

Preferences
Τα λειτουργικά cookies παρακολουθούν την σωστή λειτουργία του ιστότοπου μας και επιτρέπουν στον ιστότοπο να θυμάται τις επιλογές που κάνετε (π.χ. προτιμήσεις γλώσσας ή περιοχής).
  • _at_cm_hide

Απορρίψη όλων των υπηρεσιών
Save
Δέχομαι όλες τις υπηρεσίες