back to top
spot_img
Civiltech
Civiltech
spot_img

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-EGIS: Ιδρύθηκε η κοινή εταιρεία για την Εγνατία Οδό

Nanodomi
Bosch
Από την Πέννυ Κούτρα

Στην ίδρυση της εταιρείας ειδικού σκοπού που θα αναλάβει την 35ετή Παραχώρηση της Εγνατίας Οδού προχώρησε στις αρχές Μαρτίου 2024 η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (75%) –EGIS Project (25%), η οποία τελεί σε καθεστώς προσωρινού αναδόχου από τον Αύγουστο του 2021.

- Advertisement -

Με την παραπάνω εξέλιξη ολοκληρώνεται η προετοιμασία εκ μέρους των επενδυτών και απομένει η κάλυψη των προαπαιτουμένων από την πλευρά του Δημοσίου ώστε να οριστικοποιηθεί το οικονομικό κλείσιμο.

Υπενθυμίζεται πως ήδη έχει εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο το δεύτερο σκέλος της σύμβασης και απομένουν πλέον οι αποφάσεις της κυβέρνησης για την αύξηση των διοδίων, η αδειοδότηση σηράγγων και γεφυρών από τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΟΜΕ αλλά και η διευθέτηση ζητημάτων όπως η κατάργηση χιλιάδων free pass διέλευσης στον αυτοκινητόδρομο.

- Advertisement -
Olympic Engineering

Υπενθυμίζεται πως είναι αναγκαία η έκδοση ΚΥΑ (από το ΥΠΟΜΕ και το υπουργείο Οικονομικών) για την αύξηση διοδίων στον οδικό άξονα. Σήμερα, το κόστος διέλευσης ανέρχεται σε 3 λεπτά ανά χλμ, ενώ με βάση τη διακήρυξη του διαγωνισμού αυτό θα πρέπει να ανέβει άμεσα στα 4 λεπτά ανά χλμ. και στα 5 λεπτά ανά χλμ μετά την υπογραφή της σύμβασης, ενώ σε βάθος τριετίας θα πρέπει να αυξηθεί σε πάνω από 6 λεπτά ανά χλμ. ισοφαρίζοντας εν μέρει το μέσο όρο κόστος διέλευσης στους υπόλοιπους υπό παραχώρηση αυτοκινητοδρόμους στην ελληνική επικράτεια.

Επιπλέον, πρέπει να υπολογιστεί το επιτοκιακό κόστος, καθώς η διακήρυξη του διαγωνισμού αλλά και η κατάθεση δεσμευτικών οικονομικών προσφορών έγινε σε χρόνο όπου το κόστος χρήματος ήταν χαμηλό.

Σημειώνεται πως με βάση τη διακήρυξη του διαγωνισμού το κόστος χρήματος «βαρύνει» τον παραχωρών, ήτοι το ελληνικό Δημόσιο, εξ ου και η πρόβλεψη στον κρατικό προϋπολογισμό 2024, για είσπραξη τιμήματος ύψους 1,35 δισ. ευρώ έναντι 1,5 δισ. ευρώ, που ήταν η αρχική προσφορά της κοινοπραξίας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis Projects.

Υπενθυμίζεται ότι το έργο της Εγνατίας Οδού αφορά σε οδικό άξονα μήκους 658 χιλιομέτρων (900 χλμ. μαζί με τους κάθετους άξονες) και η σύμβαση παραχώρησης αφορά στη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση αυτής και των τριών καθέτων οδικών αξόνων για χρονική περίοδο 35 ετών. Προβλέπονται δε νέα έργα πέραν της συντήρησης όπως η ολοκλήρωση της αναβάθμισης σε αυτοκινητόδρομο του κάθετου άξονα Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι, η ολική βαριά συντήρηση του άξονα και των τριών κάθετων η δημιουργία ΣΕΑ κ.ά.

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του ΥΠΟΜΕ, η σύμβαση θα έχει τυπικώς ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2024, ωστόσο η ηγεσία του έχει αναφερθεί στη σημασία ολοκλήρωσης της σύμβασης το ταχύτερο δυνατό.

euro2day.gr

Fibran
Katoikia.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΡΟΗ ΑΡΘΡΩΝ

3ο Συνέδριο Πυροπροστασίας Κατασκευών
Verde.Tec 2024
13ο ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΗΠΙΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

Newsletter

Close Popup

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.

Close Popup
Privacy Settings saved!
Ρυθμίσεις απορρήτου

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

Τα λειτουργικά cookies παρακολουθούν την σωστή λειτουργία του ιστότοπου μας και επιτρέπουν στον ιστότοπο να θυμάται τις επιλογές που κάνετε (π.χ. προτιμήσεις γλώσσας ή περιοχής). Παρέχουν χαρακτηριστικά, τα οποία σας βοηθούν έτσι ώστε να μη χρειάζεται να καθορίζετε τις επιλογές σας κάθε φορά που επισκέπτεστε τον ιστότοπο. Οι πληροφορίες που συλλέγουν αυτά τα cookies είναι ανώνυμες και δεν είναι δυνατόν να παρακολουθήσουν την δραστηριότητα της περιήγησής σε άλλους ιστότοπους.

Preferences
Τα λειτουργικά cookies παρακολουθούν την σωστή λειτουργία του ιστότοπου μας και επιτρέπουν στον ιστότοπο να θυμάται τις επιλογές που κάνετε (π.χ. προτιμήσεις γλώσσας ή περιοχής).
  • _at_cm_hide

Απορρίψη όλων των υπηρεσιών
Save
Δέχομαι όλες τις υπηρεσίες