back to top
spot_img
Civiltech
Civiltech
spot_img

Οι ζυμώσεις των κατασκευαστικών ομίλων με φόντο την Εγνατία Οδό • Τα γκρουπ, οι εκκρεμότητες, οι «καραμπόλες»

Nanodomi
Bosch

Λίγο πριν την ολοκλήρωση των τελικών(;) σχημάτων και με φόντο την 1η Απριλίου, καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών για τον διαγωνισμό της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, εγχώριοι κατασκευαστικοί όμιλοι και διεθνή γκρουπ εντείνουν τις διεργασίες και τις ζυμώσεις που θα οδηγήσουν στο «κλείδωμα» των υποψήφιων κοινοπραξιών-επενδυτών. Όπως είναι γνωστό, μετά από την αίτηση ασφαλιστικών μέτρων που είχαν καταθέσει δύο ενδιαφερόμενες κοινοπραξίες στο Συμβούλιο της Επικρατείας, που έγινε αποδεκτή από το ΣτΕ, το ΤΑΙΠΕΔ αποφάσισε να μην «ανοίξει» την προσφορά της μόνης κοινοπραξίας που είχε κατέβει στον τελευταίο διαγωνισμό (τον περασμένο Δεκέμβριο) και μετέθεσε την ημερομηνία εκ νέου κατάθεσης προσφορών για την 1η Απριλίου.

- Advertisement -

Όπως ήταν αναμενόμενο, από την πρώτη στιγμή, η ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ περί νέας προθεσμίας κατάθεσης προσφορών, αν και σε έναν βαθμό… αναμενόμενη από κάποια γκρουπ, αναζωπύρωσε τα σενάρια για «καραμπόλες» στη σύνθεση των κοινοπραξιών. Εξάλλου, πρόκειται για μια σύμβαση ύψους 1,5 δισ. ευρώ (επενδύσεις, έργα συντήρησης και αναβάθμισης, τίμημα της παραχώρησης κ.λπ.), μια παραχώρηση (ο βασικός άξονας 670 χλμ. μαζί με 3 κάθετους άξονες) διάρκειας 35 ετών.

Με τα μέχρι προ ημερών δεδομένα, η μόνη κοινοπραξία που είχε εμφανιστεί τον Δεκέμβριο, δηλαδή το σχήμα της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την Egis, θα δώσει το παρών με ανάλογη ή και βελτιωμένη οικονομική προσφορά.

- Advertisement -
Olympic Engineering

Ενδιαφέρον όμως έχει τι θα συμβεί με τις δύο άλλες κοινοπραξίες που είχαν φτάσει μια ανάσα από την κατάθεση προσφοράς αλλά τελικά δεν υπέβαλαν. Πρόκειται για την κοινοπραξία της γαλλικής Vinci με την Mytilineos και το σχήμα της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις με την καναδική Roadis, οι οποίες και είχαν προσφύγει στο ΣτΕ υποστηρίζοντας πως έπρεπε να δοθεί παράταση λόγω της πανδημίας.

Πληροφορίες της αγοράς θέλουν στην κοινοπραξία της γαλλικής Vinci με την Mytilineos να «κουμπώνει» η ΑΒΑΞ, ενισχύοντας το σχήμα αλλά και βρίσκοντας η ίδια δυνατούς συνεταίρους. Μένει ωστόσο αυτό να επιβεβαιωθεί.

Όσον αφορά την ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, φήμες στα τέλη της περασμένης χρονιάς αναφέρονταν σε προβλήματα που είχαν ανακύψει στους κόλπους της κοινοπραξίας με τη Roadis. Ωστόσο, μένει να φανεί πως θα κινηθούν τώρα οι δύο πλευρές, καθώς πλέον έχουμε να κάνουμε με νέα τάξη πραγμάτων στη θυγατρική της Ελλάκτωρ, που βέβαια τούτη την περίοδο «ακτινογραφεί» και τα χρηματοοικονομικά δεδομένα εντός του ομίλου. Πάντως, ο όμιλος έχει αφήσει να εννοηθεί ότι θα διεκδικήσει το project της Εγνατίας Οδού.

Βέβαια, το ΤΑΙΠΕΔ έχει προσκαλέσει όλους τους υποψηφίους να υποβάλουν και αυτοί δεσμευτικές οικονομικές προσφορές, εφόσον ενδιαφέρονται ακόμη. Ως εκ τούτου, εδώ και λίγες εβδομάδες έχουν αναπτυχθεί σενάρια περί πιθανού ενδιαφέροντος για συμμετοχή στον διαγωνισμό από πλευράς Intrakat, που επιβεβαιώνονται από σχετικές πηγές. Μάλιστα, οι πληροφορίες ανέφεραν και το ενδεχόμενο σύμπραξης με τον κινεζικό όμιλο SICHUAN και το γκρουπ Κοπελούζου (Damco), πλην όμως, ακόμα δεν είναι σαφές αν οι συγκεκριμένοι πιθανοί συνεταίροι τελικά δηλώσουν συμμετοχή για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, τουλάχιστον σε επίπεδο κατάθεσης οικονομικής προσφοράς.

Σημειώνεται ότι το τεύχος του διαγωνισμού προβλέπει πως στον προτιμητέο επενδυτή θα ανατεθεί η χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του αυτοκινητόδρομου της Εγνατίας Οδού και των κάθετων οδικών αξόνων Σιάτιστα – Ιεροπηγή / Κρυσταλλοπηγή, Χαλάστρα – Εύζωνοι και Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνας. Η περίοδος παραχώρησης θα έχει διάρκεια 35 ετών. Ο προτιμητέος επενδυτής, μέσω της εταιρείας παραχώρησης που θα συστήσει, υποχρεούται να μελετήσει, χρηματοδοτήσει και εκτελέσει σειρά πρόσθετων εργασιών.

Ο επενδυτής θα καταβάλει στο ΤΑΙΠΕΔ μια αρχική προσφορά (Αμοιβή Παραχώρησης) καθώς και μία Ετήσια Αμοιβή. Εκτός από την είσπραξη των διοδίων, ο ανάδοχος θα έχει έσοδα από την εκμετάλλευση Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) των παρόδιων αυτού εκτάσεων από κοινού με όλα τα περιουσιακά δικαιώματα, υλικά και άυλα, που σχετίζονται με τον οδικό άξονα.

Γιώργος Παπακωνσταντίνου

insider.gr

Fibran
Katoikia.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΡΟΗ ΑΡΘΡΩΝ

3ο Συνέδριο Πυροπροστασίας Κατασκευών
Verde.Tec 2024
13ο ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΗΠΙΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

Newsletter

Close Popup

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.

Close Popup
Privacy Settings saved!
Ρυθμίσεις απορρήτου

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

Τα λειτουργικά cookies παρακολουθούν την σωστή λειτουργία του ιστότοπου μας και επιτρέπουν στον ιστότοπο να θυμάται τις επιλογές που κάνετε (π.χ. προτιμήσεις γλώσσας ή περιοχής). Παρέχουν χαρακτηριστικά, τα οποία σας βοηθούν έτσι ώστε να μη χρειάζεται να καθορίζετε τις επιλογές σας κάθε φορά που επισκέπτεστε τον ιστότοπο. Οι πληροφορίες που συλλέγουν αυτά τα cookies είναι ανώνυμες και δεν είναι δυνατόν να παρακολουθήσουν την δραστηριότητα της περιήγησής σε άλλους ιστότοπους.

Preferences
Τα λειτουργικά cookies παρακολουθούν την σωστή λειτουργία του ιστότοπου μας και επιτρέπουν στον ιστότοπο να θυμάται τις επιλογές που κάνετε (π.χ. προτιμήσεις γλώσσας ή περιοχής).
  • _at_cm_hide

Απορρίψη όλων των υπηρεσιών
Save
Δέχομαι όλες τις υπηρεσίες