spot_img
Civiltech
Civiltech
spot_img

Τεχνικές προδιαγραφές για την καταγραφή/αναγνώριση οδικού δικτύου εκτός σχεδίου & ορίων οικισμών

Nanodomi
Bosch
Ariston

Σε συνέχεια των δύο αποφάσεων που προηγήθηκαν αναφορικά με τις μελέτες καταγραφής/αναγνώρισης οδών και τις μελέτες οριοθέτησης οικισμών προ του 1923 ή κάτω των 2.000 κατοίκων, ο Υφυπουργός ΥΠΕΝ κ. Ταγαράς υπέγραψε απόφαση που αφορά στις “τεχνικές προδιαγραφές, κριτήρια και προϋποθέσεις για τη σύνταξη των μελετών καταγραφής του υπάρχοντος οδικού δικτύου της χώρας, ανά Δημοτική Ενότητα (ΔΕ) στις περιοχές εκτός των ρυμοτομικών σχεδίων των πόλεων, εκτός των ορίων των οικισμών των νομίμως υφισταμένων προ του έτους 1923 και των οικισμών μέχρι 2000 κατοίκους“.

- Advertisement -

Σκοπός των μελετών καταγραφής του οδικού δικτύου ανά Δημοτική Ενότητα είναι η κατηγοριοποίηση των οδών, με βάση τον χαρακτήρα τους, τα επιμέρους γεωμετρικά χαρακτηριστικά τους και τον ρόλο που επιτελούν στο συνολικό οδικό δίκτυό της, ώστε να αποτελέσουν τη βάση δεδομένων για την περαιτέρω ιεράρχησή τους και τον καθορισμό του κοινόχρηστου οδικού δικτύου με βάση τις ειδικότερες προϋποθέσεις και τα κριτήρια του προεδρικού διατάγματος της περιπτώσεως γ’ της παραγράφου 15 του άρθρου 20 του ν.3937/2011.

Ο χαρακτηρισμός μιας οδού ως κοινόχρηστης είναι καταρχήν απαραίτητη πολεοδομική προϋπόθεση για τη δομησιμότητα των γηπέδων στην εκτός σχεδίου περιοχή ενώ αποτελεί διαχρονικό πρόβλημα η διαφορετική αντιμετώπιση και ερμηνεία του.

- Advertisement -
Olympic Engineering

Υπενθυμίζεται ότι προ ολίγων ημερών το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ξεκίνησε τη διαδικασία εκπόνησης των αυτοτελών πολεοδομικών μελετών για  τις οριοθετήσεις οικισμών προ του 1923 ή κάτω των 2.000 κατοίκων και για την καταγραφή/αναγνώριση οδών (ΦΕΚ  B 2504/20.05.2022) που εντάσσονται στο Πρόγραμμα Πολεοδομικών Μεταρρυθμίσεων «Κωνσταντίνος Δοξιάδης» με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Ο Υφυπουργός Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος, Νίκος Ταγαράς, δήλωσε: «Με την αναγνώριση και καταγραφή του οδικού όλης της χώρας σε περιοχές εκτός σχεδίου, εκτός ορίων οικισμών που νομίμως υφίστανται προ του 1923 και των οικισμών μέχρι τους 2000 κατοίκους, επιλύουμε άλυτα, χρονίζοντα ζητήματα δεκαετιών, με ασφάλεια Δικαίου, καθώς οι μελέτες που θα εκπονηθούν, θα τεθούν υπό την έγκριση του Συμβουλίου της Επικρατείας. Έτσι, για πρώτη φορά στη χώρα μας θα επιτευχθεί η οριστική και συνολική αντιμετώπιση του ζητήματος: ποιος πραγματικά είναι κοινόχρηστος δημοτικός δρόμος και ποιος όχι χωρίς διαφορετικές ερμηνείες. Στόχος μας είναι να μπει τάξη στον χώρο, με έλεγχο και  εξορθολογισμό στην εκτός σχεδίου δόμηση.

Τα κριτήρια και οι προϋποθέσεις που τίθενται για την εκπόνηση αυτών των εξειδικευμένων μελετών επιβεβαιώνουν την ορθή -και απολύτως αναγκαία- επιλογή μας να χρηματοδοτηθούν ως μείζονες μεταρρυθμίσεις από το Ταμείο Ανάκαμψης».

Διαβάστε παρακάτω το περιεχόμενο της απόφασης:

I .ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ -ΣΚΟΠΟΣ

Αντικείμενο της παρούσης είναι ο καθορισμός των κριτηρίων, των προϋποθέσεων και των τεχνικών προδιαγραφών για τη σύνταξη των μελετών καταγραφής του υπάρχοντος οδικού δικτύου ανά Δημοτική Ενότητα (ΔΕ), στις περιοχές εκτός των ρυμοτομικών σχεδίων των πόλεων, εκτός των ορίων των οικισμών μέχρι 2.000 κατοίκους, και εκτός των ορίων των νομίμως υφισταμένων προ του έτους 1923 οικισμών (εφεξής στο κείμενο ορίζονται ως οριοθετημένοι οικισμοί), για το σύνολο της χώρας, με στόχο την ολοκλήρωση του χαρακτηρισμού, την ιεράρχησή του, την κύρωση του κοινόχρηστου δημοτικού οδικού δικτύου και την ένταξή του στο συνολικό πολεοδομικό και χωροταξικό σχεδιασμό της χώρας.

Σκοπός των μελετών καταγραφής του οδικού δικτύου ανά ΔΕ είναι, η κατηγοριοποίηση των οδών, με βάση τον χαρακτήρα τους, τα επιμέρους γεωμετρικά χαρακτηριστικά τους και τον ρόλο που επιτελούν στο συνολικό οδικό δίκτυο της ΔΕ ώστε να αποτελέσουν τη βάση δεδομένων για την περαιτέρω ιεράρχησή τους και τον καθορισμό του κοινόχρηστου οδικού δικτύου με βάση τις ειδικότερες προϋποθέσεις και τα κριτήρια του προεδρικού διατάγματος της περιπτώσεως γ’ της παραγράφου 15 του άρθρου 20 του ν.3937/2011.

Με δεδομένο ότι ο χαρακτηρισμός μιας οδού ως κοινόχρηστης αποτελεί καταρχήν απαραίτητη πολεοδομική προϋπόθεση για τη δομησιμότητα των γηπέδων στην εκτός σχεδίου περιοχή εφόσον δεν διέπεται από ειδικότερες διατάξεις και το γεγονός ότι το οδικό δίκτυο ενός οργανισμού τοπικής αυτοδιοίκησης δεν αποτελεί τοπική του υπόθεση, εφόσον συνάπτεται τόσο με το υπόλοιπο δίκτυο της χώρας όσο και με την προστασία των γεωσυστημάτων του φυσικού χώρου, τα οποία αποτελούν στοιχείο της εθνικής φυσικής κληρονομιάς, η καταγραφή του υπάρχοντος οδικού δικτύου αποτελεί το πρώτο βήμα για την κατηγοριοποίηση αυτού με σκοπό τον χαρακτηρισμό του ως κοινόχρηστο δημοτικό οδικό δίκτυο για την εφαρμογή της παρ. 1α του άρθρου 1 του π.δ. 24-31.5.1985.

Η αναγνώριση δημοτικής οδού για την εφαρμογή της παρ. 1α του άρθρου 1 του π.δ. 24- 31.5.1985, έχει σοβαρές συνέπειες, μεταξύ άλλων, ως προς τη δόμηση των παρόδιων ακινήτων και την πολεοδομική και χωροταξική διαρρύθμιση της περιοχής και το ζήτημα της ύπαρξης ή μη δημοτικής ή κοινοτικής οδού δεν μπορεί να επιλύεται κατά περίπτωση, επ’ ευκαιρία συγκεκριμένης υπόθεσης, με κίνδυνο έκδοσης αποσπασματικών και αντιφατικών αποφάσεων, αλλά πρέπει να τέμνεται εγκύρως με την έκδοση πολιτειακής πράξης ανεξαρτήτως του χαρακτήρα της οδού ( ΣτΕ 2063/2018, 665/2018, 4059/2015 κ.α).

Συνεπώς μέσα από την όλη διαδικασία που προβλέπεται στις εξουσιοδοτικές διατάξεις της παρ.15 του άρθρου 20 του Ν. 3937/2011 όπως ισχύει, σε συνδυασμό και με άλλες προϋποθέσεις που τίθενται από διατάξεις του υπερκείμενου πολεοδομικού σχεδιασμού (ΓΠΣ, ΣΧΟΟΑΠ, ΤΠΣ & ΕΠΣ) επιτυγχάνεται ο έλεγχος και ο εξορθολογισμός της εκτός σχεδίου δόμησης.

ΙΙ. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΕΛΕΤΩΝ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ

Οι μελέτες καταγραφής του οδικού δικτύου αποτελούν σύνολα κειμένων – εκθέσεων, χαρτών και γεωχωρικών βάσεων δεδομένων, στα οποία περιλαμβάνονται:

  • οι διαδικασίες υλοποίησης και το πρόγραμμα ποιότητας των μελετών,
  • η αποτύπωση των ορίων των Δήμων, των Δημοτικών Ενοτήτων (εφεξής ΔΕ), των οριοθετημένων οικισμών, των ρυμοτομικών σχεδίων πόλεως και των οργανωμένων υποδοχέων,
  • η αποτύπωση του χαρακτηρισμένου/αναγνωρισμένου οδικού δικτύου των Δημοτικών Ενοτήτων,
  • η αποτύπωση, επιμέτρηση και κατηγοριοποίηση του μη χαρακτηρισμένου/μη αναγνωρισμένου, οδικού δικτύου στις περιοχές εκτός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων ή εκτός οριοθετημένων οικισμών σε κατηγορίες, βάσει των ακόλουθων κριτηρίων και προϋποθέσεων.

ΙΙΙ. ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ & ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ ΟΔΩΝ

Βασική προϋπόθεση για την καταγραφή μιας οδού είναι να εμφανίζεται στις πλέον πρόσφατες ορθοεικόνες του Ελληνικού Κτηματολογίου πανελλαδικής κάλυψης. Εφόσον εμφανίζεται σε αυτές τότε είναι αντικείμενο της μελέτης καταγραφής. Τα βασικά κριτήρια κατά τη διαδικασία της καταγραφής του οδικού δικτύου είναι:

  • Η θέση των οδικών τμημάτων ως προς το εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο ή/και ως προς τα όρια των οριοθετημένων οικισμών.
  • Αν τα οδικά τμήματα περιλαμβάνονται στο ήδη αναγνωρισμένο ή χαρακτηρισμένο οδικό δίκτυο της ΔΕ.

Εφόσον τα οδικά τμήματα ή οι οδοί δεν εμπίπτουν εντός εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου ή εντός οριοθετημένων οικισμών και δεν είναι χαρακτηρισμένες ως Εθνικές, Επαρχιακές, Δημοτικές οδοί, ή/και δεν είναι αναγνωρισμένες με διαπιστωτική πράξη κατ΄ εφαρμογή της παρ. 4 του άρθρου 20 του ν. δ/τος του ‘23 ως προϋφιστάμενες ή με τις διατάξεις του τελευταίου εδαφίου της περίπτωσης β’ της παραγράφου 2 του άρθρου 1 του Π.Δ. 24- 31.05.1985 (Δ΄270), τότε εξετάζεται περαιτέρω:

  • αν υφίστανται με τη βούληση της πολιτείας ή με άλλον νόμιμο τρόπο και λογίζονται ως κοινόχρηστες όπως:α) οδοί που προβλέπονται από αναδασμό του Υπουργείου Γεωργίας ή δρόμοι που έχουν διανοιχτεί σε εκτέλεση παραχωρητηρίων του Ελληνικού Δημοσίου, αποφάσεων αναδασμού ή πράξεων απαλλοτριώσεως κατά τις διατάξεις της αγροτικής ή εποικιστικής νομοθεσίας, όπου υπάρχει σχετική πρόβλεψη ότι το αντίστοιχο τμήμα παραμένει δημόσια οδός ή δίοδος και αφήνεται στην κοινή χρήση,

    β) η καθορισμένη ζώνη παραλίας, που εξυπηρετεί τις ανάγκες κυκλοφορίας, εφόσον είναι διανοιγμένη και διαμορφωμένη οδός,

    γ) οδοί που έχουν νομίμως κατασκευαστεί με τη βούληση της πολιτείας και επιτρέπουν την πρόσβαση σε ακτές, αρχαιολογικούς χώρους, εθνικούς δρυμούς, χιονοδρομικά κέντρα ή σε σημαντικά δημόσια έργα (όπως φράγματα, στρατιωτικές εγκαταστάσεις, νοσοκομεία, Δημοτικές Εγκαταστάσεις Ύδρευσης (δεξαμενές, αντλιοστάσια) και Αποχέτευσης (εργοστάσια βιολογικών καθαρισμών), Επεξεργασίας και ταφής στερεών αποβλήτων, Νεκροταφείων, Ιερών Ναών κλπ.)

    δ) το δίκτυο δασικών οδών.

  • αν έχουν αποτυπωθεί ως οδοί στα κτηματολογικά διαγράμματα του Εθνικού Κτηματολογίου σε λειτουργούν Κτηματολόγιο άνω της πενταετίας.
  • αν έχουν κριθεί ως κοινόχρηστες δυνάμει αμετάκλητης δικαστικής αποφάσεως που αφορούσε και την κοινοχρησία της οδού ή/και
  • αν εμφανίζονται σε αεροφωτογραφίες πλησιέστερης ημερομηνίας προ 07.1977.

IV. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΚΑΙ ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ

Η μελέτη εκπονείται σε τρία (3) Στάδια ως εξής:

1ο Στάδιο: αφορά την καταγραφή, ανάλυση των απαιτήσεων της μελέτης και τη συλλογή δεδομένων για την ανάπτυξη της γεωχωρικής βάσης δεδομένων σε επίπεδο ΔΕ.

2ο  Στάδιο:  αφορά  την  επεξεργασία  των  δεδομένων  και  τη  χαρτογράφηση  – διανυσματοποίηση του οδικού δικτύου στο σύνολο της ΔΕ.

3ο Στάδιο: αφορά την ανάλυση και κατηγοριοποίηση του υποσυνόλου του οδικού δικτύου που δεν είναι αναγνωρισμένο/χαρακτηρισμένο ή/και είναι εκτός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων ή/και εκτός οριοθετημένων οικισμών ανά ΔΕ.

ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΜΕΛΕΤΗΣ

1ο ΣΤΑΔΙΟ: “ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΑΠΑΙΤΗΣΕΩΝ ΤΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ – ΣΥΛΛΟΓΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ”

Το 1ο Στάδιο περιλαμβάνει την καταγραφή και ανάλυση των απαιτήσεων της μελέτης, την αποτύπωση των διαδικασιών υλοποίησής της και τη σύνταξη του προγράμματος ποιότητας έργου καθώς και τη συλλογή των δεδομένων σε επίπεδο ΔΕ για την ανάπτυξη της γεωχωρικής βάσης δεδομένων οδικού δικτύου που θα περιλαμβάνει το συνολικό οδικό δίκτυο και το προς περαιτέρω ανάλυση και κατηγοριοποίηση υποσύνολο αυτού.

Το 1ο Στάδιο οργανώνεται στις εξής δύο (2) Ενότητες:

Ενότητα 1: Καταγραφή & Ανάλυση των απαιτήσεων της μελέτης (Κεφάλαια Α1, Α2, Α3). Ενότητα 2: Συλλογή και ανάλυση – αξιολόγηση στοιχείων και δεδομένων (Κεφάλαια Α4, Α5). 2ο ΣΤΑΔΙΟ: “ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗ – ΔΙΑΝΥΣΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΝΟΛΙΚΟΥ ΟΔΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΔΕ”

Το 2ο Στάδιο περιλαμβάνει τη χαρτογράφηση – διανυσματοποίηση του οδικού δικτύου και συγκεκριμένα την επεξεργασία και ομογενοποίηση των στοιχείων και δεδομένων του προηγούμενου σταδίου, την εισαγωγή αυτών σε Σύστημα Γεωγραφικών Πληροφοριών (Σ.Γ.Π.) και την αποτύπωση του συνολικού οδικού δικτύου της ΔΕ στη γεωχωρική βάση δεδομένων.

Το 2ο Στάδιο οργανώνεται στις εξής τρεις (3) Ενότητες:

Ενότητα 1: Επεξεργασία, ομογενοποίηση των δεδομένων και εισαγωγή τους στο Σύστημα Γεωγραφικών Πληροφοριών (Σ.Γ.Π.) (Κεφάλαια Β1, Β2).

Ενότητα 2: Χαρτογράφηση/Διανυσματοποίηση του συνολικού οδικού δικτύου της ΔΕ και παραγωγή – έλεγχος της γεωχωρικής βάσης δεδομένων. (Κεφάλαιο Β3).

Ενότητα 3: Εντοπισμός και παραγωγή γεωχωρικής βάσης δεδομένων του υποσυνόλου του οδικού δικτύου που αναφέρεται σε αναγνωρισμένες προϋφιστάμενες του 1923 οδούς εκτός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων και εκτός οριοθετημένων οικισμών (Κεφάλαιο Β4).

3ο ΣΤΑΔΙΟ: “ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΥΠΟΣΥΝΟΛΟΥ ΟΔΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΜΗ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΟΥ, ΕΚΤΟΣ ΕΓΚΕΚΡΙΜΕΝΩΝ ΡΥΜΟΤΟΜΙΚΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ, ΕΚΤΟΣ ΟΡΙΟΘΕΤΗΜΕΝΩΝ ΟΙΚΙΣΜΩΝ “

Το 3ο Στάδιο οργανώνεται στις εξής δύο (2) Ενότητες:

Ενότητα 1: Παραγωγή, Τεχνικός Έλεγχος & Ανάλυση ταυτοποίησης υποσυνόλου οδικού δικτύου προς κατηγοριοποίηση (Κεφάλαια Γ1, Γ2).

Ενότητα 2: Τελική Γεωχωρική Βάση Δεδομένων υποσυνόλου οδικού δικτύου μη αναγνωρισμένου/χαρακτηρισμένου, εκτός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων, εκτός οριοθετημένων οικισμών. (Κεφάλαιο Γ3).

V. ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ

Η μελέτη περιέχει τα παρακάτω κεφάλαια:

Α) 1ο ΣΤΑΔΙΟ: “ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΑΠΑΙΤΗΣΕΩΝ ΤΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ – ΣΥΛΛΟΓΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ”

Ενότητα 1: Καταγραφή & Ανάλυση των απαιτήσεων της μελέτης

Κεφάλαιο Α1. Καταγραφή υφιστάμενης κατάστασης και ανάλυση των απαιτήσεων της μελέτης.

Κεφάλαιο Α2. Έκθεση υλοποίησης.

Κεφάλαιο Α3. Πρόγραμμα Ποιότητας έργου (Π.Π.Ε.).

Ενότητα 2: Συλλογή και ανάλυση/αξιολόγηση στοιχείων και δεδομένων

Κεφάλαιο Α4. Συλλογή και ανάλυση στοιχείων και δεδομένων που αφορούν στο υπάρχον οδικό δίκτυο της ΔΕ.

Το κεφ. Α4 περιλαμβάνει τη συλλογή και ανάλυση για τα ακόλουθα στοιχεία και δεδομένα:

  • Όρια Δήμων και Δημοτικών Ενοτήτων.
  • Όρια οικισμών.
  • Εγκεκριμένα σχέδια πόλεως.
  • Όρια των οργανωμένων υποδοχέων.
  • Βασικό Πρωτεύον Εθνικό Οδικό Δίκτυο (Β.Ε.Ο.Δ.), Δευτερεύον Εθνικό Οδικό Δίκτυο (Δ.Ε.Ο.Δ.), Τριτεύον Εθνικό Οδικό Δίκτυο (Τ.Ε.Ο.Δ.).
  • Πρωτεύον Επαρχιακό Οδικό Δίκτυο, Δευτερεύον Επαρχιακό Οδικό Δίκτυο.
  • Βασικό Οδικό Δίκτυο (για τις ΔΕ εντός ΠΕ Αττικής & Θεσ/νίκης).
  • Αποφάσεις Νομαρχών/Περιφερειαρχών αναγνώρισης κύριων ή μοναδικών οδών που ενώνουν οικισμούς μεταξύ τους και με διεθνείς, εθνικές, επαρχιακές οδούς.
  • Αποφάσεις / Π.Δ. αναγνώρισης οδών προ του ‘23.
  • Εγκρίσεις πολεοδομικών μελετών που καθορίζουν δρόμους στα όρια σχεδίων πόλεως και έχουν τεθεί σε κοινή χρήση.
  • Οδοί που έχουν διαμορφωθεί ως κοινόχρηστες με τη βούληση της πολιτείας ή έχουν καταστεί κοινόχρηστες με βάση τις προϋποθέσεις που αναφέρονται στο κεφάλαιο ΙΙΙ της παρούσης.
  • Τοπογραφικά διαγράμματα ΓΥΣ 1:5000, για επικουρικό έλεγχο.
  • Ιστορικοί ορθοφωτοχάρτες 1945 και 1960
  • Ορθοεικόνες Ελληνικού Κτηματολογίου (LSO25) περιόδου φωτοληψίας 2015-2016 (σε περίπτωση παραγωγής πιο πρόσφατων ορθοεικόνων πανελλαδικής κάλυψης θα χρησιμοποιηθούν αυτές)
  • Αεροφωτογραφίες Γ.Υ.Σ./Ελληνικό Κτηματολόγιο πλησιέστερης ημερομηνίας προ 27.07.1977 (η ελάχιστη κλίμακα αεροφωτογραφιών να είναι 1:20000, εκτός αν δεν υπάρχουν διαθέσιμες)
  • Ψηφιακό Μοντέλο Εδάφους από Ελληνικό Κτηματολόγιο (LSO25).
  • Στοιχεία από Εθνικό Κτηματολόγιο των ΚΑΕΚ ειδικών εκτάσεων (ΕΚ).
  • Κάθε άλλη διοικητική πράξη που αφορά τη διαπίστωση της κοινοχρησίας οδού.

Κεφάλαιο Α5. Αξιολόγηση στοιχείων και δεδομένων.

Αξιολόγηση των προαναφερόμενων στοιχείων και δεδομένων ως προς την πληρότητά τους, εντοπισμός τυχόν ελλείψεων, καθώς και προτάσεις αντιμετώπισης των ελλείψεων αυτών.

ΠΑΡΑΔΟΤΕΑ 1ου ΣΤΑΔΙΟΥ:

  • Έκθεση ανάλυσης και υλοποίησης μελέτης, Πρόγραμμα Ποιότητας Έργου (Ενότητα 1, κεφ.Α1, Α2, Α3)
  • Τεχνική Έκθεση αναφοράς και αξιολόγησης στοιχείων οδικού δικτύου (Ενότητα 2, κεφ.Α4, Α5)

Β) 2ο ΣΤΑΔΙΟ: “ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗ-ΔΙΑΝΥΣΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΟΔΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΔΕ”

Ενότητα 1: Επεξεργασία, Ομογενοποίηση δεδομένων και εισαγωγή τους σε Σύστημα Γεωγραφικών Πληροφοριών (Σ.Γ.Π.)

Κεφάλαιο Β1. Επεξεργασία, γεωαναφορά & ομογενοποίηση στοιχείων και δεδομένων.

Οι προδιαγραφές των εργασιών/διαδικασιών που περιλαμβάνονται στο παρόν κεφάλαιο παρατίθενται στο Παράρτημα.

Κεφάλαιο Β2. Εισαγωγή δεδομένων στο Σ.Γ.Π.

Τα δεδομένα του προηγούμενου κεφαλαίου θα εισαχθούν σε ένα Σ.Γ.Π. και θα παραχθούν τα επίπεδα πληροφοριών που απαιτούνται για την επόμενη φάση της διανυσματοποίησης του οδικού δικτύου.

Ενότητα 2: Χαρτογράφηση/Διανυσματοποίηση του συνολικού οδικού δικτύου της ΔΕ και παραγωγή γεωχωρικής βάσης δεδομένων.

Κεφάλαιο Β3. Χαρτογράφηση/Διανυσματοποίηση του συνολικού οδικού δικτύου.

Αναφέρεται στη διανυσματοποίηση του συνολικού οδικού δικτύου της ΔΕ με χρήση υποβάθρου ορθοεικόνων Ελλ. Κτηματολογίου (LSO25), με ημερομηνία φωτοληψίας περιόδου 2015-2016 (σε περίπτωση παραγωγής πιο πρόσφατων ορθοεικόνων πανελλαδικής κάλυψης θα χρησιμοποιηθούν αυτές).

Η απόδοση της γεωμετρικής ταυτότητας των στοιχείων/δεδομένων στους χάρτες θα γίνεται κατά περίπτωση σε μορφή γραμμών ή κλειστών πολυγώνων ως εξής:

  • Τα όρια Δήμων, Δημοτικών Ενοτήτων, εγκεκριμένων σχεδίων πόλεως, οικισμών και οργανωμένων υποδοχέων, θα αποτυπώνονται με την μορφή κλειστών πολυγώνων.
  • Το οδικό δίκτυο θα αναφέρεται στους άξονες των οδών και θα αποτυπωθεί με τη μορφή δικτύου γραμμών.

Επιπλέον προδιαγραφές για την εισαγωγή δεδομένων στο Σ.Γ.Π. αναφέρονται στο Παράρτημα.

Το συνολικό οδικό δίκτυο της ΔΕ θα περιλαμβάνει κατ’ ελάχιστον τα ακόλουθα περιγραφικά στοιχεία (επισημαίνεται ότι πέραν αυτών, ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες κάθε ΔΕ, δίνεται η δυνατότητα να προστεθούν επιπλέον πεδία, εφόσον αυτό προκύπτει από τις ανάγκες της μελέτης):

  • Ιεράρχηση σε Βασικό πρωτεύον/Δευτερεύον/Τριτεύον εθνικό οδικό δίκτυο, Πρωτεύον/Δευτερεύον επαρχιακό οδικό δίκτυο, Βασικό οδικό δίκτυο για ΠΕ Αττικής και Θεσσαλονίκης
  • Θέση εντός ή εκτός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων/οριοθετημένων οικισμών
  • Είδος χαρακτηρισμού: Αναγνωρισμένες κύριες δημοτικές οδοί -Οδοί στα όρια σχεδίων πόλεως (κυρωμένες πολεοδομικές μελέτες)
  • Πράξη χαρακτηρισμού: Αριθμός απόφασης κλπ.
  • Αναγνωρισμένες οδοί προϋφιστάμενες του έτους

Η παραπάνω διαδικασία έχει ως αποτέλεσμα την παραγωγή της γεωχωρικής βάσης δεδομένων του συνολικού οδικού δικτύου και περαιτέρω τον ως ορίζεται κατωτέρω διαχωρισμό των τμημάτων του οδικού δικτύου που αναφέρονται σε αναγνωρισμένες προϋφιστάμενες του 1923 οδούς εκτός των εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων και εκτός οριοθετημένων οικισμών καθώς και του υποσυνόλου του επόμενου σταδίου που αναφέρεται σε τμήματα οδικού δικτύου μη χαρακτηρισμένα/αναγνωρισμένα, εκτός των εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων ή εκτός των οριοθετημένων οικισμών.B2Green

Ενότητα 3: Εντοπισμός και παραγωγή γεωχωρικής βάσης δεδομένων του υποσυνόλου οδικού δικτύου που αναφέρεται σε αναγνωρισμένες προϋφιστάμενες του 1923 οδούς.

Κεφάλαιο Β4. Προσδιορισμός του υποσυνόλου του οδικού δικτύου που αναφέρεται σε αναγνωρισμένες προϋφιστάμενες του 1923 οδούς εκτός των εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων και εκτός οριοθετημένων οικισμών.

ΠΑΡΑΔΟΤΕΑ 2ου ΣΤΑΔΙΟΥ:

  • Έκθεση ανάλυσης διαδικασιών και ελέγχων που πραγματοποιήθηκαν, καθώς και περιγραφή των βασικών χαρακτηριστικών του συνολικού οδικού δικτύου της ΔΕ (κεφ.Β1).
  • Ορθομωσαϊκό ιστορικών  αεροφωτογραφιών  πλησιέστερης  ημ/νίας  προ  της 27.07.1977. (κεφ.Β1)
  • Λοιπά στοιχεία/δεδομένα τεκμηρίωσης (κεφ.Β1)
  • Γεωχωρική βάση δεδομένων οδικού δικτύου με τα εξής θεματικά γραμμικά επίπεδα (Κεφ. Β2, Β3, Β4):
    • συνολικό οδικό δίκτυο της ΔΕ, με διάκριση εντός και εκτός εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου και οριοθετημένων οικισμών και αναγνωρισμένων και μη οδικών τμημάτων.
    • υποσύνολο οδικού δικτύου που αναφέρεται σε αναγνωρισμένες προϋφιστάμενες του 1923 οδούς εκτός των εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων και εκτός οριοθετημένων οικισμών.

Επιπλέον, θα παραδοθούν τα θεματικά πολυγωνικά επίπεδα που αφορούν (κεφ. Β3):

  • Όρια Δήμων
  • Όρια Δημοτικών Ενοτήτων
  • Όρια οικισμών
  • Εγκεκριμένα σχέδια πόλεως
  • Όρια οργανωμένων υποδοχέων

Γ) 3ο ΣΤΑΔΙΟ: “ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΥΠΟΣΥΝΟΛΟΥ ΟΔΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΜΗ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΟΥ, ΕΚΤΟΣ ΕΓΚΕΚΡΙΜΕΝΩΝ ΡΥΜΟΤΟΜΙΚΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ, ΕΚΤΟΣ ΟΡΙΟΘΕΤΗΜΕΝΩΝ ΟΙΚΙΣΜΩΝ “

Ενότητα 1: Παραγωγή, Τεχνικός Έλεγχος & Ανάλυση ταυτοποίησης υποσυνόλου οδικού δικτύου

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ1. Αρχικά γίνεται ο προσδιορισμός και η παραγωγή του υποσυνόλου του οδικού δικτύου που θα προκύψει από την εξαίρεση εκείνων των τμημάτων του συνολικού οδικού δικτύου του προηγούμενου σταδίου που εντοπίζονται εντός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων ή εντός οριοθετημένων οικισμών καθώς και των χαρακτηρισμένων /αναγνωρισμένων οδικών τμημάτων. Το υποσύνολο αυτό θα αποτελέσει αντικείμενο για περαιτέρω ανάλυση και κατηγοριοποίηση όπως περιγράφεται παρακάτω.

Ακολουθεί η περιγραφή των διαδικασιών και στοιχείων τεχνικού φωτοερμηνευτικού ελέγχου και ανάλυσης ταυτοποίησης των τμημάτων του μη αναγνωρισμένου οδικού δικτύου ανά ΔΕ, εκτός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων και εκτός οριοθετημένων οικισμών, σχετικά με:

α. αν πληρούνται τα κριτήρια/προϋποθέσεις ότι έχουν διαμορφωθεί ως κοινόχρηστα με τη βούληση της πολιτείας ή έχουν καταστεί κοινόχρηστα όπως αναγράφονται στο κεφάλαιο ΙΙΙ της παρούσης ή/καιB2Green

β. αν εμφανίζονται σε αεροφωτογραφίες πλησιέστερης ημ/νίας προ της 27.07.1977.

γ. αν έχουν αποτυπωθεί ως οδοί στα κτηματολογικά διαγράμματα του Εθνικού Κτηματολογίου σε λειτουργούν Κτηματολόγιο άνω της πενταετίας.

δ. αν έχουν κριθεί ως κοινόχρηστα δυνάμει αμετάκλητης δικαστικής αποφάσεως που αφορούσε και την κοινοχρησία της οδού

Αναλυτικά θα γίνει:

  • Εντοπισμός οδών:
    • Στις αεροφωτογραφίες Γ.Υ.Σ./Ελληνικό Κτηματολόγιο πλησιέστερης ημ/νίας προ της 27.07.1977.
    • Στους ιστορικούς ορθοφωτοχάρτες της περιόδου 1945-
    • Στα τοπογραφικά διαγράμματα της ΓΥΣ κλίμακας 1:5000 (επικουρικά).
  • Έλεγχος οδών για την πλήρωση των κριτηρίων/προϋποθέσεων ότι έχουν διαμορφωθεί ως κοινόχρηστες με τη βούληση της πολιτείας ή έχουν καταστεί κοινόχρηστες όπως αυτά αναγράφονται στο κεφάλαιο ΙΙΙ της παρούσης.
  • Προσδιορισμός σχέσης οδών με το κοινόχρηστο δίκτυο της ΔΕ: Έλεγχος αν οι οδοί εντάσσονται σε ένα ευρύτερο κοινόχρηστο δίκτυο της ΔΕ (δρόμων και μονοπατιών που επιτρέπουν την πρόσβαση σε ακτές, σημαντικά δημόσια έργα, οικισμούς, μοναστήρια, αρχαιολογικούς χώρους, λιμάνια – σημεία πρόσδεσης και γεφύρια) ή αν αποτελούν μεμονωμένες οδούς μονοσήμαντης κατεύθυνσης.

Για τα οδικά τμήματα που εμφανίζονται και στις αεροφωτογραφίες πλησιέστερης ημ/νίας προ της 27.07.1977 γίνεται περαιτέρω ανάλυση και έλεγχος ως εξής:

  • Φωτοερμηνευτικός έλεγχος:
    • Έλεγχος και καταγραφή στις πρόσφατες ορθοεικόνες του Εθνικού Κτηματολογίου συγκριτικά με τις αεροφωτογραφίες πλησιέστερης ημ/νίας προ της 27.07.1977 ως προς το μέσο πλάτος οδών (με τεχνική ανοχή αντίστοιχη της οριζοντιογραφικής ακρίβειας της ιστορικής ορθοεικόνας) και κατηγοριοποίηση ανά 1μ. στις πρόσφατες ορθοεικόνες του Εθνικού Κτηματολογίου.
    • Έλεγχος οδών στις πρόσφατες ορθοεικόνες του Εθνικού Κτηματολογίου συγκριτικά με τις αεροφωτογραφίες πλησιέστερης ημ/νίας προ της 27.07.1977 ως προς τη μορφή και τη χάραξη με τεχνική ανοχή αντίστοιχη της οριζοντιογραφικής ακρίβειας της ιστορικής ορθοεικόνας και κατηγοριοποίηση αναλόγως της διατήρησης ή όχι των γεωμετρικών χαρακτηριστικών τους.
  • Παραγωγή διαγραμμάτων κλίσεων από πρόσφατο Ψηφιακό Μοντέλο Εδάφους του Ελληνικού Κτηματολογίου και γραμμικός έλεγχος κλίσεων οδών >15%.
  • Έλεγχος οδών ως προς τη χάραξή τους σε σχέση με το υδρογραφικό δίκτυο.
  • Έλεγχος οδών με ειδικές εκτάσεις κτηματολογίου – ΕΚ (σύγκριση με τα στοιχεία ειδικών εκτάσεων από Εθνικό Κτηματολόγιο).

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ2. Εισαγωγή περιγραφικών στοιχείων στη γεωχωρική βάση δεδομένων του υποσυνόλου του οδικού δικτύου (περαιτέρω ανάλυσης) που θα περιλαμβάνει κατ’ ελάχιστον τα περιγραφικά στοιχεία (attributes) με τα ακόλουθα αποτελέσματα:

  • Ελέγχου οδών που έχουν διαμορφωθεί ως κοινόχρηστες με τη βούληση της πολιτείας ή έχουν καταστεί κοινόχρηστες με βάση τις προϋποθέσεις που αναφέρονται στο κεφάλαιο ΙΙΙ της παρούσης.
  • Ελέγχου εμφάνισής τους ή μη σε αεροφωτογραφίες Γ.Υ.Σ./Ελληνικό Κτηματολόγιο πλησιέστερης ημερομηνίας προ 27.07.1977.
  • Έλεγχος εμφάνισής τους ή μη στους ιστορικούς ορθοφωτοχάρτες της περιόδου 1945- 60
  • Καταγραφή της ημερομηνίας της ιστορικής αεροφωτογραφίας πλησιέστερης ημ/νίας προ της 27.07.1977
  • Καταγραφή της κλίμακας της ιστορικής αεροφωτογραφίας πλησιέστερης ημ/νίας προ της 27.07.1977
  • Ελέγχου (επικουρικά) εμφάνισής τους ή μη στη βάση των τοπογραφικών διαγραμμάτων της ΓΥΣ κλίμακας 1:5000.
  • Μέσο Πλάτος οδών στις πρόσφατες ορθοεικόνες του Εθνικού Κτηματολογίου με κατηγοριοποίησή τους ανά 1μ.
  • Μέσο Πλάτος  οδών  στις  αεροφωτογραφίες  πλησιέστερης  ημ/νίας προ της 27.07.1977 με κατηγοριοποίησή τους ανά 1μ.
  • Καταγραφή των τμημάτων των οδών που στις αεροφωτογραφίες πλησιέστερης ημ/νίας προ της 27.07.1977 αποτελούσαν μη αμαξιτές οδούς (μονοπάτια)
  • Συγκριτικού ελέγχου οδών και κατηγοριοποίησης αναλόγως της διατήρησης ή όχι των γεωμετρικών χαρακτηριστικών τους ως προς την μορφή και χάραξη στις πρόσφατες ορθοεικόνες του Εθνικού Κτηματολογίου και στις αεροφωτογραφίες με πλησιέστερη ημερομηνία προ 27.07.1977.B2Green
  • Γραμμικού ελέγχου κλίσεων οδών >15%.
  • Ελέγχου οδών σε σχέση με το δίκτυο ρεμάτων.
  • Ελέγχου οδών με ειδικές εκτάσεις κτηματολογίου (ΕΚ).
  • Ελέγχου οδών ως προς την ένταξή τους σε ένα ευρύτερο κοινόχρηστο δίκτυο της ΔΕ (δρόμων και μονοπατιών πρόσβασης σε ακτές, σημαντικά δημόσια έργα) και ότι δεν αποτελούν μεμονωμένους δρόμους.
  • Ελέγχου οδών ως προς την ένταξή τους σε ένα κοινόχρηστο δίκτυο, πρόσβασης σε οικισμούς, μοναστήρια, αρχαιολογικούς χώρους, , λιμάνια – σημεία πρόσδεσης και γεφύρια.

Επισημαίνεται ότι πέραν των παραπάνω, ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες κάθε ΔΕ, δίνεται η δυνατότητα να προστεθούν επιπλέον πεδία, εφόσον αυτό προκύπτει από τις ανάγκες τις μελέτης.

Ενότητα 2: Τελική γεωχωρική βάση δεδομένων υποσυνόλου οδικού δικτύου

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ3: Ποιοτικός έλεγχος και δημιουργία τελικής γεωχωρικής βάσης δεδομένων μη αναγνωρισμένου οδικού δικτύου στην εκτός εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου, εκτός οριοθετημένων οικισμών περιοχή.

ΠΑΡΑΔΟΤΕΑ 3ου ΣΤΑΔΙΟΥ (κεφ Γ1,Γ2,Γ3):

Τελική γεωχωρική βάση δεδομένων που περιλαμβάνει το θεματικό επίπεδο του προς κατηγοριοποίηση οδικού δικτύου σε διανυσματική μορφή με την αντίστοιχη περιγραφική πληροφορία όπως αναφέρεται στο κεφ.Γ2 της προηγούμενης ενότητας.

VI. ΓΕΩΧΩΡΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ

Ο Ανάδοχος υποχρεούται να παραδώσει το σύνολο των γεωχωρικών θεματικών επιπέδων που απαιτούνται για την εκπόνηση της μελέτης σε μορφότυπο shapefile (με τα αναγκαία συνοδευτικά αρχεία). Τα ορθομωσαϊκά των ιστορικών αεροφωτογραφιών θα παραδοθούν σε μορφότυπο συμπίεσης εικόνας ecw.

Το προβολικό σύστημα στο οποίο θα αποδοθεί το σύνολο των παραδοτέων ψηφιακών θεματικών επιπέδων θα είναι το Ελληνικό Γεωδαιτικό Σύστημα Αναφοράς του 1987 (ΕΓΣΑ ‘87). Τα αρχεία θα παραδοθούν με βάση τις διατάξεις (εφαρμοστικές και τεχνικές οδηγίες) που αφορούν στη μεθοδολογία παραγωγής και οργάνωσης των συνοδών γεωχωρικών δεδομένων, όπως εκάστοτε προβλέπεται κατά το χρόνο υποβολής κάθε παραδοτέου. Κάθε αρχείο θα συνοδεύεται και με αντίστοιχο πίνακα μεταδεδομένων.B2Green

Η χαρτογραφική απεικόνιση γίνεται με χρήση Συστήματος Γεωγραφικών Πληροφοριών (Σ.Γ.Π.). Το σύνολο των παραδοτέων θα πρέπει να διατίθεται με ανοικτά πρότυπα και να λαμβάνονται υπόψη οι ισχύουσες διατάξεις για τα δημόσια δεδομένα και την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση.

Τα θεματικά επίπεδα (layers) που αφορούν τα αρχεία διανυσματικής πληροφορίας (vector) της κάθε μελέτης θα συνοδεύονται από κατάλογο/πίνακα ιδιοτήτων (όπως αναλύονται στο προηγούμενο κεφάλαιο), ενσωματώνοντας το σύνολο της περιγραφικής πληροφορίας που κρίνεται απαραίτητη για την χαρτογραφική απεικόνισή τους, καθώς και οποιοδήποτε άλλο περιγραφικό στοιχείο κριθεί απαραίτητο.

Στους πίνακες του Παραρτήματος της παρούσας παρουσιάζονται τα χαρακτηριστικά των θεματικών επιπέδων των Σταδίων 2 και 3 των μελετών καταγραφής του υπάρχοντος οδικού δικτύου της χώρας στην εκτός ρυμοτομικών σχεδίων των πόλεων, εκτός των ορίων των οικισμών των νομίμως υφισταμένων προ του έτους 1923 και των οικισμών μέχρι 2000 κατοίκους, καθώς και οι επιτρεπόμενες τιμές ορισμένων πεδίων των εν λόγω επιπέδων. Σημειώνεται πως αναλόγως με τις ιδιαίτερες συνθήκες που επικρατούν ανά περιοχή μελέτης, οι εν λόγω πίνακες μπορούν να συμπληρωθούν περαιτέρω.

Οι ελληνικοί χαρακτήρες, που θα χρησιμοποιηθούν σε όλες τις μορφές των δεδομένων, θα ακολουθούν το πρότυπο ΕΛΟΤ 928 και η κωδικοποίηση (codepage) θα είναι σε ISO8859-7.

VI. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΚΠΟΝΗΣΗΣ – ΕΓΚΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ

Η διαδικασία εκπόνησης και έγκρισης της μελέτης εκτυλίσσεται σε δύο Φάσεις: στην Α’ Φάση (Εκπόνηση μελέτης) και στη Β’ Φάση (Έγκριση μελέτης).

Αναλυτικότερα, οι Φάσεις αυτές διαρθρώνονται ως εξής:

Α’ ΦΑΣΗ – ΕΚΠΟΝΗΣΗ

Η Α’ Φάση, εκπονείται σε τρία (3) Στάδια, όπως αναλύεται στα κεφάλαια ΙΙΙ και ΙV της παρούσας.

Β’ ΦΑΣΗ – ΕΓΚΡΙΣΗ

Η Β’ Φάση περιλαμβάνει την έγκριση και παραλαβή της μελέτης από την Αναθέτουσα Αρχή σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4412/16.

Επισημαίνεται ότι, σύμφωνα με την παρ.15 του άρθ.20 του ν.3937/2011, μετά την ολοκλήρωση των μελετών καταγραφής και δυνάμει των κριτηρίων & προϋποθέσεων του Προεδρικού Διατάγματος του εδαφίου γ’ της παρ.15 του αρθ.20 του ν.3937/11 θα κυρωθεί στη συνέχεια με απόφαση του Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης το κοινόχρηστο δημοτικό οδικό δίκτυο της παρ. 1α του άρθρου 1 του π.δ. 24-31.5.1985 (Δ’ 270).

VIII. ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ

Η ισχύς της παρούσας αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Η παρούσα να δημοσιευτεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Μπορείτε να ακατεβάσετε την απόφαση μαζί με τα παραρτήματα από εδώ

Katoikia.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΡΟΗ ΑΡΘΡΩΝ

3ο Συνέδριο Πυροπροστασίας Κατασκευών
Verde.Tec 2024
13ο ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΗΠΙΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

Newsletter

3ο Συνέδριο Πυροπροστασίας Κατασκευών
Verde.Tec 2024
13ο ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΗΠΙΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Building Materials Forum 2024
Close Popup

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.

Close Popup
Privacy Settings saved!
Ρυθμίσεις απορρήτου

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

Τα λειτουργικά cookies παρακολουθούν την σωστή λειτουργία του ιστότοπου μας και επιτρέπουν στον ιστότοπο να θυμάται τις επιλογές που κάνετε (π.χ. προτιμήσεις γλώσσας ή περιοχής). Παρέχουν χαρακτηριστικά, τα οποία σας βοηθούν έτσι ώστε να μη χρειάζεται να καθορίζετε τις επιλογές σας κάθε φορά που επισκέπτεστε τον ιστότοπο. Οι πληροφορίες που συλλέγουν αυτά τα cookies είναι ανώνυμες και δεν είναι δυνατόν να παρακολουθήσουν την δραστηριότητα της περιήγησής σε άλλους ιστότοπους.

Preferences
Τα λειτουργικά cookies παρακολουθούν την σωστή λειτουργία του ιστότοπου μας και επιτρέπουν στον ιστότοπο να θυμάται τις επιλογές που κάνετε (π.χ. προτιμήσεις γλώσσας ή περιοχής).
  • _at_cm_hide

Απορρίψη όλων των υπηρεσιών
Save
Δέχομαι όλες τις υπηρεσίες