back to top
spot_img
Civiltech
Civiltech
spot_img

Ηλεκτροκίνηση: Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων θα υπερβούν τα παραδοσιακά έως το 2030

Nanodomi
Bosch
Από τον Άλκη Καλογήρου

Μπροστά σε μια μεγάλη πρόκληση είναι η Ευρώπη, καθώς μπορεί αν περάσει μπροστά στο διεθνή ανταγωνισμό της ηλεκτροκίνησης αν προχωρήσει στην τυποποίηση της διαλειτουργικότητας των δεδομένων.

- Advertisement -
Olympic Engineering

Όπως αναφέρει η νέα έκθεση της Eurelectric-EY για την ηλεκτροκίνηση, η Ευρώπη έχει ένα πλεονέκτημα σε σχέση με τη διεθνή αγορά, καθώς μπορεί να τυποποιήσει τη διαλειτουργικότητα δεδομένων σε ολόκληρη την ήπειρο.

Αξιοποιώντας αυτό το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, μπορεί να προωθήσει την επανάσταση της ηλεκτροκίνησης, απανθρακοποιώντας τις οδικές μεταφορές υποστηρίζοντας τη βιωσιμότητα των πόλεων και προστατεύοντας την αυτοκινητοβιομηχανία.

- Advertisement -
Civiltech

Εάν δεν το κάνει θα χάσει τους στόχους για τη βιωσιμότητα κάτι που θα οδηγήσει σε αύξηση του κόστους τόσο για τις επιχειρήσεις όσο και για τους πελάτες.

Πώς θα επιτευχθούν οι φιλόδοξοι στόχοι

Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων (EV) αναμένεται να υπερβούν τις πωλήσεις των παραδοσιακών έως το 2030, σύμφωνα με νέα έκθεση της Eurelectric-EY για την ηλεκτροκίνηση.

Η ΕΕ διπλασιάζει τις επενδύσεις στον εξηλεκτρισμό των μεταφορών, οι οποίες πρόκειται να τετραπλασιαστούν έως το 2040, στοχεύοντας σε πλήρη απεξάρτησή τους από τον άνθρακα, σύμφωνα με ανακοίνωση της Κομισσιόν για το 2040.

Ωστόσο, η επίτευξη αυτού του φιλόδοξου στόχου απαιτεί ένα πιο διασυνδεδεμένο οικοσύστημα, ένα οικοσύστημα όπου τα δεδομένα μπορούν να ανταλλάσσονται ελεύθερα μεταξύ των σχετικών φορέων, ώστε να διασφαλίζονται ταυτόχρονα τόσο ο  στρατηγικός σχεδιασμός υποδομών και η εξοικονόμηση κόστους, όσο και η ευελιξία και η βελτιωμένη διαδικασία φόρτισης.

Τα ηλεκτρικά οχήματα συνεχώς αυξάνονται στην Ευρώπη. Το 2023, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 25%, και σε κάθε 5 πωλήσεις νέων αυτοκινήτων, αντιστοιχούσε ένα ηλεκτρικό.

Η ανάπτυξη υποδομών κινείται στους ίδιους ρυθμούς, με τους ταχυφορτιστές να είναι 10 φορές πιο ισχυροί από ό,τι πριν από μόλις 5 χρόνια.

Μέχρι το 2030, περίπου 75 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα θα κυκλοφορούν σε όλη την Ευρώπη, με μοντέλα σε πιο προσιτές τιμές για το αγοραστικό κοινό, χάρη στις οικονομίες κλίμακος στην παραγωγή, καθώς και στην καινοτομία και την ακμάζουσα αγορά μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι πωλήσεις EV αντιστοιχούν στο 16% του συνόλου οχήματα που πωλούνται.

Περισσότερα από 14,1 εκατομμύρια νέα EV προστέθηκαν στους δρόμους το 2023, κάνοντας συνολικό απολογισμό άνω των 40 εκατ.

Στην Ευρώπη (ΕΕ 27 συν το ΗΒ, τη Νορβηγία και Ελβετία), EV μπαταριών (BEV) και plug-in τα υβριδικά EV (PHEV) αντιπροσώπευαν περισσότερα από ένα στα πέντε νέα αυτοκίνητα που πωλήθηκαν το 2023. Μεταξύ Ιανουαρίου και Νοεμβρίου  οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 25% ή το 23% του συνόλου των πωλήσεων οχημάτων, από 21% το 2022.

Στα επαγγελματικά οχήματα πάνω από το 7% των van είναι πλέον ηλεκτρικά, ενώ τα ηλεκτρικά φορτηγά αντιπροσωπεύουν το 1,5% της αγοράς, ένα άλμα από μόλις 0,4% το 2022.

Αυξήθηκαν οι πωλήσεις και των ηλεκτρικών λεωφορείων στο 14% της αγοράς, με ισχυρή ανάπτυξη Γαλλία, Ισπανία και Γερμανία.

Οι προκλήσεις

Ωστόσο, αρκετές προκλήσεις ενδέχεται να επιβραδύνουν τον ρυθμό υιοθέτησης των ηλεκτρικών οχημάτων.

Ο ανταγωνισμός μεταξύ της ΕΕ, των ΗΠΑ και της Κίνας για την παραγωγή τους γίνεται ολοένα πιο οξύς, ενώ παράλληλα, διαφορετικοί παίκτες του οικοσυστήματος ηλεκτροκίνησης δε διαμοιράζονται τα δεδομένα τους, κρατώντας τα σε σιλό.

Αν όμως η Ευρώπη πετύχει την τυποποίηση των δεδομένων που ανταλάσσονται, το μελλοντικό ψηφιακό οικοσύστημα ηλεκτροκίνησης θα είναι πλήρως συνδεδεμένο, ολοκληρωμένο και διαλειτουργικό.

Και, σε ένα περίπλοκο δίκτυο, EV, κατασκευαστές EV, σταθμοί έξυπνης φόρτισης, συστήματα φόρτισης παρόχων υπηρεσιών, πάροχοι ενέργειας και ευφυή συστήματα δικτύου θα επικοινωνούν απρόσκοπτα και θα ανταλλάσσουν πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο.

Θα παρέχουν ελευθερία επιλογής στους καταναλωτές, καλύτερες υπηρεσίες και εξοικονόμηση κόστους, καθώς και ανταγωνισμό μεταξύ των παρόχων, καινοτομία και επεκτασιμότητα.

Ο Γενικός Γραμματέας της Eurelectric, κ. Kristian Ruby, ανέφερε σχετικά:

«Η ηλεκτροκίνηση ανεβάζει ρυθμούς στην Ευρώπη. Για να επιταχυνθεί ωστόσο η υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων, πρέπει όλοι οι παίκτες, σε όλη την αλυσίδα αξίας, να συνεργαστούν με ανοιχτά, προσβάσιμα από όλους και ασφαλή δεδομένα ώστε να παρέχουν μια ομαλή, απρόσκοπτη εμπειρία πελάτη».

Κάθε μέλος του οικοσυστήματος των ηλεκτρικών οχημάτων παράγει δεδομένα. Ωστόσο, πολλά από αυτά τα δεδομένα – συμπεριλαμβανομένων των χαρακτηριστικών των οχημάτων, της κατάστασης των μπαταριών, της δυναμικότητας του δικτύου και της απόδοσης των σταθμών φόρτισης – δεν κοινοποιούνται σήμερα, αφενός λόγω της ανησυχίας για πιθανή απώλεια του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος από πλευράς  αυτοκινητοβιομηχανιών και αφετέρου λόγω προστασίας ιδιωτικότητας. Αυτό μειώνει την απόδοση ολόκληρου του οικοσυστήματος ηλεκτροκίνησης. Τα δεδομένα θα πρέπει να καταστούν ανοιχτά και αξιοποιήσιμα από ολόκληρη την αλυσίδα αξίας, με την καθιέρωση τυποποιημένων πρωτοκόλλων και με τη δημιουργία κοινών δικτύων φόρτισης, χαρτών συμφόρησης δικτύου και κοινών πλατφορμών για τη διάσπαση των σιλό στα δεδομένα.

«Η ηλεκτροκίνηση είναι κάτι περισσότερο από μια απλή τεχνολογική αλλαγή και αντικατάσταση των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Πρόκειται για τη σύνδεση των κόσμων των μεταφορών, της ενέργειας και του δομημένου περιβάλλοντος. Αυτό, ωστόσο, εξαρτάται από την κοινή χρήση των δεδομένων και την ανταλλαγή πληροφοριών, με την επίτευξή τους να είναι μία πρόκληση. Η υπέρβαση αυτή θα συμβάλλει στη βελτίωση της συνολικής εμπειρίας ηλεκτροκίνησης και θα ξεκλειδώσει προστιθέμενη αξία για τους παίκτες του οικοσυστήματος» – πρόσθεσε ο κ. Serge Colle, Global Energy & Resources Leader της EY.

Η Eurelectric καλεί τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να ενσωματώσουν τον ασφαλή διαμοιρασμό των δεδομένων σε όλα τα ρυθμιστικά πλαίσια που σχετίζονται με την ηλεκτροκίνηση, ώστε να επιταχύνουν την υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων, ξεκινώντας με τον προβλεπόμενο νόμο για τα δεδομένα εντός του οχήματος.

imerisia.gr

3DR Engineering
Kostal Solar
Belimo
Sungrow

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΡΟΗ ΑΡΘΡΩΝ

3ο Συνέδριο Πυροπροστασίας Κατασκευών
Verde.Tec 2024
13ο ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΗΠΙΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

Newsletter

Close Popup

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.

Close Popup
Privacy Settings saved!
Ρυθμίσεις απορρήτου

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

Τα λειτουργικά cookies παρακολουθούν την σωστή λειτουργία του ιστότοπου μας και επιτρέπουν στον ιστότοπο να θυμάται τις επιλογές που κάνετε (π.χ. προτιμήσεις γλώσσας ή περιοχής). Παρέχουν χαρακτηριστικά, τα οποία σας βοηθούν έτσι ώστε να μη χρειάζεται να καθορίζετε τις επιλογές σας κάθε φορά που επισκέπτεστε τον ιστότοπο. Οι πληροφορίες που συλλέγουν αυτά τα cookies είναι ανώνυμες και δεν είναι δυνατόν να παρακολουθήσουν την δραστηριότητα της περιήγησής σε άλλους ιστότοπους.

Preferences
Τα λειτουργικά cookies παρακολουθούν την σωστή λειτουργία του ιστότοπου μας και επιτρέπουν στον ιστότοπο να θυμάται τις επιλογές που κάνετε (π.χ. προτιμήσεις γλώσσας ή περιοχής).
  • _at_cm_hide

Απορρίψη όλων των υπηρεσιών
Save
Δέχομαι όλες τις υπηρεσίες