back to top
spot_img
Civiltech
Civiltech
spot_img

Γιατί δεν έχουν ξεκινήσει ακόμη οι εργασίες στον ΒΟΑΚ

NanoDomi
Bosch

“Σε κανένα από τα τμήματα του ΒΟΑΚ που έχουν δημοπρατηθεί, δεν έχουν ακόμη ξεκινήσει οι διαδικασίες, καθώς δεν έχουν δοθεί στους αναδόχους οι προκαταβολές προκειμένου να μπουν σε εκκίνηση τα έργα”,  αναφέρει στο Capital.gr υψηλόβαθμο στέλεχος μεγάλου κατασκευαστικού Ομίλου σχετικά με την καθυστέρηση έναρξης των εργασιών για την κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης.

- Advertisement -

Πρόκειται για το τμήμα του ΒΟΑΚ, Χερσόνησος – Νεάπολη, όπου η σύμβαση υπεγράφη τον περασμένο Απρίλιο με ανάδοχο σχήμα τις: ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Intrakat.

Το εν λόγω τμήμα είναι μήκους 22,5 χλμ. και με απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα αυξήθηκε το κόστος του έργου (που καταγράφεται ως δημόσια δαπάνη) κατά 16,5 εκατ. ευρώ και ανέρχεται πλέον στα 255,2 εκατ. ευρώ.

- Advertisement -
Olympic Engineering

Αντικείμενο της εν λόγω σύμβασης είναι η εκτέλεση του έργου “Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης – Μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση του τμήματος “Χερσόνησος – Νεάπολη”, με Σ.Δ.Ι.Τ.”. Η αποπληρωμή του τελικού ποσού θα γίνεται με σταθερές πληρωμές διαθεσιμότητας από το Ελληνικό Δημόσιο για χρονικό διάστημα 30 ετών.

Το δεύτερο τμήμα που δεν έχει ακόμη και αυτό ξεκινήσει είναι το τμήμα Νεάπολη – Αγιος Νικόλαος, όπου ανάδοχος έχει αναδειχτεί από τον Σεπτέμβριο του 2022 η ΑΚΤΩΡ.

Το έργο, προϋπολογισμού 169 εκατ. ευρώ, αποτελεί μέρος του συνολικού Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης που θα διασυνδέσει την Κρήτη από τον Κίσσαμο ως τη Σητεία, με συνολικό μήκος 300 χιλιομέτρων περίπου και εκτελείται ως δημόσιο έργο.

Η κατασκευή του νέου αυτού τμήματος με μήκος περί τα 14,5 χλμ. θα συμπληρώσει τον αυτοκινητόδρομο, ενώ ταυτόχρονα θα τον μετατρέπει σε κλειστό οδικό άξονα με τη βελτίωση και διαπλάτυνση του υφιστάμενου τμήματος Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος.

“Δυσκολίες” υπάρχουν και για το τμήμα Χανιά-Χερσόνησος, μήκους 157 χιλιομέτρων του οποίου ο διαγωνισμός γίνεται με τη μέθοδο της παραχώρησης.

Πρόκειται για το βασικό τμήμα του ΒΟΑΚ, καθώς θα εξυπηρετεί τις τρεις μεγαλύτερες πόλεις της Κρήτης, δηλαδή Χανιά, Ρέθυμνο και Ηράκλειο.

Οι προσφορές για το έργο, του οποίου ο προϋπολογισμός από τα 1,3 δισ. ευρώ έχει αυξηθεί στα 1,75 δισ. ευρώ, κατατέθηκαν τον Μάιο του 2023.

Το οικονομικό παρών έδωσαν η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις με τη Μυτιληναίος, η ΑΒΑΞ με δύο γαλλικές εταιρείες, την Egis Project και το επενδυτικό fund Meridiam, και αυτόνομα η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Οι προσφορές δεν έχουν ανοίξει ακόμη καθώς, όπως υποστηρίζουν στελέχη της αγοράς, οι συζητήσεις σε κυβερνητικό επίπεδο με τους κατασκευαστικούς Ομίλους για το πώς θα μπορούσε να κατασκευαστεί το έργο, δεν φαίνεται να έχουν καταλήξει.

Προβληματισμός υπάρχει και για το κόστος, καθώς σύμφωνα με στελέχη της κατασκευαστικής αγοράς, τα χρήματα που έχουν εξασφαλιστεί για το έργο δεν επαρκούν με δεδομένη και την αύξηση του κατασκευαστικού κόστους, ενώ και το κόστος που καλείται να καλύψει ο παραχωρησιούχος υπό τη δεδομένη χρηματοοικονομική κατάσταση είναι μεγάλο.

Της Ελένης Μπότα

capital.gr

Fibran
Katoikia.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΡΟΗ ΑΡΘΡΩΝ

3ο Συνέδριο Πυροπροστασίας Κατασκευών
Verde.Tec 2024
13ο ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΗΠΙΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

Newsletter

Close Popup

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.

Close Popup
Privacy Settings saved!
Ρυθμίσεις απορρήτου

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

Τα λειτουργικά cookies παρακολουθούν την σωστή λειτουργία του ιστότοπου μας και επιτρέπουν στον ιστότοπο να θυμάται τις επιλογές που κάνετε (π.χ. προτιμήσεις γλώσσας ή περιοχής). Παρέχουν χαρακτηριστικά, τα οποία σας βοηθούν έτσι ώστε να μη χρειάζεται να καθορίζετε τις επιλογές σας κάθε φορά που επισκέπτεστε τον ιστότοπο. Οι πληροφορίες που συλλέγουν αυτά τα cookies είναι ανώνυμες και δεν είναι δυνατόν να παρακολουθήσουν την δραστηριότητα της περιήγησής σε άλλους ιστότοπους.

Preferences
Τα λειτουργικά cookies παρακολουθούν την σωστή λειτουργία του ιστότοπου μας και επιτρέπουν στον ιστότοπο να θυμάται τις επιλογές που κάνετε (π.χ. προτιμήσεις γλώσσας ή περιοχής).
  • _at_cm_hide

Απορρίψη όλων των υπηρεσιών
Save
Δέχομαι όλες τις υπηρεσίες