back to top
spot_img
Civiltech
Civiltech
spot_img

ΕΡΓΟΣΕ: «Βγάζει» διαγωνισμό για έργο 200 εκατ. ευρώ που θα «συμπληρώσει» και αναβαθμίσει τον κεντρικό σιδηροδρομικό άξονα

NanoDomi
Bosch

Έναν μεγάλο σε προϋπολογισμό αλλά και σε σημασία διαγωνισμό για την προώθηση ενός έργου που θα συμπληρώσει το «παζλ» στον κεντρικό άξονα έχει «βάλει σε ράγες» η ΕΡΓΟΣΕ, όπως τουλάχιστον αναφέρουν στελέχη του σιδηροδρομικού κόσμου.

- Advertisement -

Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες, η ΕΡΓΟΣΕ έχει ολοκληρώσει τις μελέτες και τα τεύχη δημοπράτησης και ετοιμάζεται για την προκήρυξη ενός διαγωνισμού εκτιμώμενου κόστους 200 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση της Σιδηροδρομικής Γραμμής ΣΚΑ – Οινόη.

Τα οφέλη

Παράγοντες του χώρου σημειώνουν ότι θεωρείται επιτακτική η δημοπράτηση, προς κατασκευή, των έργων για την ανακαίνιση και αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου, καθώς η γραμμή ΣΚΑ – ΟΙΝΟΗ αποτελεί τμήμα του κεντρικού κορμού του δικτύου, με συνεχή και πυκνή σιδηροδρομική κυκλοφορία (επιβατική, εμπορική και προαστιακή), καθ’ όλον το έτος, χωρίς εναλλακτική διαδρομή και επιπλέον διέρχεται από δύσβατες περιοχές (με την έννοια της προσβασιμότητας μέσω παράλληλου οδικού δικτύου) με ιδιαίτερο εδαφικό ανάγλυφο.

- Advertisement -
Olympic Engineering

Με την αναβάθμιση του τμήματος από το Συγκοινωνιακό Κέντρο Αχαρνών ως την Οινόη μήκους περίπου 52 χλμ. που σήμερα έχει ως ανώτατη ταχύτητα τα 90-100 χλμ./ώρα θα γίνει δυνατή η αύξηση της χωρητικότητας της γραμμής, προκειμένου να αυξηθεί ο αριθμός των διερχόμενων τρένων, επιβατικών και εμπορικών, καθώς και της ταχύτητάς τους μειώνοντας κατά λίγα λεπτά τόσο στη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, όσο και σε δρομολόγια του Προαστιακού. Στο project περιλαμβάνεται και η κατασκευή σταθμών/στάσεων.

Το έργο

Ειδικότερα, όπως αναφέρουν σχετικές πληροφορίες, το έργο αφορά στο τμήμα της διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής (Σ.Γ.) από το Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (Σ.Κ.Α.) έως τον υφιστάμενο Σιδηροδρομικό Σταθμό (Σ.Σ.) Οινόης, συνολικού μήκους περίπου 52 χλμ. το οποίο συνιστά εξαιρετικής σημασίας τμήμα του βασικού σιδηροδρομικού άξονα. Στο τμήμα της Σ.Γ. μεταξύ της εξόδου του Σ.Κ.Α. (περί τη Χ.Θ. 19+700) και της εξόδου του υφισταμένου Σ.Σ. Οινόης (περί τη Χ.Θ. 72+120) απαντώνται διαδοχικά οι Σ.Σ. Αχαρνών, Σιδ/κή Στάση (Σ.Στ.) Δεκελείας, Σ.Σ. Αγίου Στέφανου (Οίον), Σ.Σ. Αφιδνών, Σ.Στ. Πολυδενδρίου (εκτός λειτουργίας), Σ.Στ. Σφενδάλης, Σ.Στ. Χαράδρας (εκτός λειτουργίας), Σ.Σ. Αυλώνα, Σ.Στ. Αγ. Θωμά και Σ.Στ. Οινοφύτων.

Στο έργο περιλαμβάνονταν επίσης η προσθήκη νέας Σιδηροδρομικής Στάσης (Σ.Στ.) στο Κρυονέρι (περί τη Χ.Θ.30+200), που βρίσκεται μεταξύ της Σ.Στ. Δεκελείας και του Σ.Σ. Αγ. Στεφάνου που όμως ήδη δημοπρατήθηκε πρόσφατα από την ΕΡΓΟΣΕ, όπως και η μεταφορά σε νέα θέση της Σ.Στ. Οινοφύτων (περί τη Χ.Θ.67+800), λίγο νοτιότερα της υφισταμένης.

Η Σ.Γ. είναι διπλή, κανονικού εύρους και μικτής εκμετάλλευσης (επιβατικής και εμπορευματικής), σχεδιασμένη για ταχύτητες κατά κανόνα 90-100 km/h. Στο σύνολο του μελετώμενου τμήματος υπάρχει εγκατεστημένο δίκτυο Ηλεκτροκίνησης, ενώ επίσης λειτουργεί σύστημα Σηματοδότησης–Τηλεδιοίκησης. Υπάρχει σημαντικός αριθμός Ισόπεδων Διαβάσεων (Ι.Δ.) κατά κανόνα εξοπλισμένων με Αυτόματα Συστήματα Ισόπεδων Διαβάσεων (Α.Σ.Ι.Δ.), Ανισόπεδων Οδικών Διαβάσεων (Α.Δ.), καθώς και Άνω Πεζοδιαβάσεων.

To αντικείμενο της αναβάθμισης έχει σκοπό:

  • Την ανακαίνιση και διαπλάτυνση της υφιστάμενης υποδομής, ώστε να εξασφαλιστεί ικανό εύρος για την έδραση της νέας επιδομής εντός της υφισταμένης ζώνης απαλλοτρίωσης, να αναβαθμιστεί το περιτύπωμα της σιδηροδρομικής γραμμής σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς και πρότυπα, ώστε να εξυπηρετείται η διαλειτουργικότητα, και να βελτιωθεί ή/ και αποκατασταθεί η φέρουσα ικανότητα της υποδομής.
  • Τη δημιουργία γραμμών υπέρβασης ειδικά για τις εμπορικές αμαξοστοιχίες με στόχο την αύξηση της χωρητικότητας του δικτύου.
  • Την ανακαίνιση του κομβικού Σ.Σ. Οινόης με αναδιάταξη, ανάπτυξη κι εφαρμογή νέας, βελτιωμένης γραμμολογίας, η οποία θα κληθεί να επιλύσει ζητήματα Ηλεκτροκίνησης και Σηματοδότησης κατά τις φάσεις κατασκευής, και με μελέτες κτιριακών/τεχνικών έργων (νέες αποβάθρες, στέγαστρα επί αυτών, υπόγεια πεζοδιάβαση για σύνδεση/επικοινωνία των αποβάθρων, εμπορικό κρηπίδωμα, τεχνικά δωμάτια).
  • Την προσθήκη δύο επιπλέον Σιδηροδρομικών Στάσεων στο δίκτυο: της νέας Σ.Στ. Κρυονερίου και της νέας Σ.Στ. Οινοφύτων (νοτίως της υφισταμένης).
  • Την κατασκευή Ανισόπεδης Οδικής Διάβασης πλησίον του Σ.Σ. Αγίου Στεφάνου.
  • Την κατασκευή νέου εμπορικού κρηπιδώματος εντός του υφισταμένου Σ.Σ. Αγ. Στεφάνου.

Γιώργος Παπακωνσταντίνου

insider.gr

Fibran
Katoikia.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΡΟΗ ΑΡΘΡΩΝ

3ο Συνέδριο Πυροπροστασίας Κατασκευών
Verde.Tec 2024
13ο ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΗΠΙΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

Newsletter

Close Popup

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.

Close Popup
Privacy Settings saved!
Ρυθμίσεις απορρήτου

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

Τα λειτουργικά cookies παρακολουθούν την σωστή λειτουργία του ιστότοπου μας και επιτρέπουν στον ιστότοπο να θυμάται τις επιλογές που κάνετε (π.χ. προτιμήσεις γλώσσας ή περιοχής). Παρέχουν χαρακτηριστικά, τα οποία σας βοηθούν έτσι ώστε να μη χρειάζεται να καθορίζετε τις επιλογές σας κάθε φορά που επισκέπτεστε τον ιστότοπο. Οι πληροφορίες που συλλέγουν αυτά τα cookies είναι ανώνυμες και δεν είναι δυνατόν να παρακολουθήσουν την δραστηριότητα της περιήγησής σε άλλους ιστότοπους.

Preferences
Τα λειτουργικά cookies παρακολουθούν την σωστή λειτουργία του ιστότοπου μας και επιτρέπουν στον ιστότοπο να θυμάται τις επιλογές που κάνετε (π.χ. προτιμήσεις γλώσσας ή περιοχής).
  • _at_cm_hide

Απορρίψη όλων των υπηρεσιών
Save
Δέχομαι όλες τις υπηρεσίες