spot_img
Civiltech
Civiltech
spot_img

Ηλεκτροκίνηση: Ερχονται 8.000 φορτιστές, ξεκινούν επιδοτήσεις, έως 70%

Nanodomi
Bosch

Τη δυναμική τής ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα, τις προοπτικές αλλά και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει με την ανάπτυξη των κατάλληλων υποδομών εξέτασε το σχετικό πάνελ στο πλαίσιο του 8ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, που πραγματοποιείται στους Δελφούς 26-29 Απριλίου.

- Advertisement -
Olympic Engineering

Ειδικότερα, ανοίγοντας τη συζήτηση, η Αλεξάνδρα Σδούκου, γενική γραμματέας Ενέργειας & Ορυκτών Πόρων του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας προανήγγειλε την έναρξη νέου προγράμματος, τις επόμενες ημέρες, για την επιδότηση της εγκατάστασης δημοσίως προσβάσιμων σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων με στόχο να εγκατασταθούν συνολικά 8.000 φορτιστές. Το πρόγραμμα θα προβλέπει ειδική επιδότηση έως 70% ανάλογα με μέγεθος της επιχείρησης και την περιφέρεια. Η κυρία Σδούκου ανακοίνωσε επίσης ότι το πρόγραμμα «Κινούμαι ηλεκτρικά» προχωράει με ικανοποιητικούς ρυθμούς.

«Σε αυτή τη δεύτερη φάση του προγράμματος, δηλαδή στο πρώτο 8μηνο, έχουμε λάβει τόσες χιλιάδες αιτήσεις για ηλεκτρικά οχήματα (περίπου 17 χιλιάδες) όσες ήταν συνολικά οι αντίστοιχες αιτήσεις σε όλο το προηγούμενο πρόγραμμα που διήρκησε 18 μήνες. Υπάρχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, πάνω από 30% των αιτήσεων είναι για ηλεκτρικά οχήματα, περίπου 32% είναι για ”μικρο-κινητικότητα” δηλαδή για δίκυκλα και τρίκυκλα, ενώ το 36% αφορά σε ηλεκτρικά ποδήλατα», ανέφερε η κυρία Σδούκου προσθέτοντας ότι τον προηγούμενο μήνα το 11% των οχημάτων που ταξινομήθηκαν ήταν ηλεκτρικά. «Αυτό σημαίνει ότι ο κόσμος έχει ωριμάσει και έχει αγκαλιάσει αυτή την τεχνολογία» σημείωσε.

- Advertisement -
Civiltech

Στους περιορισμούς εγκατάστασης σταθμών ηλεκτρικής φόρτισης αναφέρθηκε ο Ιωάννης Ξιφαράς , γενικός γραμματέας Μεταφορών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. «Υπάρχει το θέμα διασφάλισης της απαραίτητης ασφάλειας και για αυτό σταθμοί δεν έχουν εγκατασταθεί σε μεγάλα κομμάτια των εθνικών οδικών οδών, όπως η Εγνατία Οδός, καθώς εκεί δεν υπάρχουν ΣΕΑ. Αυτό είναι ένα πρόβλημα που πρέπει να λυθεί, είναι ένα θέμα που αντιμετωπίζουν πολλές χώρες στην Ευρώπη» σημείωσε. Ο κ Ξιφαράς διευκρίνισε ότι στα εθνικά δίκτυα της Ελλάδας η ευρωπαϊκή υποχρέωση για σταθμούς φόρτισης ανά 60 χιλιόμετρα καλύπτεται στο 65% των δικτύων. «Φέτος έχουμε διπλασιάσει τους φορτιστές, είναι εμφανής η πρόοδος» τόνισε.

«Δεν τίθεται κανένα θέμα επάρκειας του δικτύου διανομής, ούτε για τους νέους στόχους ούτε για μελλοντικούς αυξημένους στόχους» ξεκαθάρισε ο Τάσος Μάνος, Διευθύνων Σύμβουλος του ΔΕΔΔΗΕ, που ανακοίνωσε ότι οι σχετικές αρχικές επενδύσεις του ΔΕΔΔΗΕ ήταν 150 εκ ευρώ και τώρα ανέρχονται σε 300-400 εκ. ευρώ. «Με τις επενδύσεις μας θα προσθέσουμε στην Αττική 1,0-1,2 GW καλύπτοντας οποιαδήποτε ανάγκη της περιοχής» είπε και συμπλήρωσε ότι 1,5 εκατομμύριο συνδέσεις είναι ήδη διαθέσιμες για φορτιστές.

«Μία νέα εποχή ξεκινά για την ηλεκτροκίνηση, πρέπει όμως να είναι ηλεκτροκίνηση που βασίζεται σε ΑΠΕ και όχι σε λιγνίτη» σημείωσε ο Δημήτρης Παπαστεργίου, πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας, που προσέθεσε ότι οι διαδικαστικές εκκρεμότητες έχουν επιλυθεί και θα ακολουθήσει η προκήρυξη των σχετικών διαγωνισμών.

Στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος αναφέρθηκε ο Νίκος Γιαννουσάς, διευθύνων σύμβουλος & πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της VOLVO Car Hellas. «Θα ζήσουμε μεγάλες αλλαγές, οι αυτοκινητοβιομηχανίες επενδύουν πολύ σε εργοστάσια και τεχνολογίες για μπαταρίες, το παιχνίδι θα παιχτεί στο ποιες εταιρείες θα έχουν πρόσβαση στην τεχνολογία που κατέχει η Κίνα» τόνισε.

Την ανάγκη επέκτασης της αγοράς με διευκόλυνση των χρηματοδοτήσεων τόνισε ο Μίλτος Γεωργαντζής, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Qualco. «Στην Ελλάδα δεν είναι εύκολο για τον καταναλωτή να λάβει χρηματοδότηση, τα ”εργαλεία” που προσφέρονται δεν είναι εύκολα, τα δάνεια δεν εγκρίνονται εύκολα παρότι ο πιστωτικός κίνδυνος στο αυτοκίνητο είναι πολύ μικρός, πρέπει να ενεργοποιηθούν και κεφάλαια που δεν είναι αμιγώς τραπεζικά» υποστήριξε.

«Ποιος θέλει ένα πλήρως ηλεκτρικό ή πλήρως αυτόνομο ή πλήρως εξοπλισμένο με τεχνητή νοημοσύνη αυτοκίνητο; Όχι πολλοί» παραδέχθηκε ο Joost Vantomme, διευθύνων σύμβουλος της ERTICO-ITS Europe, που εξήγησε γιατί οι στόχοι για πλήρη ηλεκτροκίνηση και πλήρη αυτοματισμό των οχημάτων δεν έχουν εκπληρωθεί. «Έχουμε την τεχνολογία για πλήρως αυτόνομα και με τεχνητή νοημοσύνη αυτοκίνητα, αλλά χρειαζόμαστε το ρυθμιστικό πλαίσιο και τους ανάλογους κανόνες κυκλοφορίας. Για να επιτευχθεί αυτό χρειάζεται συνεργασία των κυβερνήσεων, των αρχών και των χρηστών» συμπλήρωσε.

Τη συζήτηση συντόνισε ο Μιχάλης Γεωργιάδης της GOCAR και διευθυντής στη NEMO Digital ο οποίος τόνισε ότι «υπάρχει βούληση και τεχνογνωσία για ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα».

3DR Engineering
Kostal Solar
Belimo
Sungrow

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΡΟΗ ΑΡΘΡΩΝ

3ο Συνέδριο Πυροπροστασίας Κατασκευών
Verde.Tec 2024
13ο ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΗΠΙΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

Newsletter

Close Popup

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.

Close Popup
Privacy Settings saved!
Ρυθμίσεις απορρήτου

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

Τα λειτουργικά cookies παρακολουθούν την σωστή λειτουργία του ιστότοπου μας και επιτρέπουν στον ιστότοπο να θυμάται τις επιλογές που κάνετε (π.χ. προτιμήσεις γλώσσας ή περιοχής). Παρέχουν χαρακτηριστικά, τα οποία σας βοηθούν έτσι ώστε να μη χρειάζεται να καθορίζετε τις επιλογές σας κάθε φορά που επισκέπτεστε τον ιστότοπο. Οι πληροφορίες που συλλέγουν αυτά τα cookies είναι ανώνυμες και δεν είναι δυνατόν να παρακολουθήσουν την δραστηριότητα της περιήγησής σε άλλους ιστότοπους.

Preferences
Τα λειτουργικά cookies παρακολουθούν την σωστή λειτουργία του ιστότοπου μας και επιτρέπουν στον ιστότοπο να θυμάται τις επιλογές που κάνετε (π.χ. προτιμήσεις γλώσσας ή περιοχής).
  • _at_cm_hide

Απορρίψη όλων των υπηρεσιών
Save
Δέχομαι όλες τις υπηρεσίες