Από την Ελένη Μπότα
Ενεργό ρόλο στην κατασκευή έργων στη Βόρεια Ελλάδα θα εξακολουθήσει να παίζει η Εγνατία Οδός ΑΕ, μετά και την παραχώρηση του οδικού άξονα στην κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – EGIS PROJECTS.
Σύμφωνα με πληροφορίες η Εγνατία Οδός ΑΕ θα συνεχίζει να αποτελεί φορέα υλοποίησης σημαντικών έργων που δεν περιλαμβάνονται στην σύμβαση παραχώρησης του οδικού άξονα καθώς και την λειτουργία άλλων έργων της Βόρειας Ελλάδας.
Ειδικότερα η εταιρεία θα προχωρήσει στην μελέτη και την κατασκευή σημαντικών κάθετων αξόνων της Εγνατίας Οδού, όπως ο κάθετος άξονας Κομοτηνή-Νυμφαία-Ελληνο-Βουλγαρικά Σύνορα (Βουλγαρία – Πανευρωπαϊκός Διάδρομος ΙΧ), στον κάθετο άξονα Ξάνθη – Εχίνος – Ελληνο-Βουλγαρικά Σύνορα (Βουλγαρία) και στο τμήμα Σέρρες – Δράμα – Καβάλα.
Επιπλέον, η Εγνατία Οδός ΑΕ δρομολογεί και την κατασκευή της νέας γέφυρα που θα ενώσει Ελλάδα και Τουρκία στον Έβρο.
Το συνολικό μήκος της νέας γέφυρας θα είναι 1250,13 μέτρα εκ των οποίων τα 760 περίπου βρίσκονται επί ελληνικού εδάφους και τα 490 επί τουρκικού.
Η χάραξη του οδικού τμήματος στο ελληνικό έδαφος μέχρι την γέφυρα αγγίζει τα 409,15 μέτρα.
Η νέα γέφυρα θα είναι καλωδιωτή “extradose”. Θα έχει δύο 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, λωρίδα έκτακτης ανάγκης και πλευρικές διαμορφώσεις πεζοδρομίων για τον κάθε κλάδο.