back to top
spot_img
Civiltech
Civiltech
spot_img

Τέλος «μάχης» για την Εγνατία, η Αττική Οδός το επόμενο «μέτωπο»

NanoDomi
Bosch

Πριν καν κλείσουν το φάκελο με την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, την 35ετή εκμετάλλευση της οποίας αναλαμβάνει η κοινοπραξία του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με τη γαλλική Egis Projects με εφάπαξ τίμημα 1,496 δισ. ευρώ, στο ΤΑΙΠΕΔ έχουν ανοίξει το φάκελο με το νέο διαγωνισμό για την Αττική Οδό. Αν η παραχώρηση της Εγνατίας είναι ο διαγωνισμός με τα μεγαλύτερη έσοδα από καταβολής ιδιωτικοποιήσεων, από τη νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού, στο ΤΑΙΠΕΔ αναμένουν ακόμα περισσότερα.

- Advertisement -

Ο οδικός άξονας της Αττικής είναι ο πλέον κερδοφόρος στην Ελλάδα, χωρίς να περιλαμβάνονται τυχόν επεκτάσεις καθώς την τελευταία επταετία οι μέτοχοι (σήμερα είναι οι ΕΛΛΑΚΤΩΡ και ΑΒΑΞ) έχουν λάβει με τη μορφή μερισμάτων περισσότερα από 700 εκατ. χωρίς να περιλαμβάνονται τα εκατοντάδες εκατομμύρια που έχουν λάβει για τη συντήρησή του.

Η Αττική Οδός είναι ένας από τους ελάχιστους δρόμους με σύμβαση παραχώρησης παγκοσμίως όπου η απόδοση (IRR) υπολογίζεται επί των κερδών, δηλαδή ενός μεγέθους που μπορείς να διαμορφώσεις όπως θέλεις με προσθήκη δαπανών. Σε όλους τους άλλους ελληνικούς δρόμους με σύμβαση παραχώρησης η απόδοση της επένδυσης υπολογίζεται επί των εσόδων. Επιπλέον το κόστος συντήρησης στα πρώτα χρόνια παραχώρησης είχε φτάσει ακόμα και τα δύο εκατομμύρια ανά χιλιόμετρο, μετά έπεσε στο 1,5 εκατομμύριο και τώρα κινείται κοντά στα 500.000 ευρώ ανά χιλιόμετρο.

- Advertisement -
Olympic Engineering

Η νέα σύμβαση δεν θα περιέχει, όπως είναι φυσικό τέτοιους όρους αλλά η εξίσωση για το ΤΑΙΠΕΔ είναι δύσκολη αφού πρέπει να εξετάσει, με τους συμβούλους, αν π.χ. θα περιλαμβάνονται στη νέα σύμβαση και κάποιες επεκτάσεις. Μια τέτοια εξέλιξη δεν βλέπει με καθόλου καλό μάτι το υπουργείο Υποδομών που θέλει να προκηρύξει ως ξεχωριστά έργα τις περισσότερες επεκτάσεις. Ήδη έχει ανακοινώσει πως θα προχωρήσει ως δημόσιο έργο η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης μέχρι τον κόμβο Καλυφτάκη της εθνικής οδού, έργο που είναι απαραίτητο ώστε να αποσυμφορηθεί ο κόμβος Μεταμόρφωσης.

Κάποιοι έχουν προτείνει την επέκταση της Αττικής Οδού, κατά μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση στο τμήμα από την Κηφισίας μέχρι τον κόμβο Μεταμόρφωσης ώστε να περιοριστούν τα σημερινά φαινόμενα κυκλοφοριακής συμφόρησης. Θα υπάρξει άραγε τέτοια πρόβλεψη στη νέα σύμβαση;

Η σημερινή σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού λήγει τον Οκτώβριο του 2024 αλλά ο νέος διαγωνισμός πρέπει να ξεκινήσει αρκετά νωρίτερα αφού δεν θα είναι εύκολη υπόθεση με δεδομένο τον ισχυρό ανταγωνισμό.

businessdaily.gr

Fibran
Katoikia.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΡΟΗ ΑΡΘΡΩΝ

3ο Συνέδριο Πυροπροστασίας Κατασκευών
Verde.Tec 2024
13ο ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΗΠΙΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

Newsletter

Close Popup

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.

Close Popup
Privacy Settings saved!
Ρυθμίσεις απορρήτου

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

Τα λειτουργικά cookies παρακολουθούν την σωστή λειτουργία του ιστότοπου μας και επιτρέπουν στον ιστότοπο να θυμάται τις επιλογές που κάνετε (π.χ. προτιμήσεις γλώσσας ή περιοχής). Παρέχουν χαρακτηριστικά, τα οποία σας βοηθούν έτσι ώστε να μη χρειάζεται να καθορίζετε τις επιλογές σας κάθε φορά που επισκέπτεστε τον ιστότοπο. Οι πληροφορίες που συλλέγουν αυτά τα cookies είναι ανώνυμες και δεν είναι δυνατόν να παρακολουθήσουν την δραστηριότητα της περιήγησής σε άλλους ιστότοπους.

Preferences
Τα λειτουργικά cookies παρακολουθούν την σωστή λειτουργία του ιστότοπου μας και επιτρέπουν στον ιστότοπο να θυμάται τις επιλογές που κάνετε (π.χ. προτιμήσεις γλώσσας ή περιοχής).
  • _at_cm_hide

Απορρίψη όλων των υπηρεσιών
Save
Δέχομαι όλες τις υπηρεσίες