spot_img
Civiltech
Civiltech
spot_img

O Πειραιάς γίνεται το μεγαλύτερο συγκοινωνιακό hub της χώρας

Nanodomi
Bosch
Ariston

Σε περίπου έναν χρόνο από σήμερα, το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας θα αποτελεί ταυτόχρονα και έναν από τους μεγαλύτερους συγκοινωνιακούς κόμβους διαθέτοντας συνδέσεις με όλα τα μέσα σταθερής τροχιάς της Αττικής: Μετρό, Τραμ και Προαστιακό σιδηρόδρομο.

- Advertisement -

Στο επίκεντρο βρίσκεται ο σταθμός “Πειραιάς” στο λιμάνι που θα συνενώνει λειτουργικά δυο γραμμές Μετρό (Γραμμές 1 και 3), το Λιμάνι, τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και την επέκταση του Τραμ προς Πειραιά.

Μετά από χρόνια καθυστερήσεων το τελευταίο κομμάτι της επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό προς τον Πειραιά βρίσκεται στην τελική ευθεία.

- Advertisement -

Όπως έγινε γνωστό χθες κατά την επίσκεψη του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, στους υπό κατασκευή σταθμούς, πλέον έχουν ξεπεραστεί όλα τα προβλήματα και οι εργασίες αυτή τη στιγμή βρίσκονται περίπου στο 90% και συγκεκριμένα στη φάση των αρχιτεκτονικών τελειωμάτων και της εγκατάστασης ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού.

Αν το έργο προχωρήσει με αυτούς τους ρυθμούς τότε οι σταθμοί Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό θέατρο θα δοθούν σε λειτουργία το καλοκαίρι του 2022, κάνοντας πλέον πραγματικότητα τη απευθείας σύνδεση με Μετρό του κεντρικού αερολιμένα της χώρας με το μεγαλύτερο λιμάνι. Έτσι, ο Πειραιάς θα ενώνεται μέσα σε 50 λεπτά με το “Ελευθέριος Βενιζέλος”.

Με την ολοκλήρωση της επέκτασης της Γραμμής 3 θα δοθεί μια μεγάλη ανάσα και στο κυκλοφοριακό και τις καθημερινές μετακινήσεις, τόσο των μόνιμων κατοίκων, όσο και των τουριστών.

Εκτιμάται ότι όταν τεθούν και οι τρεις τελευταίοι σταθμοί σε λειτουργία η συνολική επιβατική κίνηση στο δίκτυο του Μετρό θα αυξηθεί κατά 132.000 επιβιβάσεις ημερησίως, ενώ η κυκλοφορία των Ι.Χ. οχημάτων αναμένεται να μειωθεί κατά 23.000 ημερησίως.

Η επέκταση του Τραμ

Πολύ νωρίτερα, ενδεχομένως και τον επόμενο μήνα αναμένεται να κλείσει και άλλη μια “ανοιχτή πληγή” ετών για την πόλη του Πειραιά. Ο λόγος για την επέκταση του Τραμ, η οποία περιλαμβάνει 5,4 χιλιόμετρα  μονής γραμμής και 12 συνολικά σταθμούς σε μια κυκλική διαδρομή.

Αυτό που απομένει για να ξεκινήσουν -για δεύτερη φορά- τα δοκιμαστικά δρομολόγια είναι η αντιμετώπιση του προβλήματος που έχει προκύψει με το διατηρητέο κτίριο επί της οδού Ομηρίδου Σκυλίτση, το οποίο επλήγη από το σεισμό του καλοκαιριού του 2019 και στη συνέχεια έπιασε δύο φορές φωτιά μέσα σε 1,5 χρόνο με αποτέλεσμα μεγάλο μέρος του να έχει ήδη καταρρεύσει.

Την Πέμπτη συνεδριάζει το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων (ΚΣΝΜ) του υπουργείου Πολιτισμού, το οποίο θα κρίνει την πρόταση του Δήμου Πειραιά για την διατήρηση της πρόσοψης του κτηρίου που μένει ακόμα όρθια με μια ειδική τεχνική, που θα επιτρέψει την έναρξη των δοκιμαστικών δρομολογίων του τραμ.

Αν το ΚΣΝΜ δώσει το “πράσινο φως”, τότε σε 20 ημέρες θα μπορούν να ξεκινήσουν τα δοκιμαστικά δρομολόγια και μέσα στον Ιούλιο να γίνει και η έναρξη της δοκιμαστικής λειτουργίας.

Αν η γνωμοδότηση είναι αρνητική, τότε θα πρέπει να αναζητηθεί άλλη λύση και η έναρξη της λειτουργίας του Τραμ θα μετατεθεί πιθανότατα για το 2022.

Ξανά στον σχεδιασμό η υπογειοποίηση

Στα μεγάλα έργα των επόμενων ετών ξεχωρίζει η υπογειοποίηση της Γραμμής 1 του Μετρό (Ηλεκτρικός) στο τμήμα Φάληρο – Πειραιάς. Πρόκειται για ένα σχέδιο με μεγάλη ιστορία, καθώς η υλοποίηση του προγραμματιζόταν ενόψει των Ολυμπιακών του 2004.

Τώρα φαίνεται πως προωθείται η επικαιροποίηση της μελέτης και η αναζήτηση χρηματοδότησης από το ΕΣΠΑ 2021-2027. Το κόστος του έργου υπολογίζεται στα 100 εκατ. ευρώ.

Πρόκειται για ένα έργο το οποίο ο δήμαρχος του Πειραιά Γιάννης Μώραλης, έχει χαρακτηρίσει “στρατηγικού χαρακτήρα” για το λιμάνι που αναπτύσσεται, για το πειραϊκό επιχειρείν αλλά και για την ποιότητα ζωής των κατοίκων του Πειραιά.

Του Κώστα Κετσιετζή
kostaskets@capital.gr

capital.gr

Fibran
Katoikia.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΡΟΗ ΑΡΘΡΩΝ

3ο Συνέδριο Πυροπροστασίας Κατασκευών
Verde.Tec 2024
13ο ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΗΠΙΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

Newsletter

Close Popup

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.

Close Popup
Privacy Settings saved!
Ρυθμίσεις απορρήτου

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

Τα λειτουργικά cookies παρακολουθούν την σωστή λειτουργία του ιστότοπου μας και επιτρέπουν στον ιστότοπο να θυμάται τις επιλογές που κάνετε (π.χ. προτιμήσεις γλώσσας ή περιοχής). Παρέχουν χαρακτηριστικά, τα οποία σας βοηθούν έτσι ώστε να μη χρειάζεται να καθορίζετε τις επιλογές σας κάθε φορά που επισκέπτεστε τον ιστότοπο. Οι πληροφορίες που συλλέγουν αυτά τα cookies είναι ανώνυμες και δεν είναι δυνατόν να παρακολουθήσουν την δραστηριότητα της περιήγησής σε άλλους ιστότοπους.

Preferences
Τα λειτουργικά cookies παρακολουθούν την σωστή λειτουργία του ιστότοπου μας και επιτρέπουν στον ιστότοπο να θυμάται τις επιλογές που κάνετε (π.χ. προτιμήσεις γλώσσας ή περιοχής).
  • _at_cm_hide

Απορρίψη όλων των υπηρεσιών
Save
Δέχομαι όλες τις υπηρεσίες