Με ταχείς ρυθμούς προχωρούν τα έργα των οδικών συνδέσεων με τα μεγάλα λιμάνια της χώρας, προκειμένου να διευκολυνθούν οι μετακινήσεις, να ενισχυθεί η διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας, με αποτέλεσμα η χώρα να γίνει μια ανταγωνιστική πύλη εφοδιασμού της Νοτιοανατολικής αλλά και της Κεντρικής Ευρώπης.
Ήδη στο Υπουργείο Υποδομών προχωρούν στην πρόσληψη Τεχνικού Συμβούλου για την επικαιροποίηση-συµπλήρωση των απαιτούµενων μελετών και Τευχών ∆ηµοπράτησης καθώς και της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, για την ολοκλήρωση των διαδικασιών ωρίµανσης για τηδηµοπράτηση του έργου “Οδική Σύνδεση της Εγνατίας Οδού µε τον Λιµένα Αλεξανδρούπολης (Ανατολική Περιφερειακή Οδός Αλεξανδρούπολης).
Το αντικείμενο του έργου “Οδική Σύνδεση της Εγνατίας Οδού με τον Λιμένα Αλεξανδρούπολης (Ανατολική Περιφερειακή Οδός Αλεξανδρούπολης)”, ύψους 55 εκατ. ευρώ, αφορά την κατασκευή της ανατολικής περιφερειακής οδού της Αλεξανδρούπολης, του συνδετήριου κλάδου με το λιμάνι Αλεξανδρούπολης και του κόμβου σύνδεσης με τον κλάδο προς Εγνατία Οδό.
Στις εργασίες κατασκευής του έργου εκτός από τις εργασίες οδοποιίας περιλαμβάνονται οι εργασίες σήμανσης- ασφάλισης καθώς και οι εργασίες ηλεκτροφωτισμού κόμβων, γεφυρών κ.λ.π.
Επίσης μέσα στην εβδομάδα αναμένεται να υπογραφεί και η σύμβαση της οδική σύνδεση της 6ης προβλήτας του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό, μήκους 3,5 χιλιομέτρων, με ανάδοχο την ΑΚΤΩΡ, όπως είχε γράψει το Capital.gr.
Το έργο αφορά την ολοκλήρωση της κατασκευής γέφυρας, μήκους 3,5 χλμ περίπου, εκ των οποίων τα 1,4 χλμ είναι ήδη σε κυκλοφορία, η κατασκευή της οποίας είχε ξεκινήσει παλαιότερα, μένοντας ημιτελής καθώς και την αναβάθμιση του τοπικού οδικού δικτύου στη βιομηχανική περιοχή του Καλοχωρίου.
Η διάρκεια των εργασιών εκτιμάται σε 30 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.
Η ολοκλήρωση της σύνδεσης είναι κομβικής σημασίας καθώς θα συμβάλει σημαντικά στην περαιτέρω ανάπτυξη των δραστηριοτήτων του λιμανιού, με την διευκόλυνση της κυκλοφορίας των βαρέων οχημάτων, τη μείωση του απαιτούμενου χρόνου προσέγγισης και απομάκρυνσης από τους χώρους του λιμένα και την αποσυμφόρηση της τοπικής κυκλοφορίας.
Με την ολοκλήρωσή του ο 6ος προβλήτας θα υπερδιπλασιάσει τις δυνατότητες αποθήκευσης κοντέινερ, και συγκεκριµένα από 500.000 TEU θα φτάσει τα 1,2 εκατ. TEU.
Παράλληλα, αυτό θα επιτρέψει στο να προσεγγίζουν το λιµάνι µεγαλύτερα πλοία µεταφοράς κοντέινερ τύπου New Panamax µε δυνατότητα 14.000 TEU και κύριες γραµµές (mainliners), πράγµα που θα οδηγήσει σε κατακόρυφη αύξηση την κίνηση εµπορευµατοκιβωτίων από το λιµάνι της Θεσσαλονίκης προς την υπόλοιπη χώρα αλλά και προς τα Βαλκάνια.
Το έργο χρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα “Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξης (2014-2020)” και θεωρείται πως αποτελεί προϋπόθεση για τη βιώσιμη ανάπτυξη του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, καθώς θα συμβάλλει στην εξυπηρέτηση των υφιστάμενων και μελλοντικών κυκλοφοριακών φόρτων των φορτηγών, στη βελτίωση της κίνησης των εμπορευματικών μεταφορών από και προς το λιμάνι και στην αναβάθμιση της σύνδεσης του ΟΛΘ με τον Διευρωπαϊκό Διάδρομο Μεταφορών “Orient East Med”.
Τέλος να σημειωθεί ότι προχωρά η διαγωνιστική διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου για τη σιδηροδρομική διασύνδεση των λιμανιών της Ραφήνας και του Λαυρίου. Ο προϋπολογισμός των δύο έργων ανέρχεται σε 300 εκατ. και 380 εκατ.
Της Ελένης Μπότα