back to top
spot_img
Civiltech
Civiltech
spot_img

Ηλεκτρικά λεωφορεία: Πιέζει ο χρόνος για τους σταθμούς φόρτισης

NanoDomi
Bosch
Από τη Μαρία Λιλιοπούλου

Από την απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου στην αίτηση ανάκλησης της ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες), η οποία θα συζητηθεί αύριο 14 Μαρτίου, εξαρτάται ο τρόπος, αλλά πιθανότατα και ο χρόνος που θα κυκλοφορήσουν στους αθηναικούς δρόμους τα 140 ηλεκτρικά λεωφορεία που απέκτησε η εταιρεία και περιμένουν αυτήν την περίοδο να εκτελωνιστούν.

- Advertisement -

Υπουργείο Μεταφορών και διοίκηση της ΟΣΥ διαβεβαιώνουν ότι τα οχήματα θα ενσωματωθούν στο στόλο και στο πρόγραμμα δρομολογίων στα τέλη Απριλίου ή το αργότερο εντός του Μαΐου και μάλιστα συνολικά και όχι σταδιακά. Ωστόσο, για να γίνει αυτό χωρίς εμπόδια θα πρέπει να πειστεί το Ελεγκτικό Συνέδριο να άρει το μπλόκο που έβαλε στην υπογραφή της σύμβασης προϋπολογισμού 9,85 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ), με την εταιρεία «ΕΥΔΡΟΜΟΣ ΑΤΕ», ανάδοχο του έργου της εγκατάστασης υποδομών φόρτισης.’

Το μπλόκο του Ελεγκτικού Συνεδρίου στα ηλεκτρικά λεωφορεία

Οι αρχικές διευκρινίσεις της εταιρείας δεν είχαν πείσει τη δικαστική αρχή, η οποία κατέληξε στο συμπέρασμα πως κωλύεται η υπογραφή της σύμβασης καθώς εντόπισε σοβαρές νομικές πλημμέλειες. Ακολούθησε αίτηση ανάκλησης εκ μέρους της ΟΣΥ, με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, Στέφανο Αγιάσογλου να εκτιμά πλέον ότι έχουν παρασχεθεί τα απαραίτητα στοιχεία ώστε το Ελεγκτικό Συνέδριο να ανάψει το πράσινο φως για την υπογραφή της σύμβασης.

- Advertisement -
Olympic Engineering

Υπενθυμίζεται ότι στην απόφασή του το Ελεγκτικό Συνέδριο είχε εντοπίσει προβληματικά σημεία που αφορούσαν τόσο την κοστολόγηση και την ανεπαρκη έρευνα αγοράς όσο και ζητήματα περιορισμού του ανταγωνισμού μεταξύ των υποψηφίων αναδόχων. Από την πλευρά της ΟΣΥ, σύμφωνα με τον κ. Αγιάσογλου, διεκρινίστηκε ότι ο όρος για την απόδειξη τεχνικής εμπειρίας αφορά κατ’ ελάχιστο δύο συμβάσεις αντίστοιχου αντικειμένου τα τελευταία τρία χρόνια και όχι έως δύο όπως αναφερόταν, ενώ εστάλησαν και επιπλέον προσφορές από την αγορά.

Ο χρόνος πιέζει ασφυκτικά

Δεδομένου όμως ότι ακόμα και αν το Ελεγκτικό Συνέδριο ανοίξει τώρα το δρόμο για την υπογραφή της σύμβασης, ο χρόνος για την ολοκλήρωση της εγκατάστασης των υποδομών φόρτισης πιέζει ασφυκτικά, η ΟΣΥ δηλώνει έτοιμη να θέσει σε εφαρμογή ένα εφεδρικό σχέδιο προκειμένου να μην καθυστερήσει η κυκλοφορία των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων.

Σύμφωνα με αυτό, τόσο κατά τη φάση των δοκιμών όσο και κατά την πρώτη «έξοδο» σε κανονικά δρομολόγια, η φόρτιση των οχημάτων θα εξασφαλίζεται μέσω της προσωρινής εγκατάστασης 10 – 12 φορτιστών σε πέντε αμαξοστάσια: Ρέντη, Άγίου Δημητρίου, Πλατείας Αττικής και Ρουφ, και στης Ανθούσας ως εφεδρικό.

Συνολικά βασει της σύμβασης θα εγκατασταθούν μόνιμα 70 φορτιστές βραδείας φόρτισης σε περίπου 4 ώρες, ισχύος 90KW, στα τέσσερα αμαξοστάσια (πλην της Ανθούσας). Μικρή αβεβαιότητα υπάρχει για το αμαξοστάσιο του Ρουφ, καθώς αναμένεται από τον ΔΕΔΔΗΕ να αποφασίσει αν είναι καταλληλότερο αυτό ή το κοντινό της Πέτρου Ράλλη.

Ποιες γραμμές θα εξυπηρετούν

Αν και ακόμα δεν έχει ανακοινωθεί σε ποιες γραμμές θα δρομολογηθούν τα ηλεκτρικά λεωφορεία, θεωρειται μάλλον βέβαιο ότι αυτές θα είναι γραμμές του κέντρου, το οποίο είναι επιβαρυμένο τόσο κυκλοφοριακά όσο και σε επίπεδο ρύπων. Αυτήν την περίοδο αποφασίζεται από τον ΟΑΣΑ το πού θα δρομολογηθούν. Κατά βάση θα είναι σε υφιστάμενες γραμμές, ενώ δεν αποκλείεται να υπάρξει και μια μικρή αναδιοργάνωση σε κάποιες γραμμές.

Σύμφωνα με τον κ. Αγιάσογλου, οι 200 οδηγοί που θα οδηγούν τα ηλεκτρικά λεωφορεία εκπαιδεύονται αυτήν την περίοδο. Οι πρώτοι δέκα πιστοποιήθηκαν από την κινεζική εταιρεία ώστε στη συνέχεια να εκπαιδεύσουν τους υπόλοιπους οδηγούς, ενω από εκπαίδευση περνούν και οι τεχνίτες.

Βάσει της σύμβασης προμήθειας, για τη συντήρηση των νέων λεωφορείων θα υπάρχει για έναν χρόνο υποστήριξη από τη Υutong. Επιπλέον, θα παρέχει επί τόπου υπηρεσίες after sales και ανταλλακτικά δημιουργώντας εταιρεία στην Ελλάδα.

Τα επόμενα βήματα

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα 140 ηλεκτρικά λεωφορεία δε θα αθροιστούν στα ήδη υφιστάμενα, καθώς όπως ξεκαθάρισε ο επικεφαλής της ΟΣΥ, για κάθε ένα όχημα που θα προστίθεται θα απομακρύνεται ένα παλαιότερο τεχνολογίας EURO II, τα οποία έτσι κι αλλιώς παραμένουν σε κυκλοφορία με διαρκείς παρατάσεις.

Επίσης, σύμφωνα με τον προγραμματισμό ές το 2025, σταδιακά θα ενταχθούν στον στόλο της ΟΣΥ ακόμα 300 καινούργια λεωφορεία CNG, 12 και 18 μέτρων, των Industria Italiana Autobus και Iveco.

Βάσει των στοιχείων της ΟΣΥ, ο στόλος της εταιρείας αριθμεί σήμερα 1.600 οχήματα, συμπεριλαμβανομένων και των 250 τρόλεϊ, ενώ δρομολόγια εκτελούν καθημερινά από 1.000 έως 1.150.

Η εταιρεία, πάντως, έχει αποφασίσει να προχωρήσει και σε ανάταξη των τρόλεϊ, αλλά και στην προσθήκη ράμπας προσβασης για ΑΜΕΑ σε όσα χρειαζεται με στόχο να μπορέσουν να εκτελούν δρομολόγια και τα 250 τρόλει ώστε να πυκνώσουν οι συχνότητες. Κι αυτό καθώς σημερα ενεργά είναι τα 200 και δρομολογούνται περί τα 160.

Για την ενίσχυση του στόλου η ΟΣΥ στο μεθεπόμενο Διοικητικό Συμβούλιο σχεδιάζει να εγκρίνει τα τεύχη του διαγωνισμού για το νέο leasing, που θα αφορά σε 300 καινούργια οχήματα. Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει εγκρίνει 181,12 εκατ. ευρώ για τη νέα δεκαετή συμφωνία.

Αυτό δε σημαίνει ότι η εταιρεία δεν ενδιαφέρεται να αποκτήσει και κάποια από τα μεταχειρισμένα οχήματα leasing που χρησιμοποιεί δεδομένου ότι αυτό προβλέπεται στη σύμβαση. Απαντώντας σε σχετική ερωτηση του ethnos.gr, ο κ. Αγιάσογλου επεσήμανε ότι η σχετική απόφαση θα ληφθεί στο τέλος της τρέχουσας συμφωνίας. Δεν απέκλεισε, πάντως, το ενδεχόμενο ορισμένα να αγοραστούν εφόσον είναι κατάλληλα και πωλούνται φτηνά, 10.000 ευρώ το ένα.

ethnos.gr

Fibran
Katoikia.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΡΟΗ ΑΡΘΡΩΝ

3ο Συνέδριο Πυροπροστασίας Κατασκευών
Verde.Tec 2024
13ο ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΗΠΙΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

Newsletter

Close Popup

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.

Close Popup
Privacy Settings saved!
Ρυθμίσεις απορρήτου

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

Τα λειτουργικά cookies παρακολουθούν την σωστή λειτουργία του ιστότοπου μας και επιτρέπουν στον ιστότοπο να θυμάται τις επιλογές που κάνετε (π.χ. προτιμήσεις γλώσσας ή περιοχής). Παρέχουν χαρακτηριστικά, τα οποία σας βοηθούν έτσι ώστε να μη χρειάζεται να καθορίζετε τις επιλογές σας κάθε φορά που επισκέπτεστε τον ιστότοπο. Οι πληροφορίες που συλλέγουν αυτά τα cookies είναι ανώνυμες και δεν είναι δυνατόν να παρακολουθήσουν την δραστηριότητα της περιήγησής σε άλλους ιστότοπους.

Preferences
Τα λειτουργικά cookies παρακολουθούν την σωστή λειτουργία του ιστότοπου μας και επιτρέπουν στον ιστότοπο να θυμάται τις επιλογές που κάνετε (π.χ. προτιμήσεις γλώσσας ή περιοχής).
  • _at_cm_hide

Απορρίψη όλων των υπηρεσιών
Save
Δέχομαι όλες τις υπηρεσίες