back to top
spot_img
Civiltech

RunMyProject.gr by B2Green

Προσφορές Προϊόντων & Υπηρεσιών • Επαγγελματικός Κατάλογος

spot_img

Παράταση στο θρίλερ με τον αγωγό της Αίγινας

NanoDomi
Bosch
Ariston
Από τον Γιάννη Σουλιώτη

Σε νέα αυτοψία στον υποθαλάσσιο αγωγό ύδρευσης που συνδέει τη Σαλαμίνα με την Αίγινα θα προχωρήσουν τα αμέσως επόμενα εικοσιτετράωρα τα στελέχη της Μονάδας Υποβρυχίων Αποστολών (ΜΥΑ) του Λιμενικού.

- Advertisement -
Olympic Engineering

Στόχος να προσδιορίσουν με απόλυτη ακρίβεια τα αίτια που προκάλεσαν την καταστροφή του αγωγού, νωρίς το πρωί της 24ης Ιανουαρίου, με συνέπεια να διακοπεί η υδροδότηση της Αίγινας με πόσιμο νερό.

Η πρώτη υποβρύχια αυτοψία σε βάθος 50 μέτρων έγινε το περασμένο Σάββατο. Περισσότερες από μία πηγές ενημέρωσης αποκάλυψαν στην «Κ» ότι τα στελέχη του Λιμενικού δεν εντόπισαν εμφανή ίχνη έκρηξης κάτι που θα παρέπεμπε ευθέως σε δολιοφθορά. Οι ίδιες πηγές ενημέρωσης ωστόσο ανέφεραν ότι ασφαλέστερα συμπεράσματα μπορούν να εξαχθούν μόνο εφόσον σηκωθεί η τσιμεντένια προστατευτική επικάλυψη και αποκαλυφθεί το σώμα του αγωγού.

- Advertisement -
Civiltech

Η δεύτερη αυτοψία θα πραγματοποιηθεί την προσεχή Παρασκευή ή Σάββατο με τη χρήση πλωτού γερανού.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι δύτες που μετέχουν στον έλεγχο είναι οι ίδιοι που είχαν καταδυθεί και το καλοκαίρι του 2022 και είχαν ελέγξει τον αγωγό διαπιστώνοντας –τότε– προσπάθειες δολιοφθοράς με τη χρήση εκρηκτικών. Για τα ευρήματά της θα ενημερωθούν η ηγεσία του Λιμενικού αλλά και ο περιφερειάρχης Νίκος Χαρδαλιάς, ο οποίος την περασμένη Παρασκευή κατέθεσε μηνυτήρια αναφορά, καταγγέλλοντας «ύποπτα για δολιοφθορά περιστατικά σε διάφορα σημεία του εμβληματικού και καινοτόμου έργου».

Αυτοψία στον υποθαλάσσιο αγωγό πραγματοποίησε την επομένη της διαρροής και η κατασκευάστρια και διαχειρίστρια εταιρεία του έργου, προσδιορίζοντας ότι το σημείο της βλάβης είναι σε απόσταση 835 μέτρων από το σημείο εκκίνησης του αγωγού (στο λιμάνι Πέρανι της Σαλαμίνας) και σε βάθος 50 μέτρων.

Στην έγγραφη αναφορά της προς τη Διεύθυνση Τεχνικών Εργων της περιφέρειας, η οποία βρίσκεται στη διάθεση της «Κ», αναφέρεται ότι «μέσω της κάμερας του ROV διαπιστώθηκε βαθούλωμα (κρατήρας) στην προστασία καθώς και ελαφρά θολότητα που είναι ένδειξη διαφυγής γλυκού νερού». Η εταιρεία επεσήμανε ακόμα ότι «πρέπει να αποκαλυφθεί πλήρως ο αγωγός που είναι καλυμμένος με σκύρο και τσιμεντοστρώματα ώστε να διαπιστωθεί η έκταση και η φύση της ζημιάς».

Πάντως, ένα από τα σενάρια που εξετάστηκαν από την πρώτη στιγμή ήταν τις φθορές να προκάλεσε πλοίο που αγκυροβόλησε εντός του διαύλου απ’ όπου διέρχεται ο υποθαλάσσιος αγωγός. Με έγγραφό του την 1η Φεβρουαρίου το Λιμενικό ενημέρωσε την περιφέρεια ότι την ώρα που σημειώθηκε η βλάβη δύο πλοία κινήθηκαν στη θαλάσσια περιοχή κοντά στις ακτές της Σαλαμίνας.

Ενα πλοίο μεταφοράς οχημάτων το οποίο στις 5.50 π.μ. της 24ης Ιανουαρίου ξεκίνησε άπαρση άγκυρας και ένα ιπτάμενο δελφίνι που απέπλευσε στις 6.30 π.μ. για να εκτελέσει προγραμματισμένο δρομολόγιο. Καλά ενημερωμένες πηγές πάντως απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις της «Κ» ανέφεραν ότι «ούτε στον πυθμένα ούτε στην εξωτερική επιφάνεια του αγωγού υπήρχαν ίχνη από σύρσιμο άγκυρας, ενώ ούτε οι φθορές είναι συμβατές με ένα τέτοιο ενδεχόμενο».

Ανοικτό αφήνουν πηγές από το Λιμενικό και την περιφέρεια και το ενδεχόμενο οι φθορές να οφείλονται σε αστοχία υλικού, ήτοι λόγω της πίεσης ο υποθαλάσσιος σωλήνας να υπέστη βλάβη. Στελέχη της κατασκευάστριας εταιρείας ανέφεραν ότι το σημείο της διαρροής απέχει αρκετά μέτρα από το σημείο κόλλησης των μήκους 500 μέτρων σωλήνων καθώς και ότι κατά τη φάση της πόντισης έγινε λεπτομερής ποιοτικός έλεγχος στο συγκεκριμένο σημείο του αγωγού, δίχως να βρεθεί το παραμικρό πρόβλημα.

Σε κάθε περίπτωση πάντως η Περιφέρεια Αττικής με πρωτοβουλία του Νίκου Χαρδαλιά προσανατολίζεται στη λήψη μέτρων φύλαξης του αγωγού με την τοποθέτηση φυλακίων και παρατηρητών στα τμήματα του θαλάσσιου αγωγού που βρίσκονται κοντά στις ακτές της Σαλαμίνας και της Αίγινας και συγκεκριμένα την παραλία Πέρανι και το λιμάνι του Λεοντίου.

Πηγές από την περιφέρεια σημειώνουν ότι οι δολιοφθορές έχουν γίνει σε κοντινή απόσταση από την ακτή, όπου εξάλλου το βάθος δεν ξεπερνάει τα 50 μέτρα και ως εκ τούτου η συγκεκριμένη θαλάσσια περιοχή μπορεί να επιτηρηθεί από υπαλλήλους εταιρείας ασφαλείας.

kathimerini.gr

3DR Engineering
Thermovent
Kostal Solar

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΡΟΗ ΑΡΘΡΩΝ

3ο Συνέδριο Πυροπροστασίας Κατασκευών
Verde.Tec 2024
13ο ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΗΠΙΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

Newsletter

Close Popup

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.

Close Popup
Privacy Settings saved!
Ρυθμίσεις απορρήτου

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

Τα λειτουργικά cookies παρακολουθούν την σωστή λειτουργία του ιστότοπου μας και επιτρέπουν στον ιστότοπο να θυμάται τις επιλογές που κάνετε (π.χ. προτιμήσεις γλώσσας ή περιοχής). Παρέχουν χαρακτηριστικά, τα οποία σας βοηθούν έτσι ώστε να μη χρειάζεται να καθορίζετε τις επιλογές σας κάθε φορά που επισκέπτεστε τον ιστότοπο. Οι πληροφορίες που συλλέγουν αυτά τα cookies είναι ανώνυμες και δεν είναι δυνατόν να παρακολουθήσουν την δραστηριότητα της περιήγησής σε άλλους ιστότοπους.

Preferences
Τα λειτουργικά cookies παρακολουθούν την σωστή λειτουργία του ιστότοπου μας και επιτρέπουν στον ιστότοπο να θυμάται τις επιλογές που κάνετε (π.χ. προτιμήσεις γλώσσας ή περιοχής).
  • _at_cm_hide

Απορρίψη όλων των υπηρεσιών
Save
Δέχομαι όλες τις υπηρεσίες