back to top
spot_img
Civiltech
Civiltech
spot_img

«Κλειδί» για την πρόοδο των έργων στον άξονα Πάτρας – Πύργου η Ακτωρ

NanoDomi
Bosch
Από τον Γιώργο Λιάλιο

Ο βαθμός κινητοποίησης της Ακτωρ –πλέον θυγατρική της ΙΝΤΡΑΚΑΤ– παραμένει το ζητούμενο για την πρόοδο του αυτοκινητοδρόμου Πάτρας – Πύργου. Το τμήμα που έχει αναλάβει εξακολουθεί να υστερεί σημαντικά, με τον νέο ιδιοκτήτη της να υπόσχεται ότι «θα ανεβάσει ρυθμούς». Πρακτικά, εκτός πραγματικότητας βρίσκεται κάθε συζήτηση για το τμήμα Πύργου – Τσακώνας (που «κόπηκε» από το έργο λόγω απόφασης του ΣτΕ), ελλείψει πόρων.

- Advertisement -

Χθες, το έργο επισκέφθηκε η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών. «Η συνολική πρόοδος του έργου έχει ξεπεράσει πλέον το 30%. Υπενθυμίζεται ότι τον Ιούλιο του 2023, όταν είχαμε επισκεφθεί τα εργοτάξια, η πρόοδος κατασκευής υπολειπόταν του 20%. Αυτό σημαίνει ότι μέσα σε διάστημα έξι μηνών, το έργο προχώρησε με πάρα πολύ υψηλό και επιταχυνόμενο ρυθμό», δήλωσε στα τοπικά μέσα ενημέρωσης ο υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας. «Εκτιμάμε ότι το ποσοστό ολοκλήρωσης θα διαμορφωθεί στο 50% μέχρι τον Ιούνιο και θα υπερβεί το 75% στο τέλος του έτους. Με την ολοκλήρωση του έργου να επιτυγχάνεται, όπως έχουμε δεσμευτεί, μέσα στο 2025».

Το έργο, συνολικού μήκους 74,8 χιλιομέτρων, είναι χωρισμένο σε τρία τμήματα: το πρώτο, από Μιντιλόγλι έως Καραίικα (0-21ο χλμ.) κατασκευάζεται από την Αβαξ, το δεύτερο, από Καραίικα έως Γαστούνη (22ο-54ο χλμ.) από την Ακτωρ και το τρίτο, από Γαστούνη έως Πύργο (55ο-74,8ο χλμ.) από την ΤΕΡΝΑ (όλες μαζί απαρτίζουν την κατασκευαστική κοινοπραξία «Απιον Κλέος»). Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του έργου, τα τμήματα των Ακτωρ και ΤΕΡΝΑ θα πρέπει να παραδοθούν τον Μάρτιο του 2025 και το τμήμα της Αβαξ τον Ιούλιο του ίδιου έτους (είναι δυσκολότερο διότι κατασκευάζεται σε μεγάλο βαθμό με παράλληλη κυκλοφορία, όπως είχε γίνει παλαιότερα στην ανακατασκευή της Κορίνθου – Πατρών).

- Advertisement -
Olympic Engineering

Η πρόοδος των τριών εταιρειών, όμως, δεν είναι ίδια. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», το πιο προχωρημένο κατασκευαστικά είναι το τμήμα της ΤΕΡΝΑ (46,2%). Μάλιστα, στο τμήμα αυτό έγιναν και οι πρώτες ασφαλτοστρώσεις (σε μήκος περίπου 15 χλμ.), στην περιοχή της Αμαλιάδας και της Κάτω Αχαΐας. Σε καλή πρόοδο βρίσκεται και το τμήμα της Αβαξ (27%), που θα παραδοθεί τελευταίο. Εξακολουθεί πάντως να υπολείπεται το τμήμα της Ακτωρ (νυν θυγατρική της ΙΝΤΡΑΚΑΤ), όπου η πρόοδος βρίσκεται στο 20,9%. Η υστέρηση της Ακτωρ οφείλεται στη σταδιακή μείωση των ρυθμών (που έφθασε σε σημείο παύσης εργασιών σε αρκετά μέτωπα) σε όλα τα έργα της εταιρείας τους τελευταίους μήνες πριν από την εξαγορά της από την ΙΝΤΡΑΚΑΤ (Νοέμβριος 2023). Την κατάσταση αναγνώρισε η ΙΝΤΡΑΚΑΤ: «Ο όμιλος, μετά την εξαγορά της Ακτωρ, έχει δώσει έμφαση στην αύξηση του ρυθμού κατασκευής των μεγάλων έργων, κινητοποιώντας περαιτέρω ανθρώπινους και υλικούς πόρους. Στόχος της εταιρείας είναι η παράδοση του τμήματος Καραίικων – Γαστούνης να γίνει εντός του επίσημου χρονοδιαγράμματος», ανέφερε σε χθεσινή ανακοίνωσή της.

Κατά τα λοιπά, ο κ. Σταϊκούρας κατά την επίσκεψή του ερωτήθηκε και για τη συνέχιση του αυτοκινητοδρόμου έως την Τσακώνα. Το τμήμα αυτό είχε αφαιρεθεί από το έργο, αφότου το ΣτΕ ακύρωσε τους περιβαλλοντικούς του όρους, λόγω της διέλευσης του αυτοκινητοδρόμου από τη λίμνη Καϊάφα (υπ’ αρ. 2473/2010). Ο κ. Σταϊκούρας σημείωσε ότι έχει εκπονηθεί προμελέτη από την «Ολυμπία Οδό», η οποία προτείνει τρεις διαφορετικές χαράξεις (οι δύο πίσω από το όρος Λαπίθα), ωστόσο, το βασικό θέμα είναι η έλλειψη χρηματοδότησης.

kathimerini.gr

Fibran
Katoikia.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΡΟΗ ΑΡΘΡΩΝ

3ο Συνέδριο Πυροπροστασίας Κατασκευών
Verde.Tec 2024
13ο ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΗΠΙΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

Newsletter

Close Popup

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.

Close Popup
Privacy Settings saved!
Ρυθμίσεις απορρήτου

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

Τα λειτουργικά cookies παρακολουθούν την σωστή λειτουργία του ιστότοπου μας και επιτρέπουν στον ιστότοπο να θυμάται τις επιλογές που κάνετε (π.χ. προτιμήσεις γλώσσας ή περιοχής). Παρέχουν χαρακτηριστικά, τα οποία σας βοηθούν έτσι ώστε να μη χρειάζεται να καθορίζετε τις επιλογές σας κάθε φορά που επισκέπτεστε τον ιστότοπο. Οι πληροφορίες που συλλέγουν αυτά τα cookies είναι ανώνυμες και δεν είναι δυνατόν να παρακολουθήσουν την δραστηριότητα της περιήγησής σε άλλους ιστότοπους.

Preferences
Τα λειτουργικά cookies παρακολουθούν την σωστή λειτουργία του ιστότοπου μας και επιτρέπουν στον ιστότοπο να θυμάται τις επιλογές που κάνετε (π.χ. προτιμήσεις γλώσσας ή περιοχής).
  • _at_cm_hide

Απορρίψη όλων των υπηρεσιών
Save
Δέχομαι όλες τις υπηρεσίες