back to top
spot_img
Civiltech
Civiltech
spot_img

Θηλιά για τους κατασκευαστές οι οφειλές του Δημοσίου – Τους χρωστά πάνω από μσό δισ.

NanoDomi
Bosch
Από την Ελένη Μπότα

Θηλιά για τις κατασκευαστικές εταιρείες έχουν γίνει οι μεγάλες οφειλές του Δημοσίου, με αποτέλεσμα πολλές εξ αυτών να αντιμετωπίζουν πρόβλημα οικονομικής ρευστότητας.

- Advertisement -

Ιδιαίτερα σημαντικό είναι το πρόβλημα στους μεγάλους κατασκευαστικούς Ομίλους, στους οποίους το Δημόσιο οφείλει τεράστια ποσά είτε από έργα τα οποία έχουν εκτελέσει είτε προκαταβολές από έργα που εκτελούν.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι σήμερα το Δημόσιο οφείλει μόνο σε έναν μεγάλο κατασκευαστικό Όμιλο πάνω από 500 εκατ. ευρώ, ενώ στέλεχος του ίδιου Ομίλου που ρωτήθηκε από το capital.gr έκανε λόγο για “απίθανα ποσά που μας οφείλονται”.

- Advertisement -
Olympic Engineering

Το πρόβλημα των υπέρογκων οφειλών προς τους κατασκευαστικούς Ομίλους έχει επισημανθεί και από το Σύνδεσμο Τεχνικών Εταιρειών Ανωτέρων Τάξεων (ΣΤΕΑΤ) ο οποίος με πρόσφατη επιστολή του προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χ. Σταϊκούρα, αναφέρει ότι “οι παρατηρούμενες μεγάλες καθυστερήσεις, σε ορισμένες περιπτώσεις πολλών μηνών, οφειλόμενες σε γραφειοκρατικούς λόγους, μεταβολές ρυθμίσεων πηγών χρηματοδότησης, καθυστερήσεις λήψης αποφάσεων, η ορθό και συντονισμένο προγραμματισμό, έχουν τελικά εξαιρετικά αρνητική επίπτωση στην κανονική εκτέλεση των έργων, την έγκαιρή τους περαίωση και ολέθριες επιπτώσεις στις εταιρείες. Εταιρείες εκτελούν έργα και εταιρείες παραχώρησης αντιμετωπίζουν εξαιρετικά σοβαρά προβλήματα λόγω των μεγάλων και συνεχιζόμενων οφειλών του Δημοσίου, που επηρεάζουν αρνητικά τα εκτελούμενα έργα και τις υπηρεσίες που παρέχουν”.

Οι μεγάλες οδφειλές προς τους κατασκευαστικούς Ομίλους έχουν βάλει φρένο και στην υλοποίηση των έργων που εκτελούνται στην χώρα, όπως για παράδειγμα τα δύο τμήματα του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), για τα οποία αν και ήδη υπάρχουν ανάδοχοι, δεν έχουν ακόμη ξεκινήσει να κατασκευάζονται όπως έγραψε το Capital.

Πρόκειται για το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη με ανάδοχο κοινοπραξία το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ, προϋπολογισμού 359,6 εκατ. που γίνεται μέσω ΣΔΙΤ καθώς και το τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος με ανάδοχο την εταιρεία ΑΚΤΩΡ.

Τα δύο έργα δεν έχουν ξεκινήσει ακόμη να κατασκευάζονται καθώς σύμφωνα με πληροφορίες, δεν έχουν ακόμη δοθεί προκαταβολές στους αναδόχους.

Όπως αναφέρει στέλεχος της αγοράς, οι καθυστερήσεις στις πληρωμές προς τις κατασκευαστικές εταιρίες είναι μεγάλο και επηρεάζει όλη την αλυσίδα των έργων, καθώς ήδη το πρόβλημα έχει μετατεθεί στους προμηθευτές και υπάρχει ο φόβος ότι πολύ σύντομα θα περάσει και στους εργαζόμενους.

capital.gr

Fibran
Katoikia.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΡΟΗ ΑΡΘΡΩΝ

3ο Συνέδριο Πυροπροστασίας Κατασκευών
Verde.Tec 2024
13ο ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΗΠΙΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

Newsletter

Close Popup

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.

Close Popup
Privacy Settings saved!
Ρυθμίσεις απορρήτου

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

Τα λειτουργικά cookies παρακολουθούν την σωστή λειτουργία του ιστότοπου μας και επιτρέπουν στον ιστότοπο να θυμάται τις επιλογές που κάνετε (π.χ. προτιμήσεις γλώσσας ή περιοχής). Παρέχουν χαρακτηριστικά, τα οποία σας βοηθούν έτσι ώστε να μη χρειάζεται να καθορίζετε τις επιλογές σας κάθε φορά που επισκέπτεστε τον ιστότοπο. Οι πληροφορίες που συλλέγουν αυτά τα cookies είναι ανώνυμες και δεν είναι δυνατόν να παρακολουθήσουν την δραστηριότητα της περιήγησής σε άλλους ιστότοπους.

Preferences
Τα λειτουργικά cookies παρακολουθούν την σωστή λειτουργία του ιστότοπου μας και επιτρέπουν στον ιστότοπο να θυμάται τις επιλογές που κάνετε (π.χ. προτιμήσεις γλώσσας ή περιοχής).
  • _at_cm_hide

Απορρίψη όλων των υπηρεσιών
Save
Δέχομαι όλες τις υπηρεσίες