Εγκαινιάζεται σήμερα η έναρξη των εργασιών του οδικού άξονα Μπράλος – Αμφισσα, παρουσία του πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη, του Υπουργού Υποδομών Χ. Σταϊκούρα και του Υφυπουργού Υποδομών Ν. Ταχιάου.
Το Μπράλος – Άμφισσα, με ανάδοχο την ΑΒΑΞ αποτελεί ένα από τα πιο δύσκολα τμήματα του διαγώνιου άξονα Λαμία – Ιτέα- Αντίρριο και η υλοποίηση του ανοίγει τον δρόμο για την μελλοντική ολοκλήρωση και των άλλων τμημάτων που χρήζουν αναβάθμισης. Ο διαγώνιος άξονας ενώνει τον αυτοκινητόδρομο Αθηνών – Θεσσαλονίκης και τον Ε65 (Λαμία-Καρδίτσα-Εγνατία), με την Ιόνια Οδό (Αντίρριο – Ιωάννινα), την Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου και κατ’ επέκταση την Ολυμπία Οδό (Ελευσίνα – Πάτρα – Πύργος).
Το έργο αφορά στη μελέτη και κατασκευή υποτμημάτων του Οδικού τμήματος “Μπράλος – Άμφισσα” του άξονα “Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο”, ο οποίος αποτελεί μέρος του Αναλυτικού Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών.
Ειδικότερα, αφορά στη μελέτη και κατασκευή των οδικών υποτμημάτων, από τον Μπράλο μέχρι την Αρχή παράκαμψης Γραβιάς και από τον Ισόπεδο Κόμβο Μεταλλείων Βωξίτη έως την Άμφισσα, μήκους περίπου 24 χλμ
Στο αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνεται η μελέτη και κατασκευή δύο σηράγγων (Σ1 μήκους 2.225 μ. και Σ2 μήκους 2.485 μ.), επτά γεφυρών, έξι ισόπεδων κόμβων (Μπράλος – Παλαιοχώρι), (Μπράλος – Παλαιοχώρι), (Σ.Σ. Μπράλου), (Γραβιάς), Βίνιανης και Ελαιώνα), δύο Άνω Διαβάσεων, δύο Κάτω Διαβάσεων, καθώς και ενός δικτύου παράλληλων και κάθετων δευτερευουσών οδών για τη σύνδεση με το λοιπό υφιστάμενο οδικό δίκτυο και την εξυπηρέτηση των παρόδιων χρήσεων.
Επίσης στη σύμβαση περιλαμβάνονται και όλες οι απαιτούμενες υποστηρικτικές δράσεις όπως οι απαλλοτριώσεις, μετατοπίσεις – αποκαταστάσεις δικτύων ΟΚΩ και συνδέσεις με αυτά, αρχαιολογικές έρευνες και εργασίες καθώς και υπηρεσίες συμβούλου για τον έλεγχο των μελετών του Αναδόχου κατασκευής του έργου.
Η διάρκεια των εργασιών είχε οριστεί σε 54 μήνες (4,5 χρόνια) από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης και είναι προϋπολογισμού 285 εκατ. ευρώ.
Ποιος είναι ο διαγώνιος οδικός άξονας “Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο”
Το Μπράλος – Αμφισσα αποτελεί τμήμα του διαγώνιου οδικού άξονα “Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο”, ένα από τα μεγαλύτερα έργα της Στερεάς ΕλλάδαςΣύμφωνα με εκτιμήσεις με την ολοκλήρωση του, η απόσταση Λαμίας-Πάτρας από 185 χιλιόμετρα σήμερα θα μειωθεί στα 160 χιλιόμετρα
Ταυτόχρονα ο χρόνος οδήγησης για ένα ΙΧ όχημα θα μειωθεί στο μισό, δηλαδή από τρεις ώρες σήμερα σε 90 λεπτά, κάνοντας εφικτή την γρήγορη οδική διασύνδεση Δύσης-Ανατολής.
Επίσης με την υλοποίηση του οδικού άξονα γίνεται δυνατή η σύνδεση των λιμένων Βόλου και Πάτρας, δυο από τα σημαντικότερα περιφερειακά λιμάνια της χώρας, ενώ παράλληλα θα δίνει τη δυνατότητα παράκαμψης της Βοιωτίας και της Αττικής σε όσους θέλουν από τα βόρεια και τα κεντρικά της χώρας να κατευθυνθούν προς τη Δυτική Ελλάδα.
Σημαντικό είναι είναι και το γεγονός ότι ο άξονας αυτός θα ωφελήσει τη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, καθώς θα αυξήσει τις ροές της από τη στιγμή που η Γέφυρα θα καταστεί είσοδος – έξοδος σε τρεις οδικούς άξονες Ιόνια, ΠΑΘΕ και Ε65.
Μάλιστα η σπουδαιότητα του άξονα αυτού τονίσθηκε και στην Τελική Έκθεση για το Σχέδιο Ανάπτυξης για την Ελληνική Οικονομία (Έκθεση Πισσαρίδη), ως έργο υποδομής που μπορεί να ενισχύσει την κινητικότητα, την προσβασιμότητα και την περιφερειακή σύγκλιση στο σύνολο της χώρας.
Της Ελένης Μπότα