back to top
spot_img
Civiltech
Civiltech
spot_img

Grimaldi: Αυτά είναι τα σχέδιά μου για τα λιμάνια της Ηγουμενίτσας και του Ηρακλείου

NanoDomi
Bosch

Σχέδια για την ανάδειξη  του λιμανιού της Ηγουμενίτσας ως κομβικής εμπορικής σημασίας για τα Βαλκάνια και του Ηρακλείου ως βάση κρουαζιέρας εκπονεί ο όμιλος Γκριμάλντι.

- Advertisement -

Παράλληλα με βάση το Ηράκλειο μελετά την ενδυνάμωση της ακτοπλοϊκής δραστηριότητας του ομίλου.

Συναντήσαμε τον Εμάνουελ  Γκριμάλντι χθες το μεσημέρι στην Εθνική Πινακοθήκη, στο περιθώριο διεθνούς ναυτιλιακού  συνεδρίου. Συνοδευόταν από τον διευθύνοντα σύμβουλο των Μινωικών, Λουκά Σιγάλα.

- Advertisement -
Olympic Engineering

«Μελετάμε τα επενδυτικά μας σχέδια  για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας γιατί ακόμα  δεν έχουμε αναλάβει τη διοίκηση του λιμανιού.  Είμαστε πολύ αφοσιωμένοι, εστιασμένοι και στα δύο λιμάνια τόσο του Ηρακλείου όσο και της Ηγουμενίτσας. Πρέπει  να διασφαλίσουμε ότι τα δύο λιμάνια θα προσφέρουν  υπηρεσίες υψηλού επιπέδου και θα προσπαθήσουμε να αναπτύξουμε και την τοπική οικονομία  γύρω από αυτά. Τα λιμάνια είναι ζωτικής σημασίας για την τοπική κοινωνία» ήταν τα πρώτα λόγια του Ιταλού εφοπλιστή.

Ειδικότερα για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας ανέφερε:

«Το λιμάνι της  Ηγουμενίτσας  έχει πολύ μεγάλες δυνατότητες. Δεν είναι μόνο λιμάνι της Ηπείρου. Είναι  λιμάνι μεγάλης σημασίας για τα Βαλκάνια.  Είναι το εμπορικό  λιμάνι που έχει στρατηγική σημασία   για τη  Βουλγαρία, τη Ρουμανία και υπό προϋποθέσεις ακόμη και για την Τουρκία» και εξήγησε: «Αφενός υπάρχει η Εγνατία Οδός που είναι σημαντική  οδική αρτηρία ενώ θα αναπτυχθεί ο νέος αυτοκινητόδρομος, ο Ε 65 που θα συνδέει την Ηγουμενίτσα με την Αθήνα κατευθείαν και θα κερδίζεις πέντε ώρες. Όταν πας τώρα στην Πάτρα θέλεις 6 ώρες και από εκεί άλλες τρεις ώρες να φτάσεις στην Αθήνα.  Άρα θέλεις συνολικά  9 ώρες. Με τον νέο δρόμο  θα χρειάζεσαι  τέσσερις ώρες. Θα κερδίζεις πέντε ώρες. Άρα υπάρχουν μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης  για  την Ρουμανία, τη Βουλγαρία, την Τουρκία  αλλά και την Αθήνα και το  λιμάνι του Πειραιά».

Στη συνέχεια τον ρωτήσαμε αν ισχύει η πληροφορία ότι στο Ηράκλειο θέλει να αναπτύξει car terminal για να εισάγει ο όμιλος ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα.

«Είναι ένα από τα σχέδια μας» μου απάντησε:  «Το σχέδιο με τα αυτοκίνητα  το μελετάμε γιατί το λιμάνι του Ηρακλείου έχει στρατηγική θέση. Βρίσκεται κοντά στη διώρυγα του Σουέζ. Αυτό θα βοηθήσει στην εισαγωγή αυτοκινήτων από την Άπω Ανατολή».

Στη συνέχεια αποκάλυψε:

«Όμως ο αληθινός μας στόχος είναι η ανάπτυξη της κρουαζιέρας. Γιατί το Ηράκλειο έχει  να δείξει τον Μινωικό πολιτισμό,  ένα υπέροχο Μουσείο και το παλάτι  της Κνωσού. Πρόκειται για μία κληρονομιά προς την ανθρωπότητα  και πιστεύω ότι πολλοί  άνθρωποι πρέπει να ενδιαφερθούν να μάθουν για τον Μινωικό πολιτισμό  που αναπτύχθηκε πρώτος από όλους τους άλλους πολιτισμούς. Ίσως είναι και ο τόπος από όπου άρχισε να δημιουργείται, να  αναπτύσσεται η Ευρώπη.

Στο ερώτημα εάν ο όμιλος έχει την τεχνογνωσία να δραστηριοποιηθεί στην βιομηχανία κρουαζιέρας, απάντησε:

«Παλαιότερα,  ο όμιλος δραστηριοποιείτο στην κρουαζιέρα για  πολλά χρόνια.  Ο πατέρας μου ήταν από τους πρώτους  που μετέτρεψε  πλοία Liner σε κρουαζιερόπλοια. Δραστηριοποιείτο στη  Βενεζουέλα,  στην Καραϊβική και σε άλλα μέρη, παγκοσμίως. Όμως έχω και πολύ καλούς φίλους που δραστηριοποιούνται στην κρουαζιέρα. Από τον Costa Cruise που ανήκει στον όμιλο της Carnival, ξέρω  ιδιοκτήτη της ίδιας της Carnival, έχω σχέσεις με την Royal      Caribbean , MSC με την Norwegian με την P&O με όλες δηλαδή τις μεγάλες εταιρείες  κρουαζιέρας.

Για το λιμάνι του Ηρακλείου πρέπει να πω ότι δεν υπάρχει terminal για την κρουαζιέρα. Έχουν φτιάξει ένα σταθμό  στην περίοδο της πανδημίας. Δεν επαρκεί  για να αναπτύξουμε την κρουαζιέρα. Θα επενδύσουμε και σε αυτό».

Λίγο πριν ολοκληρώσουμε τη συνομιλία μας αναφέρθηκε και στην ακτοπλοΐα:

«Έχουμε εμπειρία από την δραστηριοποίησή μας στην ακτοπλοΐα όπου μεταφέρουμε σχεδόν ένα εκατομμύριο επιβάτες από το Ηράκλειο κάθε χρόνο και την Σαντορίνη. Άρα υπάρχει ενδιαφέρον για να αναπτύξουμε περαιτέρω την  δραστηριότητά μας στην ακτοπλοΐα με βάση και το Ηράκλειο της Κρήτης».

ΜΗΝΑΣ ΤΣΑΜΟΠΟΥΛΟΣ

newmoney.gr

Fibran
Katoikia.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΡΟΗ ΑΡΘΡΩΝ

3ο Συνέδριο Πυροπροστασίας Κατασκευών
Verde.Tec 2024
13ο ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΗΠΙΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

Newsletter

Close Popup

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.

Close Popup
Privacy Settings saved!
Ρυθμίσεις απορρήτου

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

Τα λειτουργικά cookies παρακολουθούν την σωστή λειτουργία του ιστότοπου μας και επιτρέπουν στον ιστότοπο να θυμάται τις επιλογές που κάνετε (π.χ. προτιμήσεις γλώσσας ή περιοχής). Παρέχουν χαρακτηριστικά, τα οποία σας βοηθούν έτσι ώστε να μη χρειάζεται να καθορίζετε τις επιλογές σας κάθε φορά που επισκέπτεστε τον ιστότοπο. Οι πληροφορίες που συλλέγουν αυτά τα cookies είναι ανώνυμες και δεν είναι δυνατόν να παρακολουθήσουν την δραστηριότητα της περιήγησής σε άλλους ιστότοπους.

Preferences
Τα λειτουργικά cookies παρακολουθούν την σωστή λειτουργία του ιστότοπου μας και επιτρέπουν στον ιστότοπο να θυμάται τις επιλογές που κάνετε (π.χ. προτιμήσεις γλώσσας ή περιοχής).
  • _at_cm_hide

Απορρίψη όλων των υπηρεσιών
Save
Δέχομαι όλες τις υπηρεσίες