back to top
spot_img
Civiltech
Civiltech
spot_img

Αντιδράσεις ηλεκτροπαραγωγών για την υποχρεωτική στροφή στο πετρέλαιο

NanoDomi
Bosch

Είναι έτοιμες τεχνικά οι πέντε μονάδες ηλεκτροπαραγωγής που καίνε φυσικό αέριο να γυρίσουν το καύσιμο σε ντίζελ. Ωστόσο, το ερωτηματικό που διατυπώνεται είναι γιατί θα πρέπει να γίνει αυτό άμεσα, από τον Σεπτέμβριο, αφού η χώρα μας δεν έχει περιέλθει στο τρίτο και πιο κρίσιμο επίπεδο της κατάστασης ανάγκης.

- Advertisement -
Olympic Engineering

Όπως έχει γράψει αποκλειστικά το Euro2day.gr, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας, μιλώντας την προηγούμενη Παρασκευή στην ανοιχτή συνεδρίαση της έκτακτης Συνόδου των υπουργών Ενέργειας της Ε.Ε., προανήγγειλε ότι η Ελλάδα θα ξεκινήσει «από αυτόν τον μήνα» την εναλλαγή από φυσικό αέριο σε πετρέλαιο πέντε μονάδων ηλεκτροπαραγωγής, οι οποίες θα λειτουργούν τουλάχιστον 120 ώρες σε μηνιαία βάση με το εναλλακτικό καύσιμο.

Παράγοντες της αγοράς που μίλησαν στο Euro2day.gr εξέφρασαν την έκπληξη και τη δυσφορία τους για δύο λόγους:

- Advertisement -
Civiltech
  • Πρώτον, θεωρήθηκε άκομψο έως άτοπο η ανακοίνωση αυτή να προέλθει από τον ΥΠΕΝ. «Δεν είναι δική του αρμοδιότητα, αυτό το κρίνει η ΡΑΕ, σε συνεργασία με τον ΑΔΜΗΕ», τονίστηκε χαρακτηριστικά.
  • Δεύτερον, η χώρα μας αυτή τη στιγμή δεν αντιμετωπίζει κανένα πρόβλημα επάρκειας, καθώς συνεχίζεται αδιάλειπτα η τροφοδοσία με φυσικό αέριο από τη Ρωσία, μέσω του Turk Stream. Συνεπώς, λένε οι ίδιες πηγές, «δεν είμαστε ούτε καν στο πρώτο επίπεδο της κατάστασης έκτακτης ανάγκης».

Βέβαια, σύμφωνα με πληροφορίες του Euro2day.gr, η ΡΑΕ, στο πλαίσιο της εφαρμογής του Σχεδίου Προληπτικής Δράσης που έχει εκπονήσει, ζήτησε ήδη από τους ηλεκτροπαραγωγούς να φουλάρουν τις δεξαμενές τους με πετρέλαιο στο μάξιμουμ των δυνατοτήτων τους, όταν ήδη τηρούν αποθέματα ασφαλείας για πέντε ημέρες, όπως ισχύει και για το φυσικό αέριο.

Αυτό συνιστά το δεύτερο σημείο τριβής με τους ηλεκτροπαραγωγούς. Για τον ίδιο λόγο που προαναφέρθηκε για τη σκοπιμότητα της εναλλαγής, εκτιμούν ότι δεν συντρέχει άμεση ανάγκη για κάτι τέτοιο. Μία τέτοια υποχρέωση, να αυξηθούν, δηλαδή, κι άλλο τα αποθέματα σε πετρέλαιο, λένε οι πληροφορίες, συνεπάγεται σημαντικό οικονομικό κόστος για τις εταιρίες, όταν, μάλιστα, δεν έχει προβλεφθεί η αφαίρεση ισοδύναμης ποσότητας φυσικού αερίου. Το πρόσθετο επιχείρημα που επικαλούνται οι ίδιες πηγές έχει να κάνει με ζητήματα ανταγωνισμού. «Αν ζητάνε να φουλάρουμε με πετρέλαιο, τότε το ίδιο θα πρέπει να απαιτηθεί και για το φυσικό αέριο».

Όπως είναι σε θέση να γνωρίζει το Euro2day.gr, οι εμπλεκόμενες εταιρίες προτίθενται να στείλουν σχετικό έγγραφο στον Ρυθμιστή με τα συγκεκριμένα αιτήματα τους.

Σε κάθε περίπτωση, η δοκιμή για το αν είναι σε θέση οι συγκεκριμένες μονάδες να προβούν σε αλλαγή του καυσίμου τους είναι ρουτίνα και γίνεται κάθε 2-3 μήνες, στο πλαίσιο της ενεργειακής ασφάλειας της χώρας και ανεξάρτητα με την παρούσα ενεργειακή κρίση. Ο έλεγχος αυτός γίνεται παρουσία του ΑΔΜΗΕ, ο οποίος τσεκάρει και τα τηρούμενα αποθέματα κάθε εταιρείας, τόσο σε πετρέλαιο, όσο και σε φυσικό αέριο. Οι τελευταίες δοκιμές έδειξαν ότι όλες οι μονάδες «είναι ετοιμοπόλεμες».

Σημαντικό, επίσης, είναι να τονιστεί αυτό που επισήμαναν οι πηγές που μίλησαν στο Euro2day.gr. Οι συγκεκριμένες μονάδες του φυσικού αερίου μπορούν να λειτουργήσουν με πετρέλαιο μόνον για πέντε ημέρες τον μήνα, χωρίς κανένα πρόβλημα και συνολικά για 40 ημέρες τον χρόνο, με την ανάλογη αποζημίωση.

Όπως εξηγούν οι ίδιες πηγές, ο αεριοστρόβιλος μαζεύει αιθάλη από την καύση του ντίζελ, συνεπώς, χρειάζεται καθαρισμός και συντήρηση. Επιπλέον, συσσωρεύεται αιθάλη στα πτερύγια των αγωγών του boiler, που δεν καθαρίζεται. Άρα, λένε οι ίδιες πηγές, αν ξεπεραστεί το ετήσιο όριο των 40 ημερών, τότε κινδυνεύει να μειωθεί μόνιμα η απόδοση της μονάδας.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το πλάνο του Σχεδίου Προληπτικής Δράσης προβλέπει λειτουργία των μονάδων με πετρέλαιο για πέντε ημέρες. Γι‘ αυτό και ο Κώστας Σκρέκας μίλησε για 120 ώρες σε μηνιαία βάση. Αν και πρόσθεσε τη λέξη «τουλάχιστον» πριν από το όριο αυτό, κάτι το οποίο προφανώς συναρτάται με την ένταση της ανάγκης του εγχώριου Συστήματος, σε περίπτωση που κοπεί η τροφοδοσία του ρωσικού αερίου και για μας. Αυτό, όμως, ταυτόχρονα συνιστά και τον λόγο ανησυχίας των ηλεκτροπαραγωγών για τη βιωσιμότητα των μονάδων τους.

Να θυμίσουμε ότι οι πέντε μονάδες που μπορούν να γυρίσουν σε ντίζελ είναι, της ΔΕΗ, ο ΑΗΣ Λαύριο 4 και ο ΑΗΣ Κομοτηνή Ι, οι δύο της Elpedison, στη Θεσσαλονίκη και τη Θίσβη Βοιωτίας και η μικρότερη μονάδα της ΗΡΩΝ στη Θήβα.

Αθηνά Καλαϊτζόγλου

euro2day.gr

3DR Engineering
Kostal Solar
Belimo
Sungrow

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΡΟΗ ΑΡΘΡΩΝ

3ο Συνέδριο Πυροπροστασίας Κατασκευών
Verde.Tec 2024
13ο ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΗΠΙΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

Newsletter

Close Popup

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.

Close Popup
Privacy Settings saved!
Ρυθμίσεις απορρήτου

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

Τα λειτουργικά cookies παρακολουθούν την σωστή λειτουργία του ιστότοπου μας και επιτρέπουν στον ιστότοπο να θυμάται τις επιλογές που κάνετε (π.χ. προτιμήσεις γλώσσας ή περιοχής). Παρέχουν χαρακτηριστικά, τα οποία σας βοηθούν έτσι ώστε να μη χρειάζεται να καθορίζετε τις επιλογές σας κάθε φορά που επισκέπτεστε τον ιστότοπο. Οι πληροφορίες που συλλέγουν αυτά τα cookies είναι ανώνυμες και δεν είναι δυνατόν να παρακολουθήσουν την δραστηριότητα της περιήγησής σε άλλους ιστότοπους.

Preferences
Τα λειτουργικά cookies παρακολουθούν την σωστή λειτουργία του ιστότοπου μας και επιτρέπουν στον ιστότοπο να θυμάται τις επιλογές που κάνετε (π.χ. προτιμήσεις γλώσσας ή περιοχής).
  • _at_cm_hide

Απορρίψη όλων των υπηρεσιών
Save
Δέχομαι όλες τις υπηρεσίες