back to top
spot_img
Civiltech
Civiltech
spot_img

Ηλεκτροκίνηση: Νέες μπαταρίες στερεάς κατάστασης θα μειώσουν σημαντικά το αποτύπωμα άνθρακα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

NanoDomi
Bosch

Αν και η ηλεκτροκίνηση μειώνει σημαντικά το συνολικό αποτύπωμα στην αυτοκίνηση, εντούτοις υπάρχουν δύο σημαντικοί λόγοι που θα πρέπει να βελτιωθούν ώστε να υπάρξει ακόμη μεγαλύτερη περιβαλλοντολογική ευαισθησία.

- Advertisement -
Olympic Engineering

Οι νέες μπαταρίες στερεάς κατάστασης, οι οποίες αναμένεται να κυκλοφορήσουν στην αγορά μετά το 2025, μπορούν να μειώσουν το αποτύπωμα άνθρακα ενός τυπικού ηλεκτρικού αυτοκινήτου (EV) έως και 39%. Είναι γνωστό ότι η παραγωγή ενός EV και ειδικά της μπαταρίας είναι τα δύο στοιχεία που αφήνουν μεγάλο αποτύπωμα.

Το ευχάριστο είναι ότι ο ενεργειακός τομέας στρέφεται γρήγορα σε αιολικέςηλιακές και άλλες Ανανεώσιμης Πηγές Ενέργειας, με αποτέλεσμα να μειώνεται σημαντικά το συνολικό αποτύπωμα. Από την άλλη πλευρά, η τεχνολογία μπαταριών προχωρά με ιλιγγιώδη ταχύτητα και υπόσχεται σύντομα «καθαρότερες» μπαταρίες με καλύτερη απόδοση. Για παράδειγμα, οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης, σε αντίθεση με τους υγρούς ηλεκτρολύτες που μεταφέρουν ηλεκτρικό ρεύμα στις μπαταρίες ιόντων λιθίου, χρησιμοποιούν στερεά κεραμικά ως αγωγό ηλεκτρισμού. Αυτό έχει ως συνέπεια ελαφρύτερες μπαταρίες, πιο γρήγορες στη φόρτιση και με συνολικά χαμηλότερη τιμή.

- Advertisement -
Civiltech

Οι ειδικοί προβλέπουν ότι οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης θα βγουν στην αγορά μετά το 2025. Ένας από τους πιο πολλά υποσχόμενους τύπους μπαταριών στερεάς κατάστασης είναι ο NMC-811. Σύμφωνα με νέα έρευνα που ανατέθηκε από την Transport & Environment (T&E), οι μπαταρίες αυτού του τύπου μπορούν να μειώσουν το ήδη μειωμένο αποτύπωμα άνθρακα μίας μπαταρίας ιόντων λιθίου κατά 24%. Από την άλλη, αν αυτές οι μπαταρίες κατασκευάζονται χρησιμοποιώντας μόνο βιώσιμες μεθόδους εξόρυξης, το αποτύπωμα του άνθρακα μπορεί να μειωθεί έως και 39% σε σχέση με τις τρέχουσες μπαταρίες ιόντων λιθίου.

Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης απαιτούν πολύ λιγότερο γραφίτη και κοβάλτιο από τις σημερινές μπαταρίες ιόντων λιθίου, αλλά έως και 35% περισσότερο λίθιο. Ωστόσο, ο κανονισμός της ΕΕ για τις μπαταρίες προτείνει υπεύθυνη προμήθεια και ανακύκλωση λιθίου που θα εξασφαλίσει μεγάλο μέρος για την παραγωγή νέων μπαταριών. Η T&E προτρέπει να διασφαλιστεί ότι ο νέος κανονισμός για τις μπαταρίες παρέχει κίνητρα για την παραγωγή μπαταριών με μικρότερο αποτύπωμα άνθρακα και με στόχους ανακύκλωσης λιθίου που θα φθάσουν το 70% το 2025 και το 90% το 2030, που είναι υψηλότερο από την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

ethnos.gr

3DR Engineering
Kostal Solar
Belimo
Sungrow

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΡΟΗ ΑΡΘΡΩΝ

3ο Συνέδριο Πυροπροστασίας Κατασκευών
Verde.Tec 2024
13ο ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΗΠΙΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

Newsletter

Close Popup

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.

Close Popup
Privacy Settings saved!
Ρυθμίσεις απορρήτου

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

Τα λειτουργικά cookies παρακολουθούν την σωστή λειτουργία του ιστότοπου μας και επιτρέπουν στον ιστότοπο να θυμάται τις επιλογές που κάνετε (π.χ. προτιμήσεις γλώσσας ή περιοχής). Παρέχουν χαρακτηριστικά, τα οποία σας βοηθούν έτσι ώστε να μη χρειάζεται να καθορίζετε τις επιλογές σας κάθε φορά που επισκέπτεστε τον ιστότοπο. Οι πληροφορίες που συλλέγουν αυτά τα cookies είναι ανώνυμες και δεν είναι δυνατόν να παρακολουθήσουν την δραστηριότητα της περιήγησής σε άλλους ιστότοπους.

Preferences
Τα λειτουργικά cookies παρακολουθούν την σωστή λειτουργία του ιστότοπου μας και επιτρέπουν στον ιστότοπο να θυμάται τις επιλογές που κάνετε (π.χ. προτιμήσεις γλώσσας ή περιοχής).
  • _at_cm_hide

Απορρίψη όλων των υπηρεσιών
Save
Δέχομαι όλες τις υπηρεσίες