Στραμμένο το βλέμμα στο κάλεσμα των ομολογιούχων της ΓΕΚ, που έχει προγραμματιστεί για την Δευτέρα 27 Ιουνίου, έχει η αγορά.
Θέμα, η “παροχή συναίνεσης για τη χρήση καθαρών εσόδων από την εκποίηση εξαιρούμενου περιουσιακού στοιχείου”, το οποίο εκτιμάται ότι μπορεί να σχετίζεται με το ενδιαφέρον που έχει εκδηλωθεί για την Τέρνα Ενεργειακή.
Η Τέρνα Ενεργειακή έχει γίνει αποδέκτης του ενδιαφέροντος μεγάλων διεθνών επενδυτών, που ενδιαφέρονται να εισέλθουν στο μετοχικό της κεφάλαιο καθώς αποτελεί τον μεγαλύτερο επενδυτή στον τομέα των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας στην Ελλάδα, αλλά και τη μεγαλύτερη ελληνική εταιρεία του κλάδου διεθνώς.
Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι ενδεχόμενη είσοδο διεθνούς επενδυτή στην Τέρνα Ενεργειακή θα έχει άμεσα οφέλη για την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η οποία διατηρεί ποσοστό 37,93% στο μετοχικό κεφάλαιο της πρώτης.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών της αγοράς το όφελος που θα μπορούσε να αποκομίσει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι της τάξεως των 800 εκατ. ευρώ έως 1 δισ. ευρώ.
Αυτό απελευθερώνει δυνάμεις, τόσο μέσω μείωσης καθαρού δανεισμού του Ομίλου όσο και της περαιτέρω εξασφάλισης μεγάλων έργων που αναμένεται να δημοπρατηθούν μέσα στα επόμενα χρόνια στην χώρα μας, συνολικού ύψους 43 δισ. ευρώ, τομέας στον οποίο ήδη διατηρεί ηγετική θέση.
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους κατασκευαστικούς ομίλους της χώρας, που πρωταγωνιστεί τόσο στον κλάδο των υποδομών και των παραχωρήσεων, με ανεκτέλεστο που μέσα στο επόμενο διάστημα θα 4,9 δισ ευρώ.
Ένα από τα μεγαλύτερα έργα στα οποία θα εντάξει μέσα στο επόμενο διάστημα στο χαρτοφυλάκιο του είναι η παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού και τριών κάθετων οδικών αξόνων της για χρονική περίοδο 35 ετών. Η δεσμευτική προσφορά ανήλθε σε 1,496 εκατ. ευρώ.
Η ανάληψη της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού σηματοδοτεί μια εξαιρετικά θετική και πολλαπλά σημαντική εξέλιξη, με πλήθος οφελών για τον όμιλο και τους μετόχους του.
Και αυτό γιατί ο όμιλος ΓΕΚ Τέρνα εντάσσει στο διαρκώς διευρυνόμενο χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεών του τον μεγαλύτερο αυτοκινητόδρομο της χώρας κι έναν από τους μεγαλύτερους σε ευρωπαϊκό επίπεδο, συνολικού μήκους (συμπεριλαμβανομένων των τριών κάθετων οδικών αξόνων) 883 χλμ.
Το συνολικό χαρτοφυλάκιο αυτοκινητοδρόμων του ομίλου ΓΕΚ Τέρνα θα ξεπερνά πλέον τα 1.500 χλμ., καθώς ο όμιλος κατέχει επίσης το 100% της Νέας Οδού, το 100% της Κεντρικής Οδού και το 17% της Ολυμπίας Οδού. Πρόκειται για το μεγαλύτερο χαρτοφυλάκιο αυτοκινητοδρόμων στη χώρα κι ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη.
Το χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων του ομίλου περιέχει επίσης κι άλλες σημαντικές υποδομές, όπως το έργο της μελέτης, κατασκευής και διαχείρισης του νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης στο Καστέλι, έργα διαχείρισης απορριμμάτων (ΣΔΙΤ Ηπείρου και ΣΔΙΤ Πελοποννήσου) κ.ά.
Παράλληλα, ο όμιλος συμμετέχει στο σχήμα που θα αναπτύξει και θα διαχειρίζεται το ολοκληρωμένο τουριστικό συγκρότημα με καζίνο (IRC – Integrated Resort Casino) στο Ελληνικό, ενώ διεκδικεί με αξιώσεις κι άλλα σημαντικά έργα ΣΔΙΤ και παραχωρήσεων.
Να σημειωθεί ότι το 2021 σε επίπεδο αποτελεσμάτων, ο κύκλος εργασιών από τη δραστηριότητα των κατασκευών του Ομίλου, ανήλθε σε 600,6 εκατ. ευρώ έναντι 525,9 εκατ. ευρώ το 2020 και είναι αυξημένος κατά 14,2%. Η αύξηση του κύκλου εργασιών οφείλεται σχεδόν στο σύνολό της στην κατασκευαστική δραστηριότητα από την ανάπτυξη νέων αιολικών πάρκων, καθώς και στην κατασκευή των μονάδων διαχείρισης απορριμμάτων Πελοποννήσου.
Το EBITDA πλέον των συμπεριλαμβανομένων σε αυτό μη ταμειακών αποτελεσμάτων (προσαρμοσμένο EBITDA), ανήλθε σε 52,8 εκατ. ευρώ έναντι 19,0 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2020 και είναι αυξημένο κατά 177%, λόγω της αύξησης των εσόδων και της βελτίωσης του περιθωρίου κέρδους των εν εξελίξει έργων.
Της Ελένης Μπότα