Με ενημέρωσή του, το Σωματείο Εργαζομένων στο Κτηματολόγιο παίρνει θέση στο ζήτημα που έχει προκύψει αναφορικά με τους λόγους που οδήγησαν στην απόφαση αναστολής της υποχρέωσης για την ηλεκτρονική υποβολή εγγραπτέων πράξεων στα Κτηματολογικά Γραφεία και στα Υποκαταστήματα του Ν.Π.Δ.Δ. «Ελληνικό Κτηματολόγιο».
Διαβάστε παρακάτω την τοποθέτηση του ΣΕΚΤ:
Σε συνέχεια πρόσφατων δημοσιευμάτων που αφορούν στην αναστολή της υποχρεωτικής ηλεκτρονικής υποβολής πράξεων από δικηγόρους και συμβολαιογράφους θα θέλαμε επιπρόσθετα να αναφέρουμε τα ακόλουθα:
Το Ελληνικό Κτηματολόγιο είναι μια υπηρεσία που σήμερα διαμορφώνεται σε εφαρμογή του ν. 4512/2018 και αποτελεί πλέον μια από τις πλουσιότερες υπηρεσίες του Ελληνικού Δημοσίου. Οι εργαζόμενοι σε αυτό όμως αναγκάζονται αν και λαμβάνουν πραγματικά πενιχρούς μισθούς, σημαντικά χαμηλότερους από τους υπαλλήλους υπουργείων, να καταβάλουν τεράστια προσπάθεια προκειμένου να κρατήσουν τον Φορέα σε αξιοπρεπές επίπεδο.
Το Σωματείο μας αναδεικνύοντας τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το σύνολο του προσωπικού κατά την άσκηση των καθηκόντων του, εκτός των επιστολών και των ανακοινώσεων που κατά καιρούς έχει αποστείλει αρμοδίως τόσο στην Κυβέρνηση όσο και στα Μ.Μ.Ε., έχει παραστεί σε συναντήσεις με τους αρμόδιους Υπουργούς της Κυβέρνησης, με τον Γενικό Γραμματέα της Κεντρικής Επιτροπής του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας κο Δ. Κουτσούμπα, τους Τομεάρχες του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Μ. Κάτση, και την αναπληρώτρια τομεάρχη, Ν. Γκαρά, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σ. Φάμελλο, και Δικαιοσύνης, Θ. Ξανθόπουλο, τους Τομεάρχες του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής Ψηφιακής Διακυβέρνησης Ι. Αχμέτ, Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γ. Αρβανιτίδη και τον Διευθυντής της ΚΟ κ. Θ. Γλαβίνα, με τους βουλευτές του ΜέΡΑ25 Κ. Αρσένη, Γ. Λογιάδη και Μ. Απατζίδη και στελεχών του κόμματος, καθώς και με στελέχη των λοιπών κοινοβουλευτικών ομάδων.
Όπως αναφέραμε και στην συνάντηση μας με τον Υφυπουργό κο Θεόδωρο Λιβάνιο, “καλές οι ηλεκτρονικές εφαρμογές” πλην όμως πρέπει πρώτα να λειτουργήσουν πιλοτικά ώστε να δούμε κατά πόσον λειτουργούν σωστά και μετά να γίνουν κομμάτι της λειτουργίας του Φορέα. Αφού δεν εισακουστήκαμε, το αποτέλεσμα είναι ότι εδώ και εβδομάδες πέφτουν συνεχώς τα συστήματα και τα δίκτυα του Φορέα.
Οι επαγγελματικές ομάδες πράγματι ζητούσαν την αναβολή της ηλεκτρονικής υποβολής και την δυνατότητα υποβολής εγγράφων με φυσική παρουσία, αλλά ο πραγματικός λόγος της αναβολή είναι διαφορετικός. Η αδυναμία υποστήριξης των ηλεκτρονικών εφαρμογών από τις υποδομές που υπάρχουν, είναι η πραγματική αιτία. Και όλα αυτά συμβαίνουν γιατί υπάρχει προχειρότητα στον σχεδιασμό του Φορέα, υποστελέχωση, άγνοια δημόσιας διοίκησης και αδιαφορία.
Οι συμβολαιογράφοι και οι δικηγόροι σε όλη τη χώρα είναι συνεργάτες του Ελληνικού Κτηματολογίου και ως τέτοιοι, πρέπει να αντιμετωπίζονται με σεβασμό και ευπρέπεια από τις διοικήσεις του Φορέα και του Υπουργείου.
Αντίστοιχος σεβασμός και ευπρέπεια βεβαίως ζητάμε να υπάρχει και στα πρόσωπα κάθε εργαζόμενου του Ελληνικού Κτηματολογίου.
Το Ελληνικό Κτηματολόγιο είναι εδώ, πρέπει να οργανωθεί σωστά, πρέπει να στελεχωθεί και πρέπει οι υπάλληλοι του να αμείβονται για την δουλειά που παρέχουν!! Κάθε εργαλείο που μας επιτρέπει να κάνουμε την δουλειά μας καλυτέρα είναι καλοδεχούμενο… αλλά αφήστε μας να κάνουμε την δουλειά μας!!!
Ολοκληρώνοντας, σας ενημερώνουμε ότι η τελευταία δραστηριότητα του Σωματείου μας πράγματι ήταν η τοποθέτηση του Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου του Σ.Ε.ΚΤ. στην Διαρκή Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης με θέμα ημερήσιας διάταξης τη συνέχιση της επεξεργασίας και εξέτασης του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Δικαιοσύνης: «Ένταξη των περιοχών ισχύος του κτηματολογικού κανονισμού Δωδεκανήσου στο Εθνικό Κτηματολόγιο, εφαρμογή σε αυτές της κοινής εθνικής νομοθεσίας – Διασύνδεση Ληξιαρχείων και “Ελληνικού Κτηματολογίου”, συνέπεια της πρόσκλησης που λάβαμε από την επιτροπή (αποστέλλουμε τμήμα των αδιόρθωτων πρακτικών).