spot_img
Civiltech
Civiltech
spot_img

Η ηλεκτροκίνηση κερδίζει “έδαφος” στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου

Nanodomi
Bosch

Ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς καταλαμβάνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα.

- Advertisement -
Olympic Engineering

Σύμφωνα με τον ΣΕΑΑ, τα επαναφορτιζόμενα BEV – PHEV ανήλθαν στο 6,9% επί των συνολικών ταξινομήσεων το 2021 έναντι 2,6% το 2020 και 0,5% το 2019, κυρίως λόγω της υιοθέτησης κινήτρων από πλευράς της Πολιτείας.

Σε απόλυτα νούμερα, το 2021 ταξινομήθηκαν 6.967 επαναφορτιζόμενα αυτοκίνητα έναντι 2.135 το 2020 (2.178 ηλεκτρικά έναντι 679 το 2020 και 190 το 2019 και 4.789 υβριδικά έναντι 1.456 το 2020 και 290 το 2019).

- Advertisement -
Civiltech

“Το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας θα είναι ηλεκτρικό”, σύμφωνα με τον Δημήτρη Πάτσιο, Γενικό Διευθυντή του Συνδέσμου Εταιρειών Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), σε χθεσινή δημόσια τοποθέτησή του.

Όπως υποστήριξε, στην Ελλάδα συντελείται αξιοσημείωτη άνοδος στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς, κατά τους πρώτους μήνες του 2022, το μερίδιο των οχημάτων αυτών έφτασε στο 8%, υπογραμμίζοντας ότι φέτος εκτιμάται ότι θα ταξινομηθούν 8.000 επαναφορτιζόμενα αυτοκίνητα.

Ωστόσο, σε σύγκριση με άλλες χώρες της Ευρώπης, η Ελλάδα υπολείπεται στο ποσοστό διείσδυσης της ηλεκτροκίνησης, καθώς, όπως επισήμανε, στην Ευρώπη οι ταξινομήσεις επαναφορτιζόμενων αυτοκινήτων κυμάνθηκαν στο 18,9%.

Σχετικά με το υδρογόνο, υποστήριξε ότι θα αποτελέσει μια “ενδιάμεση διαδικασία αποθήκευσης ενέργειας”, τονίζοντας ότι η αυτοκινητοβιομηχανία κινείται προς τη λύση της ηλεκτροκίνησης.

Γενικότερα, ο κ. Πάτσιος αναγνώρισε την ανάγκη επίσπευσης της δημιουργίας σταθμών φόρτισης, προκειμένου ο χρήστης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου να νιώθει “ασφάλεια”.

Ολοκληρώνοντας την τοποθέτησή του, ο Γενικός Διευθυντής του ΣΕΑΑ δήλωσε ότι η Πολιτεία οφείλει να μεριμνήσει για την ύπαρξη άμεσων κινήτρων και για τα επαγγελματικά οχήματα (φορτηγά και λεωφορεία) στην ηλεκτροκίνηση.

Σημειώνεται ότι η Ελλάδα διαθέτει τον παλαιότερο στόλο φορτηγών και λεωφορείων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με τα νεότερα στοιχεία της ACEA.

Αναλυτικότερα, τα φορτηγά που κυκλοφορούν στη χώρα μας έχουν μ.ο. ηλικίας τα 21,4 έτη, ενώ τα λεωφορεία τα 19,4 έτη.

Στα επιβατικά οχήματα η εικόνα είναι λίγο καλύτερη, καθώς ο μέσος όρος ηλικίας είναι τα 16,6 χρόνια, ενώ στα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (βαν) ο μέσος όρος είναι τα 20,2 έτη.

Του Φώτη Φωτεινού

capital.gr

3DR Engineering
Kostal Solar
Belimo
Sungrow

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΡΟΗ ΑΡΘΡΩΝ

3ο Συνέδριο Πυροπροστασίας Κατασκευών
Verde.Tec 2024
13ο ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΗΠΙΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

Newsletter

Close Popup

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.

Close Popup
Privacy Settings saved!
Ρυθμίσεις απορρήτου

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

Τα λειτουργικά cookies παρακολουθούν την σωστή λειτουργία του ιστότοπου μας και επιτρέπουν στον ιστότοπο να θυμάται τις επιλογές που κάνετε (π.χ. προτιμήσεις γλώσσας ή περιοχής). Παρέχουν χαρακτηριστικά, τα οποία σας βοηθούν έτσι ώστε να μη χρειάζεται να καθορίζετε τις επιλογές σας κάθε φορά που επισκέπτεστε τον ιστότοπο. Οι πληροφορίες που συλλέγουν αυτά τα cookies είναι ανώνυμες και δεν είναι δυνατόν να παρακολουθήσουν την δραστηριότητα της περιήγησής σε άλλους ιστότοπους.

Preferences
Τα λειτουργικά cookies παρακολουθούν την σωστή λειτουργία του ιστότοπου μας και επιτρέπουν στον ιστότοπο να θυμάται τις επιλογές που κάνετε (π.χ. προτιμήσεις γλώσσας ή περιοχής).
  • _at_cm_hide

Απορρίψη όλων των υπηρεσιών
Save
Δέχομαι όλες τις υπηρεσίες