back to top
spot_img
Civiltech
Civiltech
spot_img

Τίτλοι τέλους για τον πιο επικίνδυνο δρόμο της Ελλάδας • Ξεκινά ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος

NanoDomi
Bosch

Στα τέλη του 2024 με αρχές του 2025 αναμένεται να ολοκληρωθεί ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος, ένα από τα μεγάλα οδικά έργα της χώρας που πέρασε από 40 κύματα μέχρι να ξεκινήσει η κατασκευή του.

- Advertisement -

Σήμερα, παρουσία του πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη, του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλή, του Υφυπουργού αρμόδιου για τις Υποδομές Γ. Καραγιάννη, αλλά και εκπροσώπων της Ολυμπίας Οδού θα γίνει η τελετή έναρξης των εργασιών στον πιο επικίνδυνο και αιματοβαμμένο δρόμο της χώρας, στο εργοτάξιο της Αμαλιάδας.

Πρόκειται  για ένα νέο άξονα μήκους 74,5 χλμ, ο οποίος θα έχει ταχύτητα μελέτης 120 χλμ./ώρα, 8 ανισόπεδους κόμβους, 15 γέφυρες και 64 διαβάσεις. Θα διαθέτει Κέντρο Λειτουργίας και Συντήρησης με Μονάδα Διαχείρισης Κυκλοφορίας και αστυνομικό σταθμό.

- Advertisement -
Olympic Engineering

Στο νέο τμήμα θα λειτουργήσουν σταθμοί διοδίων με το αντίτιμο ανά χιλιόμετρο να είναι όσο και στους υπόλοιπους σταθμούς, δηλαδή 0,063 λεπτά. Συνολικά θα λειτουργήσουν 2 μετωπικοί και 2 πλευρικοί σταθμοί.

Στο Πάτρα-Πύργος θα λειτουργήσει και το αναλογικό σύστημα πληρωμής διοδίων για όσους διαθέτουν πομποδέκτες της Ολυμπίας Οδού. Επίσης προβλέπονται σταθμοί εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών, όπως και τουαλέτες ανά κάποια χιλιόμετρα.

Το έργο θα υλοποιηθεί από την Ολυμπία Οδός, ενώ η διάρκεια της παραχώρησης έχει οριστεί σε 23 χρόνια ή περίοδος λήξης στα τέλη του 2044. Το Δημόσιο με βάση τη σύμβαση θα καταβάλει στον Παραχωρησιούχο χρηματοδοτική συμβολή ύψους 216,6 εκατ ευρώ.

Ειδικότερα άμεσα θα καταβληθούν 31,23 εκατ. ευρώ και κατόπιν σταδιακά και με την επίτευξη του αντίστοιχου χρονικού οροσήμου η Ολυμπία Οδό θα λάβει για τα πέντε πρώτα ορόσημα 27,56 εκατ. ευρώ, στη συνέχεια 23,79 εκατ. ευρώ, 15,86 εκατ. ευρώ και η εξόφληση θα γίνει με 7,93 εκατ. ευρώ.

Από την πλευρά της η Ολυμπία Οδός θα πρέπει να καταβάλει συνολικά 116 εκατ. ευρώ.

Η κατασκευή του έργου θα γίνει χωρίς τη συμμετοχή των ξένων εταίρων (Vinci και HOCHTIEF) αλλά με τις ελληνικές εταιρίες που συμμετέχουν στην Ολυμπία Οδό, θα κατασκευαστεί το Πάτρα Πύργος.

Στο έργο συμμετέχουν μετά και την αποχώρηση από το κατασκευαστικό αντικείμενο των δύο ξένων Ομίλων η AΚΤΩΡ με 36%, η ABAΞ με 36% και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με 28%.

Ο πιο αιματοβαμμένος δρόμος στην χώρα

Η Πατρών-Πύργου, μετά την ολοκλήρωση της Κορίνθου- Πατρών το 2017, είναι ο πιο αιματοβαμμένος δρόμος στη χώρα, ίσως και στην Ευρώπη. Μόνο την τριετία 2016-2018 καταγράφηκαν 37 θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα, στα οποία έχασαν τη ζωή τους 43 άνθρωποι, περίπου μία χαμένη ζωή κάθε μήνα.

Στο ίδιο χρονικό διάστημα, υπήρξαν 11 σοβαρά και 124 ελαφρά τραυματίες.

Συνολικά την τελευταία δεκαετία στο συγκεκριμένο οδικό άξονα, έχουν σημειωθεί 106 θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα και έχουν χάσει τη ζωή τους 130 άνθρωποι. Επίσης έχουν σημειωθεί συνολικά 41 σοβαρά τροχαία με 75 σοβαρά τραυματίες.

Βασικές αιτίες θεωρούνται το κακό οδόστρωμα (έλλειψη συντήρησης), οι ισόπεδοι κόμβοι, παράνομες ανασφαλείς εισόδους και εξόδους στο δρόμου, ο προβληματικός σχεδιασμός του έργου του 1980 και η έλλειψη προσωπικού λειτουργίας.

Τα οφέλη του έργου

H κατασκευή του τμήματος Πάτρα – Πύργος όπως αναφέρουν οι τοπικοί φορείς θα προσφέρει ευκολία στην οδική πρόσβαση περιοχών που σήμερα είναι αποκλεισμένες και θα δώσει στην Ηλεία τη  δυνατότητα να αναδιατάξει το τουριστικό και γενικότερα το αναπτυξιακό περιβάλλον της.

Κάτι τέτοιο θα έχει ως αποτέλεσμα την οικονομική, κοινωνική και πολιτιστική σύγκλιση της Ηλείας με τους άλλους δύο Νομούς της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, καθώς η ύπαρξη ενός νέου σύγχρονου οδικού δικτύου συχνά συμπαρασύρει και άλλες δομές στην υγεία, την παιδεία και τον τουρισμό (π.χ. ημερήσια πρόσβαση στον αρχαιολογικό χώρο της Ολυμπίας από Αθήνα).

Όπως δήλωσε πρόσφατα και η εκτελεστική αντιπρόεδρος, Μαργκρέιτε Βέστεϊγιερ, αρμόδια για την πολιτική ανταγωνισμού “Η κατασκευή του τμήματος Πάτρας – Πύργου της Ολυμπίας Οδού θα συμβάλει στην ανάπτυξη των σχετικών περιοχών και των οικονομικών δραστηριοτήτων στις περιοχές αυτές.

Η εν λόγω απόφαση επιτρέπει στην Ελλάδα να στηρίξει την κατασκευή αυτής της σημαντικής υποδομής, η οποία αποτελεί μέρος του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου και η οποία αναμένεται επίσης να βελτιώσει σημαντικά τις συνθήκες οδικής ασφάλειας στην περιοχή”.

της Ελένης Μπότα

capital.gr

Fibran
Katoikia.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΡΟΗ ΑΡΘΡΩΝ

3ο Συνέδριο Πυροπροστασίας Κατασκευών
Verde.Tec 2024
13ο ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΗΠΙΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

Newsletter

Close Popup

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.

Close Popup
Privacy Settings saved!
Ρυθμίσεις απορρήτου

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

Τα λειτουργικά cookies παρακολουθούν την σωστή λειτουργία του ιστότοπου μας και επιτρέπουν στον ιστότοπο να θυμάται τις επιλογές που κάνετε (π.χ. προτιμήσεις γλώσσας ή περιοχής). Παρέχουν χαρακτηριστικά, τα οποία σας βοηθούν έτσι ώστε να μη χρειάζεται να καθορίζετε τις επιλογές σας κάθε φορά που επισκέπτεστε τον ιστότοπο. Οι πληροφορίες που συλλέγουν αυτά τα cookies είναι ανώνυμες και δεν είναι δυνατόν να παρακολουθήσουν την δραστηριότητα της περιήγησής σε άλλους ιστότοπους.

Preferences
Τα λειτουργικά cookies παρακολουθούν την σωστή λειτουργία του ιστότοπου μας και επιτρέπουν στον ιστότοπο να θυμάται τις επιλογές που κάνετε (π.χ. προτιμήσεις γλώσσας ή περιοχής).
  • _at_cm_hide

Απορρίψη όλων των υπηρεσιών
Save
Δέχομαι όλες τις υπηρεσίες