back to top
spot_img
Civiltech
Civiltech
spot_img

Απέραντο εργοτάξιο η Ελλάδα το 2022 – Έρχονται δημοπρατήσεις ύψους 1+1 δισ.

NanoDomi
Bosch

Σε ένα απέραντο εργοτάξιο φιλοδοξεί να μετατρέψει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, την χώρα με την εκκίνηση και υλοποίηση μεγάλων έργων, μετά από μία μακρά περίοδο στασιμότητας στον κλάδο.

- Advertisement -

Ήδη διαγωνισμοί για έργα συνολικού ύψους 1 δισ βγαίνουν στο τέλος του έτους και επιπλέον έργα συνολικού ύψους 1 δισ. προγραμματίζονται να δημοπρατηθούν μέσα στους πρώτους μήνες του 2022.

Μέχρι το τέλος του έτους θα κατατεθούν δεσμευτικές προσφορές για τρία μεγάλα έργα ΣΔΙΤ ύψους 1 δισ.  ευρώ. Πρόκειται για τα έργα Χερσόνησος – Νεάπολη του ΒΟΑΚ, το Flyover στη Θεσσαλονίκη και το Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη.

- Advertisement -
Olympic Engineering

Στο διαγωνισμό για το έργο “Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία και Συντήρηση του Οδικού Άξονα Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, Τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, με Σ.Δ.Ι.Τ.”, προύπολογισμού 312 εκατ ευρώ, έχουν κληθεί να καταθέσουν τις προσφορές τους τα σχήματα Άβαξ, Άκτωρ Παραχωρήσεις, Intrakat, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η κοινοπραξία Acciona Concesiones – Μυτιληναίος.

Το έργο αφορά την κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση της Εθνικής Οδού Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος  – Μεθώνη, συνολικού μήκους περίπου 50 χιλιομέτρων.

Για το τέλος του έτους έχει προγραμματιστεί η κατάθεση των οικονομικών προσφορών και για τη νέα Ανατολική Περιφερειακή Οδό της Θεσσαλονίκης, ή αλλιώς το Flyover, που περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός νέου, εναέριου αυτοκινητοδρόμου, συνολικού προϋπολογισμού 370 εκατ ευρώ.

Στο έργο έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον πέντε σχήματα: ΑΒΑΞ Α.Ε., ΓΕΚ- ΤΕΡΝΑ Α.Ε, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε, ΙΝΤΡΑΚΑΤ και η  κοινοπραξία “ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – INTERTOLL EUROPE ZRt.

Το πρωτοποριακό έργο, μοναδικό του είδους στην Ελλάδα, αφορά 13 χιλιόμετρα, με 9 ανισόπεδους κόμβους, 4 χιλιόμετρα συνεχόμενης γέφυρας Flyover, 8 νέες γέφυρες και 3 νέες σήραγγες. Ο προϋπολογισμός είναι 370 εκ ευρώ και θα χρηματοδοτηθεί με ΣΔΙΤ.

Τέλος εντός του Δεκεμβρίου αναμένεται και ο διαγωνισμός για την ανάθεση της Σύμβασης Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα του έργου “Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης/ Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία και Συντήρηση του τμήματος Χερσόνησος – Νεάπολη ΜΕ Σ.Δ.Ι.Τ”.

Στο διαγωνισμό συμμετέχουν η “ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ”, “ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ”, “ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΡΙΑΔΝΗ”, στην οποία συμμετέχει η ΑΒΑΞ με την MARGUERITE, και η “ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – INTERTOLL EUROPE ZRt”. Η σύμβαση ΣΔΙΤ θα έχει διάρκεια 30 χρόνια, με τα 4 εξ αυτών να αφορούν την περίοδο κατασκευής του έργου.

Το έργο είναι συνολικού προϋπολογισμού 350 εκατ. ευρώ.

Τα έργα που έρχονται

Εκτός από τα παραπάνω, τρία ακόμη σημαντικά έργα υποδομής αναμένεται να δημοπρατηθούν μέσα στους πρώτους μήνες  του 2022.

Πρόκειται για την την Παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών, τη σύνδεση της Λεωφόρου Κύμης με τον ΠΑΘΕ, το Μπράλος – Άμφισσα και το Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος του ΒΟΑΚ, συνολικού προϋπολογισμού 1 δισ. ευρώ.

Ένα από τα πλέον ώριμα έργα στη χώρα, αυτό της Παράκαμψης Χαλκίδας και Παράκαμψης Ψαχνών, για το οποίο το Υπουργείο Υποδομών δρομολογεί την κατασκευή του  αποσκοπεί στη βελτίωση της σύνδεσης της Αθήνας και της Χαλκίδας με τη βόρεια Εύβοια, στην αποσυμφόρηση του αστικού ιστού της Χαλκίδας, της Ν. Αρτάκης και των Ψαχνών με την διερχόμενη κυκλοφορία να διοχετεύεται στη νέα οδό και στην απόδοση στην κυκλοφορία ενός ενιαίου και ασφαλούς οδικού άξονα.

Η παράκαμψη της Χαλκίδας έχει εξαγγελθεί και στο παρελθόν, ωστόσο ουδέποτε δημοπρατήθηκε καθώς οι τεχνικές προδιαγραφές και η χρηματοδότηση του έργου δεν είχαν φτάσει σε ικανοποιητικό βαθμό ωριμότητας.

Η δρομολόγηση του έργου, συνολικού μήκους 25,6 χλμ, εκτός από την αποσυμφόρηση των περιοχών που θα διέρχεται, θα αποτελέσει και ένα ισχυρό συμβολισμό, αφού είναι θα είναι το πρώτο οδικό έργο στο νομό τα τελευταία 50 χρόνια.

Στα 285 εκατ ευρώ ανέρχεται ο προϋπολογισμός του “Οδικό τµήµα “Μπράλος – Άµφισσα” του διαγώνιου άξονα Λαµία-Ιτέα – Αντίρριο”, μέρος του ∆ιαγώνιος Οδικός Άξονας “Λαµία – Ιτέα – Αντίρριο” αποτελεί µείζον έργο υποδοµής και ανάπτυξης, συνιστά τµήµα του διεθνούς οδικού δικτύου “Ε-65”, αποτελεί τον συνδετήριο άξονα µεταξύ των Αυτοκινητοδρόµων ΠΑΘΕ και ΙΟΝΙΑΣ Ο∆ΟΥ και εξυπηρετεί πλήθος τοπικών και ευρύτερων µετακινήσεων από την Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα προς περιοχές της ∆υτικής και Νότιας χώρας.

Με την ολοκλήρωση του θα μπορεί κάποιος να μετακινείται από την περιοχή της Λαμίας στην Πάτρα χωρίς να περνά από την Αττική και την Κορινθία, σε περίπου 80 λεπτά.

Τέλος προς δημοπράτηση βγαίνει το τμήμα “Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος” του ΒΟΑΚ, μήκους 15 χλμ., με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και με εκτιμώμενο κόστος στα 145 εκατ ευρώ.

της Ελένης Μπότα

capital.gr

Fibran
Katoikia.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΡΟΗ ΑΡΘΡΩΝ

3ο Συνέδριο Πυροπροστασίας Κατασκευών
Verde.Tec 2024
13ο ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΗΠΙΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

Newsletter

Close Popup

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.

Close Popup
Privacy Settings saved!
Ρυθμίσεις απορρήτου

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

Τα λειτουργικά cookies παρακολουθούν την σωστή λειτουργία του ιστότοπου μας και επιτρέπουν στον ιστότοπο να θυμάται τις επιλογές που κάνετε (π.χ. προτιμήσεις γλώσσας ή περιοχής). Παρέχουν χαρακτηριστικά, τα οποία σας βοηθούν έτσι ώστε να μη χρειάζεται να καθορίζετε τις επιλογές σας κάθε φορά που επισκέπτεστε τον ιστότοπο. Οι πληροφορίες που συλλέγουν αυτά τα cookies είναι ανώνυμες και δεν είναι δυνατόν να παρακολουθήσουν την δραστηριότητα της περιήγησής σε άλλους ιστότοπους.

Preferences
Τα λειτουργικά cookies παρακολουθούν την σωστή λειτουργία του ιστότοπου μας και επιτρέπουν στον ιστότοπο να θυμάται τις επιλογές που κάνετε (π.χ. προτιμήσεις γλώσσας ή περιοχής).
  • _at_cm_hide

Απορρίψη όλων των υπηρεσιών
Save
Δέχομαι όλες τις υπηρεσίες